Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Flyr - Småprat

2 Likes

Flyr will Present Third Quarter 2021 Results on Thursday, 11 November

Flyr: Q3 2021 trading update

Ikke veldig overraskende at de trenger mer penger.

Sjekket websiden, virket oversiktelig og fint. Bra responstid når man klikker rundt. Litt ekstra klikk jeg synes var litt rart. Virket som man kun kunne logge inn med vipps, men da ville info være forhåndsutfyllt.

Tenker de kan overleve hvis det ikke blir for mye nedstengninger.

1 Like

Konkurraseutsatt og sårbar bransje, emisjoner på emisjoner for å overleve, de rike deltar og selger med stor profitt, de små sitter på sidelinjen og blir vannet ut. Emisjoner blir gjort mot de pengesterke, bare ta ett par telefoner og spørre “gira på å doble pengene dine? Må bare låne de i noen måneder”.

2 Likes

Ja, jeg må bare si at for min del framstår det som høyst risikabelt å investere i flyaksjer.
At man ikke har lært ved å se på utviklingen i Nas og Sas.

3 Likes

Jeg var en tur i Bergen for en måneds tid siden, reiste med SAS til Bergen og Norwegian på returen, i tretiden, på formiddagen kom det melding om at retur var ombooket til 6-7 tiden på kvelden. Da ble det å kjøpe ny billett med SAS. Skal selskapene surre slik så mister de fort meg som kunde.
Får krysse fingrene for at Flyr overlever da? Eller trenger vi enda et flyselskap?

1 Like

Tror ikke største eier her har samme opplevelse som det du sier her. :joy:

Veldig risky bransje. Utrolig overkapasitet på sidelinjen. Samtidig, driver man smartere enn resten? Kanskje mulig?

Kommer man i posisjon til å lansere ett eller annet norsk eventyr på børs, da har man “ubegrenset” tilgang på penger. Kjempevanskelig å få noe til å gå rundt når man kan printe penger i det uendelige.

Men har dette selskapet noen annen forretningside enn at Norwegian skulle gå konkurs?

Njet.

De har lite/ingen gjeld og svært billig leasing da.

1 Like

Ingen gjeld på ene siden, ingen etablert merkevare på andre.

Så de må jo ta ut gevinsten i å ha enten lavest pris eller best produkt utenom, ikke så stort rom for å gå med overskudd

2 Likes

Nå er det jo rekorddyr fuel. Samtidig har NAs kuttet alt til beinet og har en kundeservice som kun nås skjærtorsdag, 11-1105 i skuddår.

Så om flyr klarer å skalere kan de fort ta markedsandel, men er ikke en bransje jeg ville dumpet mye penge.r

1 Like

:joy::joy::joy:

Virkelig spot on sagt

Det blir nok en mørk vinter for Flyr. De er per nå ikke godkjent for ILS CAT II/III (instrument landing system, med lavere minstehøyde enn CAT I) på OSL. Når tåka er tjukk nok, vil ikke flyr-flyene kunne lande på Gardermoen, mens SAS/NAS lander som vanlig - da de er godkjent for CAT II/III. Dette skjedde sist uke, og to fly måtte gå til Torp.

Vil nok tro at godkjenning for CAT II og III er underveis, men inntil da blir det nok en del fly som lander alle andre plasser enn på OSL.

1 Like

Lurer på hvem som er tilrettelegger for EMI. Kan vel ikke være DNB når de går så hardt ut?

Du må fly i 6 mnd før du får den tillatelsen. Så fra nyttår bør det være på plass.

2 Likes

Noen som ikke er imponert i hvert fall :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Noen mennesker liker å brenne penger, andre investerer i flyselskap, hver sin smak.

4 Likes