Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Flyr - Småprat

Flyr AS - Private Placement not fully subscribed, received alternative proposal from professional investors

Yeah right ! :rofl:

Brutalt. Venter i spenning på hvordan de tenker å løse situasjonen. Sykt at emisjons-tilretteleggerne ikke klarte å få til dette, selv med et honorar på 26 millioner. Ville gått for en tegningsrett-utsteding til de som eier aksjen i dag. Da får man maks ut av de “dumme” småsparerne. Ala det Norwegian gjorde. 80 retter per aksje med innløsningskurs 0,01 som er omsettbare i en uke. Mannen i gata kommer til å holde kursen over 1 øre og gi rettene verdi. Tror det er siste sjans.

Tja, det må da være en grense for hvor mye folk ønsker å tape på flyselskaper?

Det er jo det som er morsomt med flyselskaper. Det ser ikke ut til å finnes en slik grense :slight_smile:

Hva er det de heter disse konverteringslånene som dreper aksjen for lang tid framover?

1 Like

Finnes ingen slike grenser, dessverre og merkelig nok

1 Like

Mulig jeg ikke skjønner dette helt men jeg tok et lite lodd i ettermiddag på 60k aksjer til 0.0810 nettopp for å få tegningsretter til å kjøpe aksjer til 1 øre.

Nå snakkes d om at man kan få retter til 80 nye aksjer til 1 øre pr aksje man har i flyr fra før.

Det betyr vel da at potensialet mitt er 4.8 millioner aksjer til 1 øre?

Det kan jo gå ann å tjene litt på disse aksjene på litt sikt eller er jeg helt på jordet her?

Vel og merke hvis styret anbefaler sine eksisterende aksjonærer til å akseptere Sissener sitt nye forslag til finansiering av selskapet.

Tar gjerne i mot læring :slightly_smiling_face:

Uansett så har jeg ikke betalt mer en litt i underkant av 5k for disse 60k aksjene så d er ikke der slaget står

Forvalter Jan Petter Sissener har kvittet seg med alle aksjene i Flyr: https://www.dn.no/luftfart/flyr/oslo-bors/jan-petter-sissener/forvalter-jan-petter-sissener-har-kvittet-seg-med-alle-aksjene-i-flyr/2-1-1348045

Flyr AS: Updated terms of the contemplated capital raise

Sissener er jo en av de som står bak forslaget så når han kan selge til 8-9 øre og i praksis kjøpe så mange aksjer han ønsker til 1 øre så gir det jo god mening å selge. Noe annet hadde jo vært idioti egentlig.

Accordingly, the Company will require
additional capital to be raised by the end of Q1 2023 through the Subsequent
Offering and any proceeds from the exercise of Subscription Rights. If the
Company fails to raise this additional new capital by the end of Q1 2023, the
Company may not be able to sustain its future operations.

Jeg har fanget mange kniver opp gjennom tidene men tror det er lurt å holde seg unna en kniv med en slik fallhøyde :slightly_smiling_face:

Flyr opp 60 prosent i dag. :upside_down_face:

1 Like

Jeg har egentlig ikke satt meg inn i caset men eneste logiske årsaken jeg ser for å kjøpe til dagens kurs må være at man får retten til å kjøpe veldig mange aksjer til 1 øre og forventer å kunne selge de til en høyer snittkurs. Jeg kjenner ikke kriterier for å delta og hva man evt. kan forvente.

Men når det er sagt så ser man jo gang på gang at aksjonærer ikke tar inn over seg at kursen i slike tilfeller nesten alltid raser ned til emisjonskurs når de første emisjonsaksjene gjøres tilgjengelig.

Er nok en kniv jeg holder meg unna også ja.

Flyr AS - Notice of extraordinary general meeting

Flyr AS: Status of bookbuilding

Om jeg forstå informasjonen rigtig går aksjen ex. tegningsretter til rep. emien i morgen kl 16.30. For aksjonærer som ikke deltar i den ordinære emisjonen vil hver aksje i morgen gi rett til å tegne ca 15,8 aksjer til 1 øre.
Man vil i tillegg få samme antall warranter / tegningsopsjoner som antall nye aksjer.

Warranter / tegningsopsjonene gir rett til, men ikke plikt til, å kjøpe aksjer 31 mars 23 til 1 øre pr aksje.

Det vil i etterkant av emisjonen bli gjennomført en aksjespleis som vil redusere antall aksjer og warranter. En slik spleis vil også øke tegningskursen for aksjer via warranter

1 Like

Billetter koster bare 8 øre stykket.
Bare stig ombord sir

Perfekte fella det her, kan kjøpe en haug med aksjer for bare noen tusenlapper…

1 Like

deta er på same nivå som Tragovax