Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Flyr - Småprat

Hva tror du tick size blir? 0.01 øre? :roll_eyes:

blir det samme som nå, 4 siffer etter komma :rofl:

Har jobbet i norsk luftfart i mange år. Jeg legger til grunn at flyr egentlig fremsto da NAS skulle gå konkurs. Det skjedde ikke. Å få fotfeste i et marked som egentlig ikke har plass til flere operatører blir egentlig bare en krig til gunst for kundene finansiert av aksjonærene. Den krigen varer ikke lenge, vinnern har størst lommebok. Dette burde Per Braathen vite da familieselskapet ikke klarte konkurransen i slutten av 90 tallet med SAS og nye Colorair. Derfor sikter de seg nå inn på charter og syden turer (svært volatilt/sesong) - innenriks som skulle bli muskelen ble det full krig. I realiteten endrer de forretningsplanen der den forrige sviktet. Ledelsen er ihugga luftfartsdyrkere å vil trå over lik før de mener det er game over (unntaket braathen satt av 100 mill - har 10 igjen, men stopper med det han først avsatte i 2020 = har egentlig ikke troen - vil ikke sprøyte inn «nye» penger med Flyrs nye strategi/forretningsplan!). Jeg leser presentasjonen og ser gamle tall, ideer og ikke noe nytt der. De unnlater å fortelle at Covid&max krise ga gode flyleasing vilkår, men de varer ikke evig - hva når du må betale markedspris pr mnd og ikke pr flytime slik som i dag ? 2-300 000 usd pr mnd pr fly? Da får de et helt annet kostnadsbilde enn beskrevet. 500 mill går fort - selv med de gunstige flyavtaler som snart utløper…Er egentlig forundret over at de ikke har gitt seg og blir enda mer forundret hvis de lykkes med den rettede emisjonen - for jeg garanterer - da må det bli fler emisjoner…skal de lykkes burde de hente milliarder, kjøpe fly, fly med tap i flere driftsår, ta markedsandeler - det er nok heller sannheten tror jeg. Den enes død, den andres brød - så trangt er luftfartsmarkedet her i nord. Uansett, bra for ansatte og kunder, lykke til :slight_smile:

12 Likes

Han har alt brukt 90 millioner. Så han har bare disse 10 igjen.

Takk for en fin oppsummering Flybransjen er et marked som er vanskelig å sette seg inn i.
Det er som du sier, man kan ikke forvente at 400 mill holder lenge.
Nyoppstarta flyselskaper bør i hvertfall ha et par milliarder på bok for å overleve.
Tror eksisterende aksjonærere ikke bryr seg noe mer om de blir utvannet med 99,5% fremfor 99,99%.

Kan likegodt utstede en emmisjon ved å hente 4-5 milliarder. Enda verre for Eksisterende aksjonærere ja, men da har selskapet en sjangse til å satse, ta markedsandeler og ikke minst overleve.
Denne emmisjonen redder selskapet, men ikke mer enn 6-12 måneder.
Ikke minst henter de penger mens de er i den dårligste sesongen i året…

1 Like

Nå har jeg trukket meg fra tegningen i Flyr emisjonen, da usikkerheten dessverre ble for stor. Lykke til videre for dere andre…
Har fortsatt tro på Flyr men det kan et kortsiktig bli press nedover i aksjekursen i forbindelse med kriseemisjonen og alle de nye aksjene som kommer for salg.

Er det mulig å selge en aksje på Oslo børs til under et øre ?

ja det er det

Noen som har tenkt å ta veddemålet med Flyr idag. Tviler på om storinvestorene lar selskapet gå konkurs imorgen. 0,07 står den i nå. Kjøpte for en 1000 lapp. Jaja bedre odds enn tipping.

Uten sammenligning, glem ikke hvor mange ganger SAS har holdt på å gå konkurs. Rart at selskapene ikke har høyere billettpriser.

Flyr goes live on Berg-Hansen’s corporate travel platform

Kort oppsummert FLYR emisjonen:


Hvordan dette regnestykket skal gå opp lurer jeg veldig på :stuck_out_tongue:

1 Like

Noen som skjønner oppgangen idag?

Som du ser over er market cap 44 mill. En surrebukk med 200k-1 mill kr kan med andre ord gjøre veldig mye kursmessig med freefloat, da det er så lite penger i omløp her.

2 Likes

Like lite som av all idiotien som har utspilt seg i NAS i forbindelse med emisjoner. Eneste konklusjonen er at nordmenn elsker å tape alle pengene sine på flyaksjer.

5 Likes

Det har du så utrolig rett i!

Jeg yr ingen tro på at kursen skal ned mot 1 øre eller i nærheten av 1 øre for den sakens skyld før emisjonskameratene får solgt. Tror dere ikke emisjonskameratene aka blodsugerne skal skvise ut mer enn 2-3 gangen? Krever ikke all verdens investering i algoroboter og skaffe seg 5 eller 10 gangen

Dagens oppgang var på under 100 millioner aksjer. I emisjonen kommer 430 ganger så mange aksjer som det var omsatt i dag, 430 MILLIARDER nye aksjer. Det kommer til å bli et race mot 0,005 kr når emisjonsaksjene kommer i salg.

Om du er inne for en trade, greit, men kom deg ut før emisjonsaksjene kommer i markedet

EDIT
First day of trading of the New Shares is expected to be on or about 11 November
2022, but not before the capital increase pertaining to the New Shares has been
registered with the Norwegian Register of Business Enterprises (the “NRBE”).

Jeg rører ikke denne av prinsipp, og kortsiktig trading er jeg ikke god nok på, men jeg tror ikke kursen går under emisjonskurs så lenge emisjonskameratene har noe å selge, jeg tror de har såpass gode virkemidler at de kommer seg ut solid i pluss. Dvs mer en dobling av penga. Positivt bestillingsverk i media for å gi forhåpninger om bedring og algoritmer på høygir.

Et viktig moment som kommer til å sende aksjen ned 50-90% i morgen er at man nå i dag har siste frist for å kjøpe aksjer og få være med på rep emi. Dvs. at man får 15-16 aksjer per aksje man eier i Flyr i dag(om jeg har regnet riktig) til 0,01øre ved rep emi. Dvs. at med 0,08kr i pris per aksje betaler man nå 8 øre for 1 aksje og får samtidig muligheten til å kjøpe 15-16 aksjer for 1 øre, så 8 øre+15,5 øre delt på 16,5 aksjer = 0,0142kr per aksje med dagens kurs. I morgen derimot er den retten borte, så da betaler man 8 øre per aksje om kursen skulle holdt seg. Med andre ord, vær klar for Armageddon i morgen tidlig i Flyr. Om aksjemarkedet hadde fungert perfekt ville kursen stupt direkte til 0,0142kr 09:00. Men det gjør den nok ikke så raskt. Vi får sjå. :slight_smile:

1 til 16 får jeg fra at det er 633 019 667 aksjer i Flyr og 10mrd i rep emien som blir fordelt på disse.

1 Like