Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Flyr - Småprat

Flyr AS - Notice of extraordinary general meeting

Om man liker å se pengene fly så kjøper man.

Sikkert topp stemning på den ekstraordinær generalforsamlingen. “Nå skal vi stemme over om dere ønsker å bli totalt utvannet”.

4 Likes

Ja, enig. Dette lå i kortene lenge. Med en varslet resesjon neste år kan jeg ikke se for meg at flyreiser blir prioritert. What to do? Noen tjener i allefall grovt på dette…

https://www.dn.no/luftfart/flyr/tonje-wikstrom-frislid/brede-huser/tre-meglerhus-deler-258-millioner-for-a-hjelpe-flyr-ut-av-krisen-det-er-inntil-det-dobbelte-av-vanlig-betaling/2-1-1346159

1 Like

image

2 Likes

Blir dettte en ny “Seabird Exploration” hendelse? :smiley: :grimacing: :sweat:


image
image
image

Dersom Flyr slår seg konkurs, lurer jeg på hvordan det blir for shortere som ikke har dekket inn? Mulig det er en slik usikkerhet som gjør at kursen fortsatt er så høy.

Forutsatt at de ikke slår seg konkurs, er jeg også spent på om det blir satt opp en egen ticker hvor aksjonærer kan kjøpe/selge tegningsretter fra kommende repemi?

Håper også t-rettene blir salgbare. Evt. kan man kjøpe aksjen 8 november og få tildeling på den måten. Regner med kursen er nærmere emikurs når datoen nærmer seg. Fytti grisen for et fall. Kjenner ikke Braathen til at den raskeste veien fra millardær til millionær er å innvestere i flybransjen?

2 Likes

Han gir ikke inntrykk av å ha så veldig troen på veien videre når han lar seg utvanne i emisjonen og kun deltar med 10 millioner. Han sa i videoen på FA at årsaken var at han hadde satt seg en grense på å investere opptil 100 millioner i Flyr. Med de 10 millionene i denne emisjonen, har han nå brukt 90 millioner av disse 100 millionene - så da er det vel åpenbart at det blir maks 10 millioner han også kommer til å bruke i neste emisjon. Hmm.

1 Like

Ned mot ett øre er en god inngang tror jeg, på ett par måneder sikt. Da får en også vært med i rep emisjon. Flyr har lavere utgifter per passasjer nå enn NAS. I tillegg er service og fornøyde kunder bedre enn SAS og NAS…

2 Likes

Vil også tro at mange eksisterende aksjonær vil selge skatterelatert, som igjen vil forsterke fallet.

Ja det kan hende, men det er uansett lurt å beholde aksjene litt til slik at en får tegnet i reperasjonsemisjon, …

Er bare triste greier, ned 55% i går og idag ned 33 %. Ned til ett øre 🥲

1 Like

Det høres ut som en dårlig ide.

Vil bli overasket om ikke ser kurser etter emisjonen på ned mot og under 1 øre. Tenker de fleste som tegner seg i emisjonen vil være strålende fornøyd med å selge sine aksjer på 2 øre og dermed doble pengene

For øvrig latterlig at de ikke gjennomfører en spleis i etterkant. Det viser bare at sikter seg inn mot retailinvestorer

1 Like

Ja det kan godt hende du har rett. Jeg har ikke vært med på så altfor mange «kriseemisjoner».

Men vi kan jo feks. ta Funcom kriseemisjon som eksempel. Tror kursen var over 4 kroner og emisjonen ble gjort på 0,5.
Kursen var på det laveste 0,8 og det var bare kortvarig, og kursen tikket etter det oppover igjen, godt hjulpet av nyheter om Conan.
Det var derfor et godt kjøp på emisjonskursen, og det var også fordel å ha aksjer slik at en fikk tegnet i rep emisjon.

Jeg tror at Flyr kriseemisjon ikke blir så ulik slik Funcom kriseemisjonen ble. Det er altså lurt til å tegne i repemisjon og/eller kjøpe aksjer på ned mot ett øre…

Det er mulig at en tegning i emisjonen er lurt. Det jeg mener ikke er så lurt er holde på aksjer som har i dag som kan selges 800% over emisjonskursen
Jeg vil tro at det vil være mulig å få tak i aksjer til 1 øre uten å sitte på tegningsretter, i værste/ beste fall må du betale 2 øre

4 Likes

Ja vi får ser hvem som får rett @zappa66 når vi har fasiten om ett par uker, blir spennende å se…

Sissener er positiv til Flyr i dagens Hegnar podcast;