Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Flyr - Småprat

@Tony1 - been silent of late? Hope you got out of FLYR in time. The warning signs have been many, how anyone wanted to sit in FLYR based on macro, technicals or financials, is puzzling to me. Now, the stock has hit my target of 0.35, but based on the reasons we find ourselves at these levels, I am not buying. I assume FLYR will be a great buy after the recession - but we’re talking anywhere from a year to a year and a half before that’s a reality. Will FLYR still be around at that time? I hope so :slight_smile:

2 Likes

Thank you for your concern! I am out of FLYR but I am in NAS with some 50 000 shares. Traffic numbers for September were not good for FLYR (Finnair, for example, had better traffic numbers than in August). Hope NAS will deliver better traffic numbers for September tomorrow.

1 Like

Flyr will present Third Quarter 2022 Results on Thursday 3 November

Reiste med Flyr forrige helg, på en rute SAS har hatt monopol på i mange år. Forfriskende hyggelig service, punktlig avreise og ca 90% fullt fly. Godt med konkurranse, så får håpe de klarer seg.

4 Likes

Flyr experienced strong demand in October with a load factor of 81,3 percent and 186,600 guests travelling with the airline

Noen som har fått tak i presentasjonen som skal flyte rundt?

Flyr reports third quarter results with a load factor of 80 percent and 667,000 guests

Snakk om blodbad :unamused:

1 Like

Det er game over. Dessverre.

1 øre?! What the … :exploding_head:

1 Like

43 milliarder nye aksjer etter emien da på 1 øre

https://www.dn.no/luftfart/norwegian-storeier-tok-opp-nytt-veddemal-pa-kurskollaps-i-flyr-rett-for-kriseemisjonen/2-1-1345737

Når eksisterende eier med 10% bare garanterer for 2,3% av emisjonen, så ser jeg ikke bort i fra at den rett og slett feiler. Selv på 1 øre.

1 Like

Kan ikke forstå noe annet enn at dette blir konkurs og selskapet forsvinner.

Jeg blir så forbanna når jeg tenker på at folk lures/lurer seg selv inn i disse aksjene, norsk flyeventyr… Disse aksjene har vist seg kun å være ett instrument for de med mye kapital til å suge penger ut av vanlige folk. Gang etter gang. Bli med på emisjon, selge seg ut med engang, rinse and repeat…

4 Likes

Da ble det som vi har varslet om, bare enda verre. Umulig med kapitalbehovet deres og emisjonsmarkedet som finnes nå. Men blir veldig redd for diverse biotechs som må ha penger neste 9-10mnd :S PCIB, Targo, Bergenbio og Nanov står, avhengig av burnrate, i den posisjonen nå. Håper folk får med seg hvor liten tilgang på frisk kapital bedriftene har nå.

Faller den til 1 øre mon tro? Såfall vurderer jeg faktisk ta et lodd

Blir nok ned mot 1 øre når nye aksjer kommer ut. Fram til da er det texas og valium

Hadde ikke tatt i den med ildtang, men dessverre så tror folk det er billig og kjøper aksjene til emisjonskameratene så de kan 5doble pengene sine bare fordi de har mye fra før, for en syk verden vi lever i :exploding_head:

3 Likes

Prøver igjen, her er pdf’en/Investorpresentasjonen:
Flyr_-Investor_Presentation(November_2022).pdf|attachment (1,5 MB)

1 Like