Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bidra til forskning - Folding@Home

For de som har ledig datakraft til å grave etter andre ting enn digitalt gull så finnes det et program som heter Folding@Home.

Dette brukes til å forske på kreft, alzheimers, huntingtons og parkinsons.

“Folding@home (FAH or F@h) is a distributed computing project for disease research that simulates protein folding, computational drug design, and other types of molecular dynamics.”

Det er enkelt å komme i gang;
http://folding.stanford.edu/start-folding/

Så velger du et brukernavn og registrerer deg osv, husk å legge inn team nummer 234175 som er “Tekinvestor”. @pdx jeg tok meg friheten til å opprette et lag på vegne av Tekinvestor :slight_smile:

Link til stats for laget;
https://stats.foldingathome.org/team/234175

-fun fact, Hardware.no er ranket som nr 6 i verden på folding score!

Ang Power settings så har jeg erfart at på light kan jeg spille uten problemer mens jeg folder for da brukes ikke GPU. På medium tikker og går det, og på full blir det varmt i stuen.

Slik ser det ut når alt er i gang;

6 Likes

Mekk Team TekInvest?

1 Like

Trenger flere foldere!

1 Like

Velkommen til 1999?

1 Like

Minner om det SETI gjorde og kanskje gjør fortsatt for alt jeg vet.

1999 var tider.

Husker jeg hadde 4 servere på soverommet.
Damn you vmware and virtualization.

I miss my old hw.

2 Likes

Da har vi klatret ca 3000 plasser på 3 dager og @choo har meldt seg på! kjempebra!

Føler det er mange her som har mulighet til å bidra til forskning, hint hint ;
@Evilfreud @tswbeta @pdx @Nocturne @anon49236402

2 Likes

Hva slags setup har du? Min Airbook bidrar ikke stort med 1 WU hver fjerde dag…

Lot den bare gå over en middag i utgangspunktet, får bidra litt mer til uka. :slight_smile:

1 Like

Ryzen 1600 og Gtx 1080

Så var vi 5!

Velkommen til @Warholm, @larosaleda, @Mr_Bane !

Klatret til rank 6547 av 227782 (opp nesten 400 ranks på 7 dager)

2 Likes

Rank 5825, opp nesten 600 plasser.

Hva sier du @Nocturne tar du utfordringen og begynner å folde? - burde være noen NANO tilhengere som kunne tenkt seg å donere litt Watt til kreftforskning!

04

Kan godt donere kraft men hva er insentivet annet enn at vi gjør en god ting?
Har den rank-greia noe å si ifht. poeng og sånn eller er det bare for gøy de har lagt det inn?

Tja incentiver må være å få leve lengre og slippe å dø av/med Alzheimers, kreft, Huntington eller Parkinson’s.

Poengene representerer bidraget ditt / arbeidsmengde utført/donert. Litt usikker på hvordan de regner ut scoren.

2 Likes

Count me in!

3 Likes

Lurer på hvordan mining har påvirket kraften tilgjengelig til folding. Det kan neppe ha gitt positiv effekt da man plutselig kan tjene på å bruke datakraften sin, om en til meningsløse algoritmer. Sånn sett er ai mining rimelig flott!

3 Likes

Ser vi er blitt flere ;D

1 Like

Ble inspirert av @Irathi sitt svar til Nocturne over. Skal ikke ha gpuen lengre enn 2 år uansett,så bare å sette dn i arbeid når man er på jobb!

Pluss at Alzheimers skremmer meg.
Reduserte også romvarme litt, pcn fikser romtemperaturen :blush:

4 Likes

Jeg har bare jobb PC som jeg også bruker hjemme. Er det helt safe å kjøre dette her? Vi har brannmur og greier på jobb men jeg orker ikke noe PC om det noe virus eller noe som kan komme her :smile:

@Irathi ser ut dom fh bruker gpu også? Vet du om den gjør det?

ja den gjør det også