I denne tråden kommer jeg til å publisere mine investeringer, samt rasjonalet bak disse. Jeg er en amatørinvestor som i hovedsak investerer i bioteknologisektoren på Oslo Børs, og jeg konsentrerer meg mest om selskapene som utvikler legemidler til bekjempelse av kreft.
I denne tråden vil jeg beskrive mitt rasjonale for posisjoner jeg tar ut i fra hva jeg mener er triggere som kan føre til økt aksjeverdi. Jeg vil ta posisjoner i forkant av triggeren, og vil i hovedsak gjøre det basert på en veldig basic teknisk analyse.
Grunnen til at jeg lager denne tråden er for å tvinge meg selv til å tenke mer igjennom investeringene mine, samt å følge strategien jeg har lagt i forkant igjennom tiden jeg er investert. Samtidig kan det tenkes at mange har meninger om rasjonalet bak investeringen, noe som kan bidra til å skape gode diskusjoner. Målet er å forbedre strategien gjennom å bli bevisst på feil og mangler i min tenkemåte rundt investeringene mine.
Ingenting du finner på denne tråden er investeringsråd eller oppfordring til å investere.
Strategien min er å gjøre entry i en aksje etter den oppfyller følgende kriterier:
- Kjent value infliction point i nær framtid
- Finansiering i orden
- Positiv MA5/MA20 eller converging ved breakout
- Breakout gjennom definert entry point ved hjelp av TA
Jeg går inn i få trades med forholdsvis større andeler av porteføljen for å maksimere return. Ved å benytte stop loss og øvrige kriterier håper jeg også å minimere tap.
Strategien min for exits skal være:
- Forhåndsdefinert stop loss
- En viss andel gevinstsikres før trigger inntreffer
Jeg vil benytte denne tråden til å publisere egne analyser for feedback og jeg tar forbehold om at jeg justerer posisjonen underveis i traden.