Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Fornybars investerings og tweetetråd

image

Fordelingen utover høsten/vinteren. Siste rest av cash fordeles inn i BGBIO og ULTIMO, men først etter valget er avklart e.l. SoftOx og Vaccibody-aksjene sitter veldig løst. Vaccibody spesielt.
Unntak gjøres ved krakk og andre sære hendelser.

Vaccibody

  • Antitrust-avklaring. 30 dagers venteperiode er antakelig snart over, avhengig av hvor lang tid det tok de å sende inn dokumentene etter avtalen 1. oktober.
  • Pipeline oppdatering på infeksiøse medisiner, og andre ting
  • Ukjente triggere, data etc.

SoftOx

  • Regulatoriske godkjenninger
  • Avtaler på salg
  • Mye mer & ukjente triggere

Ble dessverre ristet ut her. Leter etter ny inngang.

ULTIMO

  • Mysteriestudie med nye kursmål fra DNB og kanskje Edison (?)
  • TET i fase 1 - kan gi mye blest rundt selskapet hvis de starter med noe forebyggende kreftvaksine allerede nå
  • Pipelinebygging - “There might be a couple more (randomiserte fase 2-studier)”
  • Melanoma 5 års OS med ipililumab i februar.
  • Ukjente triggere
7 Likes

Den “CASH” aksjen ser interessant ut, er den notert på OSE :laughing:

2 Likes

Ja, bare vipps innskudd til 93676988 så skal jeg sette de inn for deg.

3 Likes

Høhø. Artig at du har litt ulike farger på sirkelen din. Min er snart 100% oransje :wink:

Hvia jeg ligger på 75% om en uke så er jo målet at det skal vokse kraftig i tiden som kommer :slightly_smiling_face:

Ressurs for å holde oversikt over når medisinske konferanser

3 Likes

Tok ut SoftOx pga risiko for dumpingaktivitet, og Vaccibody pga røde futter og en Trump som er helt ute av vater. Holder bare Ultimo over helgen.

Har’n ikke vært ute av vater siden fødsel?:grinning:

Ref Boms:
“Men det som kan være en trigger nå når avtalen blir endelig signert er jo at Genentech kan slippe oppdaterte data for NEO studien, og tatt i betraktning den avtalesummen vi har her er det jo garantert sterke data som kan forventes.”
Fornybar, du tror ikke at vaccibody/ Genentech kommer med oppdatering snart? Siden du selger deg ut.

1 Like

Helt enig!

Dårlig uke og god uke. På grunn av valget i US har jeg ikke fått til å beholde conviction i de kortsiktige posisjonene.

Å ta opp SOFTOX var smart. Ble likevel delvis rammet av dumpen da jeg ikke klarte å la gevinst være gevinst og gikk inn på 80 dagen før den falt til 72.5. Solgte på 76 da jeg så hva som skjedde.

Kjøpte VACC på 50 for å sitte over antitrustavgjørelsen men solgte på ~54. 5 siden jeg så for meg mye drama i US over helgen. Triggeren kom ca 1t senere og jeg gikk glipp av en enda penere gevinst på traden. Vurderer ny inngang fortløpende, også denne kortsiktig med tanke på oppdateringer om videre forløp.

BGBIO-abstraktet ble lansert for tidlig av ASH og man kunne ta posisjon i forkant av børsmelding om deltakelse. Inngang på 28.3 og exit på 31.x. Satt videre med halvparten på grunn av muligheten for nyheter ifm R&Ddagen, men der presterte de å ikke melde noe nytt, så jeg solgte på forventninger om nedpress fra shortaktørene. Vurderer ny kortsiktig inngang på mandag ifm SITC og lungekreftresultater. Ren kortsiktig inngang som selges raskt.

Gevinsten fra de øvrige (ca 8% av total porteføljeverdi) benytter til å øke litt i ULTIMO foran de tre neste månedene med partnerslipp, nye studier, (flere partnerstudier?) og melanoma 5-årsdata. 20% av totale Ultimovacsaksjer vil jeg selge når jeg anser prisen for å være god nok til å selge 20%.

Uken som kommer burde man i tillegg følge med på om grønne aksjer begynner å gå, men også beholde cash/flyktige posisjoner i tilfelle Trump ønsker å rive ned USA før han går av.

1 Like

Er biotrøtt om dagen, så har begynt å plukke opp noen ESG-aksjer jeg anser som spennende, men uoppdaget. Ellers holder jeg Ultimovacs som før.

Vurderer SoftOx fortløpende, spennende setup der med mye hauss fra ledelsen og en del spennende triggere.

1 Like

Hvilke ESG? :slight_smile:

1 Like

BIOEX i Sverige


Market cap ~120 mill, med gigantiske valideringstriggere i 2021
https://www.mfn.se/all/a/bioextrax

KALERA på Merkur
Vertical farming = fremtidens matproduksjon.
Nettopp IPOet på Merkur. Hovedvirksomhet US, og skalerer opp kraftig der det neste året. Hentet penger for å kunne foreta oppkjøp og andre strategiske veivalg på kort varsel.
En superklar oppkjøps/gigadeal-kandidat i mine øyne, når som helst.

Så kikker jeg litt på EVERFUEL, men har ikke satt meg særlig inn i det enda. De er avhengige av at hydrogen blir adoptert i større grad enn det er nå, og jeg liker ikke at de ikke styrer sin egen skjebne, om du skjønner. Følger med.

Noen tips?

1 Like

Cloudberry

1 Like

@babyrage Dette var en så presis beskrivelse av hvordan jeg tenker om caset at jeg bare må spørre: Hvilke andre aksjer kan du nevne raskt med en noenlunde lik setup?

1 Like

Prater du TA eller fundamenta?

Fundamental, liker å ha det i bunn.

Om jeg gav ivei alle min ideer mister jeg min edge :slight_smile:

3 Likes

ULTIMO


Mulig trend reversal i det vi går inn i siste måned i året. Venter på ny indikasjon, big pharmapartner, og data fra kombinasjonsstudien med ipililumab i føflekkreft over nyttår. Og ukjente faktorer.

BIOEX
Finner ikke chart på denne, men fundamentalt sett så burde BIOEX eksplodere over den neste måneden. Henviser til den ferske tråden.

1 Like