Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Enig polygon, du er en av de som fokuserer på selskap og teknologi, det setter jeg pris på.

3 Likes

Er det noen som allerede nå har oversikt på hvilke sykehus som skal delta her i Norge på ovarie-studiet? Jeg klarer ikke å se det fra meldingen, og på NSGO sine sider er det lite info. Ser dog ut som det er norske medlemmer fra Oslo, Bergen og Stavanger.

Fruen jobber p.t. på gyn-onk her i byen, og jeg har inntrykk av at hun er med på ovariekreft-operasjoner stort sett hver uke. Så tilgang/pågang i denne indikasjonen er dessverre stor også utenfor de tre nevnte byene.

2 Likes

Fulltreff på indikasjon og inhibitor! GJ, here have a :cookie:
Selv er jeg veldig happy med 3 BP (og ekstra gøy med flere droger fra noen av dem)

Jeg tror jeg vet, men de som har det som harde fakta i hodet,
Hvilke drugs med hvilke BP’s er UV1 nå i kombinasjonsstuder?

1 Like

Du burde ikke rømt fra chatten Fornybar, det er der vi tar disse diskusjonene :wink:

Liv og lære?

5 Likes

Hehe - ja, Jeg har ingenting å skjule. Jeg ventet ikke på studien, jeg ventet på prising og tidspunkt. Kursen utvikler seg hele tiden og med det endres beslutningene seg. Å redusere med 30% burde ikke være noe galt, særlig når jeg er så høyt vektet som jeg er i aksjen.

Men som sagt over, det vil nok vise seg å være “gal” avgjørelse om noen måneder - i den grad sikring av gevinst etter oppgang er galt.

“Gevinsten fra de øvrige (ca 8% av total porteføljeverdi) benytter til å øke litt i ULTIMO foran de tre neste månedene med partnerslipp, nye studier, (flere partnerstudier?) og melanoma 5-årsdata. 20% av totale Ultimovacsaksjer vil jeg selge når jeg anser prisen for å være god nok til å selge 20%.”

Som sagt - så gjør jeg en hel masse feil…

1 Like

Men det er ikke sjanser og gambling som har tatt dem dit de er i dag. FFE skriver på Twitter-profilen sin at verdiene defineres utifra mantraet «Guiding über Haiking». Hva dette betyr skal visstnok være selve kjernen i deres nye vidunderbarn HVDVS.
– Man må aldri ta sjanser. Det erfarte jeg med min siste fossilbil, forteller Forny von Bar Fredriksen, tidligere kjent som Fornybar før han var gift med begge Fredriksen-søstrene og beholdt navnet.
– Varsellampen om lavt drivstoff blinket på dashboardet, og på vei til bensinstasjonen tok jeg en ekstra runde i rundkjøringen for å kjenne på kicket. Enda lampen tydelig viste at jeg burde fylle, utdyper von Bar Fredriksen.
De som kjenner finansgründeren best kan fortelle at dette var øyeblikket da guiding ville komme til å bety alt for suksessen.
– Slike ting gjorde man som ung. Jeg skjelver fremdeles i buksene etter det stuntet.

Finansavisen, 14. august 2031

7 Likes

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20210111_2

Det er faktisk i den største delen av ovariekreften. 70% av pasientene har ikke mutasjoner i BRCA så vidt jeg finner. I tillegg så relapser 75% av pasientene til 2L.

Dette er en stor del av pasientene med ovariekreft.

Veldig lukrativt.

Ja, jeg hadde misforstått dette med BRCA-mutasjoner i denne nye studien. Det er altså BRCA-negative pasienter rekrutteres. Det står jo tydelig i meldingen også :roll_eyes:

…jeg var så fokusert på brystkreft, og her er det bare BRCA-positive lynparza er godkjent for.

4 Likes

Jeg liker også hvordan denne klinikeren som har initiert dette er så giret på at studien skal være powered mot å kunne få markedsadgang på dataene.

5 Likes

Han impliserer også at rekruttering ikke bør være en utfordring med et stort antall sites i Norden, EU og US.

Edit:

Avsluttet med å si at gode resultater med UV1 i denne studien vil endre SOC i indikasjonen :eyes:

2 Likes

…og er oppattt av at ting gjøres for å rekruttere fort :heart_eyes:

Flere enn 500 pasienter i fire fase II, alle med registreringspotensiale!

På svar om hva som er strategien etter redout sier de Sousa at de vil dele data med BP (i flertall) og gjøre en avtale med BP (i entall) :wink: @Graaspurv hadde dette kjempepoenget med at det nå kan bli skikkelig FOMO hos Big Pharma. For om UV1 virker, så vil det være sentralt i å definere hvem som vinner det store slaget av de fem BP som i dag har godkjente PD-1 eller PD-L1 hemmere (Bristol-Myers Squibb, Merck, MedImmune/AstraZeneca, Genentech/Roche og Sanofi)

8 Likes

Åpen for enda flere samarbeid, sier de Sousa.

Som de har sagt i hele 2020. Mens de har levert to nye. At de sier de er åpne for flere henviser altså ikke på noen måte til hvor mange der er i samtaler med.

Det gir som sagt all mening at dersom det skal være relevant for de, så må det skje nå snart.

3 Likes

Neste “nyhet” kan vel også være at de er i gang med safety på Tet-studien(q1, prostata). De ligger ikke på latsiden akkurat!

1 Like

4 Likes

Noen av oss har sågar veddet på at ting skjer allerede før fase 2 er fullført. Det er en høyst relevant kost-nytte vurdering å regne på å sikre seg lisens før endelige data foreligger vs. etter de foreligger. Nå er det 3 BP inne som har validert UV1 og settes opp mot hverandre. Kan hende vi får et fjerde før påske.

Man kan jo spørre seg om noen av disse big pharmaene de samarbeider med ønsker å starte fase 3 direkte etter fase 2, eller om de ønsker å først starte fase 3 i typ 2025 etter forhandlinger og budkamp…

Det er enda tidlig så klart, men hvis man tenker litt fremover så er AstaZeneca i en litt kjip posisjon med readout av deres studie ett år etter readout med BMS.

Her er det vanskelig å håpe eller si for mye, og man må sette sin lit til at det prekliniske ser bra ut samtidig som at patenter forlenges.

Det er en stor forskjell i pris på " når fase 2 er ferdig" eller sent i fase 2, og for den saks skyld , om noen hopper på i " tidlig fase 2" .

Mye spennende fremover :wink:

Må nesten bare håpe at alle småspareres aksjer har byttet hender idag slik at vi har fått ut alle kortsiktige. 3500 aksjer på salg. 6000 på kjøp. Det er veldig lite som styrer kursene…

Your point being? Det er så lenge til 2022/23? Om fase II studiene er vellykkede, så vil man inngå avtale med en helt annen sum enn om man inngår en avtale nå. I særdeleshet om man har data som er så sterke at man søker midlertidig godkjenning med dem. Og dette har vært Ultimo sin strategi siden IPO.

3 Likes