Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Fornybars investerings og tweetetråd

Fornybar gjør ting han ikke kan

1 Like

Spent på denne. Begynner å leve opp til kallenavnet mitt nå

Edit Prøvde meg på en ninjatrade siden jeg så at den mistet litt dampen. Solgte på 74.4 og skulle ta den inn igjen til close, men det glemte jeg. Fomo?

1 Like

Syntes det var lav verdsettelse på ett slikt selskap med produkter i markedet og gode inntekter. Følger deg på.denne… er den ikke svært rimelig? Mcap 950 Mill etter dagens oppgang.

Dagene er pene. Anser den lille porteføljen jeg har akkurat nå for å ha enorm oppsidepotensiale på kort og lang sikt. Selger når jeg vil.

3 Likes

Morsomt at biotek guruen er inne i XXL og xplora. Takk for tipset i xplora. Den satt!!

Sjekket ut nordic unmanned? Samme mcap i sterkt voksende marked. . Hadde disse selskapene operert i USA hadde det vært verdt enorme sunner

I et partnering diskusjonspanel på en pharmakonferanse finner man disse sluggerne:

  • Director, Search and Evaluation , AstraZeneca
  • Executive Director, Oncology Search and Evaluation, Merck

Og CEO for Ultimovacs og BergenBio og et par til.

Det er som jeg har sagt den siste tiden. De to og Vaccibody er de eneste developing biotekselskapene som er investerbare for småinvestorer. Resten leverer ikke varene og er emisjonsmaskiner hvor man kan våkne opp til en gigaemisjon når som helst på store rabatter.

Det virker som om jeg blir brigadert og posten jeg skrev på Ultimovacstråden ble fjernet for brudd på forumreglene. Vet ikke helt hva bruddet bestod av, så jeg tar det på min egen tråd. Det er på høy tid man ser litt ekstra på nedsiderisikoene i emisjonsmaskinene kontra de med store pengesekker og universelle fremgangsmåter.

Skal se om jeg får skrevet noe lengre om mitt syn på den saken i løpet av dagen.

Jeg har forresten kun aksjer i en av dem nevnte.

1 Like

Kanskje du vil redegjøre for hvor mange emisjoner PCIB og BGBIO har hatt siste tre år, samt hvor mange kvartaler med drift dagens cashbeholdning holder til for de to selskapene?

Kan du spesifisere hvilke selskaper du sikter til?

Jeg snakker selvfølgelig ut i fra en nåsituasjon og ikke hvordan det så ut i 2017.

Dersom man ikke kan endre sik conviction i takt med fundamentale endringer har man ingenting på børs å gjøre, særlig ikke i enkeltselskaper.

Da spør jeg igjen:
Hva er nåsituasjonen rundt antall kvartaler med drift dagens cashbeholdning holder til for PCIB og BGBIO?

Edit: PS @Fornybar , jeg har så vidt jeg husker aldri rapport en eneste post på TI. Men vil du svare på spørsmålet mitt?

Endelig kommet til fornuften og fått føle litt på “å bli brigadiert”? :stuck_out_tongue: Du har jo vært skyldig i å brigadiere en del mot blant annet meg og andre så flott at det går litt din vei også. :slight_smile:

@sparkonge i Bergenbio ligger det an til mellom et og et halvt år og 3 år avhengig av om de gjør alle utbetalingene til Rigel og om Bemcentinib blir Covid-medisin innen den tid.

Jeg pleier å debattere, ikke rapportere som argument :joy:

1 Like

For bgbio and cash payments to Rigel that is the least of my concerns :wink:

Haussing er bra. Hold deg til det du. Ingen grunn til å snakke ned andre selskaper. Da kunne jo noen fristes til å snakke dritt om dine forelskelser.

Du hadde conviction i NANO så lenge til tross for fundamentale endringer at … du ikke har noe på børs å gjøre, særlig ikke i enkeltselskaper? :slight_smile:

2 Likes

Det handler om å lære av sine feil og å ta grep. Den versjonen av meg som satt mastebundet i et synkende skip hadde helt rett, ingenting i enkeltaksjer å gjøre. Men han finnes dog ikke lenger.

Det er min ærlige mening og jeg har godt belegg for hvorfor jeg mener det. Stikkord er lite penger, høyt pengebehov, og historikk med failures.

Det er såklart mulig å trade de kortsiktig slik du gjør, men å gå langsiktig i de aksjene er galskap for en småinvestor slik situasjonen er nå.

Enhver er velkommen til å fortelle meg hvorfor mine investeringer er dårlige, noe som også har blitt gjort om Ultimovacs i 6 måneder nå. Jeg er her for å bli smartere og gjøre gode valg, ikke barrikadere meg bak en mening og forsvare den på død og liv.

2 Likes

Syntes du Softox også er like ille. Prøvd meg på en kortsiktig pos. Kanskje jeg stryker den :thinking:. Hva tenker du?
@Fornybar
Edit: Tenkte de får litt cashflow på safedes

Hæ, av alle ting, hvorfor SafeDes?

Edit:

Det man venter på i SoftOx er EU-godkjenning (og påfølgende distribusjonsavtaler), dekning fra SB1 og oppdateringer på studiene.

De har nettopp sikret finansene ved en emisjon og har som mål å bli cash-positive i inneværende år.

Gikk litt fort i svingene, safedes er vel et av produktene på Antivir programmet. Regner med at det er der deres cashflow skal komme fra.
Ville likt å fått litt flere syn på saken, har sett at du er ganske bull @h3nk1 :slight_smile:

Hehe. Jo, stemmer at jeg har en post der. Greia er at selskapet satser på å finansiere de øvrige kliniske løpene med salg av desinfeksjon i Norge/Norden/EU/Asia. Og for å nå ut til de store EU-markedene venter man nå på endelig EU-godkjenning. Den kommer any day, og er de facto garantert da EU-landet Sverige allerede har godkjent (komplisert system).

Skal ikke spore av tråden her, men desinfeksjonssporet til selskapet er det jeg er minst opptatt av. Det er sårbehandling (kronisk + akutt, mennesker + dyr) inhalasjon og andre potensielle retninger som er grunnen til at caset er så eksplosivt.

Anbefaler å ta en kikk på analysen til @Grevling_Invest i SoftOx tråden :slight_smile:

1 Like

@h3nk1 Softox er et av de jeg forsøker se på radaren så vil ikke kalle det en avsporing.

@Eiriko jeg er positiv til Softox, men kan for lite om de til å uttale meg sikkert om det fundamentale. Grunnen til at jeg ikke har posisjon i den nå er fordi den har en del råtradere som liker å leke seg med kursen, og fundamentalt har den vært i en liten venteperiode synes jeg. Er nok med der i løpet av året. Softox har hentet penger og er således klar for en sterk utvikling, tenker jeg.