Flere her som er Nito medlemmer? Jeg sjekket Tryg, betaler i dag 17700 i IF, Tryg skal ha 20600 for det samme, kjempetilbud, iallfall for Tryg…
Jeg tok en runde med selskaper for en tid tilbake.
If skulle ha 22.000 i året, Tryg skulle ha 12.000, Enter forsikring tok 8400. Ganske store forskjeller i %!
Er du medlem i en organisasjon som gir rabatt? Utrolig stor prisforskjell. IF gir vel rabatt til Coop medlemmer tror jeg.
Jeg har to personbiler, en gammel og en med full kasko/beste dekning, samt bobil med beste dekning, og en liten båt til 40000 kroner, samt hus og garasje.
Mulig jeg skal la de få en sjanse, de skal matche IF, men da skal de ha tilgang til hva jeg betaler der, byr meg i mot…når jeg ber om tilbud, da forventer jeg beste tilbud med en gang…ikke at de skal snike seg inn bakveien…
Er dessverre medlem i Industri energi, gjennom jobben. Den beste fagforeningen offshore, men til de fleste medlemmenes irritasjon så sponser de Ap.
Er også i nito. Virker da ikke se ille den prisen til if? Henger selv igjen i gjensidige - ca 15 k for hus, hytte, skranglete bil, veterantraktor og reise for fam.
IF sin pris er ikke så ille, men forventa bedre pris enn hva Tryg/Nito kom opp med. De skal matche prisen en har, men det forutsetter at de får tilgang til hva en har i dag, det er jeg usikker på om jeg synes er ok…
Da ser jeg hva du mener. Er sikkert flere måter å prise seg inn på - justere egenandeler, dekning, mv…
Tegnet nye forsikringer hos frende 9 januar. Vanligvis lar jeg de gå et år før jeg går å ser etter ny, men fy pokker for et rottent opplegg de kjører.
Har en Mondeo med full kasko. På avtalen jeg signerte 9 januar var månedsprisen 519kr. Sjekket tilfeldigvis fakturaen for mai måned da jeg synes den var mye høyere enn den skulle være. Joda. Frende hadde økt forsikringspremien for bilen, til 1250kr PR måned!! Dobling på 3 måneder. Søppel selskap.
Skulle tro det er en feil.
Har alle mine forsikringer i Frende. Personforsikringer på hele fam, bil, båt, hus samt en moped.
Forsøkte meg et år i IF, uten at dette var på noen som helst måte bedre. Har Sparebanken Vest som hovedbank. Tror disse har et samarbeid.
Tror jeg betaler 4200 per mnd for alle forsikringene. 5 personer i husholdningen. Fullverdi bygninger.
Skal ta en telefon imorgen tidlig å høre. Er oppe i 15k årlig for den stakkarslige mondeoen min nå. Ganske drøyt.
Sjekket dokumentene nå og de har satt meg ned fra 75% bonus til 40%. Hva i helvete.
Hørtes mye ut
Da hadde jeg byttet selskap tvert.
15k det er faen meg 4k mer enn jeg betaler for turboen min og 10k mer enn jeg betaler for Caravellen
Jeg betaler drøyt 20000 for gammel bensinbil, «ny» elbil, stor bobil 5,3 tonn, hus og en liten båt…elbil og bobil har Superforsikring…
Hørtes mye ut med 4200 pr mnd?
Jeg har hus, 2 biler, campingvogn, 2 x død+ ufør + 2 barn, innbo, reise. Alt maxet på dekning. Betaler ca 3000 pr mnd - og synes det er mer enn nok.
Ja høres mye ut. Barneforsikringene til frende fortsetter uavbrutt inn i voksen alder. Personforsikringene er dyre.
Dette har jeg av personforsikringer:
2 voksne liv + ufør
3 barneforsikring
Reiseforsikring familie (verden)
Bygninger:
Hus og garasje fullverdi
Innbo 2mill
Pluss 1 bil (24.000km/år), båt og moped.
Personforsikringene kan ikke flyttes grunnet helsemessige problemer hos meg og min datter. Disse må stå som idag.
Ellers var jeg ute i markedet å hentet priser på hus, bil, båt for 2 år siden. Billigste ble da IF. Frende matchet dette tilbudet året etter. Derfor Frende-kunde idag. Personforsikringer er dyre. Blir dyrere på økende alder.
Ok, hvis du har noe å bemerke helsemessig har de forsikringene en tendens til å skvette oppover.
Har selv familie med diabetes og de betaler mye mer enn meg.
Da snakket jeg med forsikringsselskapet, og det var Sparebank 1 (forrige selskapet jeg brukte) som hadde sendt mail og bedt dem sette bonusen til 40%.
For noen drittsekker. Akkurat som jeg ikke var mindre fornøyd med dem fra før så presterer de å gjøre dette.
Hørtes imponerende ut
For noen idioter!!! Da håper jeg alle her ser hvilket selskap vi styrer unna: Sparebank1 forsikring!