Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Forsikring, bil, båt, bolig, person osv

Jeg betaler drøyt 20000 for gammel bensinbil, «ny» elbil, stor bobil 5,3 tonn, hus og en liten båt…elbil og bobil har Superforsikring…

3 Likes

Hørtes mye ut med 4200 pr mnd?

Jeg har hus, 2 biler, campingvogn, 2 x død+ ufør + 2 barn, innbo, reise. Alt maxet på dekning. Betaler ca 3000 pr mnd - og synes det er mer enn nok.

1 Like

Ja høres mye ut. Barneforsikringene til frende fortsetter uavbrutt inn i voksen alder. Personforsikringene er dyre.

Dette har jeg av personforsikringer:
2 voksne liv + ufør
3 barneforsikring
Reiseforsikring familie (verden)

Bygninger:
Hus og garasje fullverdi
Innbo 2mill

Pluss 1 bil (24.000km/år), båt og moped.

Personforsikringene kan ikke flyttes grunnet helsemessige problemer hos meg og min datter. Disse må stå som idag.

Ellers var jeg ute i markedet å hentet priser på hus, bil, båt for 2 år siden. Billigste ble da IF. Frende matchet dette tilbudet året etter. Derfor Frende-kunde idag. Personforsikringer er dyre. Blir dyrere på økende alder.

Ok, hvis du har noe å bemerke helsemessig har de forsikringene en tendens til å skvette oppover.

Har selv familie med diabetes og de betaler mye mer enn meg.

Da snakket jeg med forsikringsselskapet, og det var Sparebank 1 (forrige selskapet jeg brukte) som hadde sendt mail og bedt dem sette bonusen til 40%.
For noen drittsekker. Akkurat som jeg ikke var mindre fornøyd med dem fra før så presterer de å gjøre dette.

1 Like

Hørtes imponerende ut :smiley:

For noen idioter!!! Da håper jeg alle her ser hvilket selskap vi styrer unna: Sparebank1 forsikring!

REgner med du fikk fikset det?

Bruke fakturaer og lignende som bekrefter at du hadde 75%.

Hvis ikke har vi en selger fra IF på forumet som gir rimelig gode priser.

1 Like

@Evilfreud, jepp det ordner seg nok. Sendte bare over papirene jeg hadde fra Sparebank 1 der det står 75%.

@Duogdu, tell me about it. Grunnen til at jeg byttet fra dem var at vi før jul hadde en purring og en faktura fra dem liggende. Skulle betale purringen, men tok feil faktura, dermed feil KID, og betalte da neste månedsregning (spør meg ikke hvorfor dette ikke var ordnet med avtalegiro, sløvhet fra min side).
Det de da gjør er å avslutte forsikringen med umiddelbar virkning, men imotsetning til all annen endring de gjør blir det ikke informert over noe annet medium enn sakte post, i den mest hektiske postperioden i året, og vi får ikke beskjed om dette før romjulen (spørs faktisk ikke om det var trafikkforsikringsforeningen jeg fikk varslet fra og ikke SB1). Ringer de for å få en oppklaring her, men det klarer de ikke finne ut av før over nyttår. Og når du ikke har forsikret bilen din får du dagbøter fra dag 1, altså hele forbanna jula akkumulerte dagbøter. Var vel noe sånt som 6k vi måtte betale fordi vi hadde betalt inn med feil kid.
Og for å krone hele opplegget presterte kunderådgiveren å spørre om de skulle gjenaktivere avtalen.

2 Likes

Den følelsen når man nettopp har byttet forsikringselskap til sparebank1 og leser dette :sweat_smile:

4 Likes

Har Sparebank1 forsikring, ingen andre selskaper kan matche prisen jeg har der.
Kjempefornøyd :blush::+1:

Mulig reinsdyrforsikringen deres er top notch, men soleklar stryk på kundeservice.

God kundeservice, har topp husforsikring,bil og innbo.

I 1997 tok jeg permisjon på jobb for å ta etterutdanning, solgte bil og kjøpte meg en skikkelig sykkel, betalte 7000 kroner for denne. Tok kontakt med SB1 for å sjekke hva de dekket. De svarte aldri, sykkelen ble stjålet etter to uker, i 14-15 tida, jeg var bare gjennom, hadde låst den fast til stillas som da stod på fasaden…jeg fikk ikke rare erstatning kan du si…maks dekning var 4000…

Hadde Sparebank1 et års tid, frem til jeg fikk en skade. Lynet slo ned og tok hovedstrøminntaket, selvfølgelig på en fredag. SP1 oppga at dersom jeg ville ha det ordnet raskt (altså få strøm i huset) måtte jeg selv organisere med elektriker og graveentreprenør, ellers skulle de se på saken mandag morgen… Så da ble det en kjempejobb med administrering for å bytte 25 meter kabel i bakken, en jobb SP1 burde administrert.
På toppen av det hele, da oppgjøret stod for tur så var tilbakemeldingen fra SP1 at siden jeg hadde bestilt arbeidene selv (etter avtale med SP1) så ville ikke de dekke noen av utgiftene!

Tok ikke mange ukene før jeg var ferdig med SP1, det er når du står der med trøbbel at de skal stille opp!

6 Likes

Den praksisen har nesten alle selskaper. Du har lov til å utføre skadebegrensende tiltak, men ikke reperasjon… I sånne tilfeller er det jo håpløst å være kunde hos noen som ikke utøver bedre skjønn enn du opplevde.

Vi oppfordres til å bytte selskaper ofte, men sjekk for all del alle vilkår før du jubler over å ha spart 1000,-

2 Likes

Ja, men når de ber meg løse det selv hvis jeg vil ha strøm i huset før ut i neste uke -uten å opplyse om at det har betydning for hva de dekker så oppfyller ikke de sin opplysningsplikt…
De tok kostnaden til slutt, men mistet en kunde.

1 Like

Hadde en vannskade på huset her og betongen var opp i 99% fuktig, men synes de har satt på lite varme og derpå lav tempratur med tanke på tørking. Så var jeg nå tilfeldig til stede når de skulle måle fukt igjen nå og spør hvor lenge måler skal stå ned i betongen før de måler, får til svar 10 minutt.

Tenker da når han skal skrive ned verdiene som da var på 83% fukt, at her har det på ingen måte gått 10 minutt enda men bare noen minutter. Ser at fuktverdien går opp enda så ber han vente å snakker han litt bort med tanke på de 10 minuttene det skal ta å viser han noe annet. Så når når vi går tilbake å ser er fukten over 93% og tiden mer rundt de 10 minuttene som det skal ta etter å ha satt i pluggen for måling og klart underkjent fuktmåling.

Nå skjønner de lite hvorfor fukten har gått opp igjen? Vel hvis det skal gå 10 minutter fra pluggen settes til måling og de i steden bruker noen minutter skjønner jeg at fuktprosenten går ned og kan «styres» ned til godkjente verdier.

Heldigvis vil jeg si at jeg denne gangen var tilstede å fikk med meg dette slik at jeg ikke begynner å kle igjen ett alt for fuktig hus med de konsekvenser det kunne fått.

Så min anbefaling etter dette må være, vær til stede å følg med!

4 Likes

Noen her som har erfaring med IBIS forsikring?

De har tilsynelatende gode priser

Forsikring er noe hærk :slight_smile:
Noen som har erfaring med Water Circles forsikring ???