Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Forslag til nye forumregler, trenger tilbakemelding :)

Jeg tenker at hvis forumet kun er for betalende, så dør det ut. Man bør i hvert fall ha leserettigheter.

Jeg skulle også svært gjerne kunnet ignorere brukere. Det er enkelte tråder jeg holder meg unna pga tonen som dominerer der, i hovedsak pga ett par-tre brukere.

13 Likes

Også hadde det nok vært greit å se hvor mange som har ignorert en bruker, som en slags troverdighetsmåling. :stuck_out_tongue:

10 Likes

Må si jeg også lurer veldig på hvordan et lukket forum hadde slått ut, all erfaring tilsier vel at folk bare søker direkte til andre gratistilbud istedet.

Den som blir ignorert bør få se hvem som har ignorert vedkommende også da? :laughing:

Ser ikke helt poenget med det, eneste man kan få ut av det er skittkasting :stuck_out_tongue:

Vanskelig å slenge dritt til noen som har deg på ignore.

Ser jo selvfølgelig at det kan bli kjipt å enten måtte betale litt for noe som har vært gratis, eller gå tilbake til hegnar , men med alt det arbeidet @pdx legger ned i dette forumet for at det skal være så bra for alle, tenker jeg det er rett og rimelig at folk betaler litt for å være her. Jeg tenker også at dere som pr idag ikke er betalende medlemmer kommer på ett eller annet tidspunkt tilbake som betalende uansett, da dette forumet er uhyre vanedannende og HO som alternativ suger balle :wink:

det er ikke dyrt å være her, og som med alt annet her livet må man betale litt for kvalitet

8 Likes

X og Y har en diskusjon, Y setter X på ignore, X begynner å slenge dritt om Y på forumet, ikke direkte til X. Ser ikke poenget med det :stuck_out_tongue:

1 Like

Kan vel ikke kaste skitt mot en person som har ignorert deg? :smile:

Tenkte hvis noen blir ignorert så får de muligheten til å ta det opp med den som har ignorert de og ta det privat. Så blir det mindre støy i trådene. En funksjon som viser “you are ignored by the following users”: også en liste med brukernavn :smile:

Jeg multinicker og ønsker ikke å betale for alle nickene jeg bruker…

Bazinga!

Begrens gjerne antal poster/likes etc ikke betalende kan skrive/gi. Det er jo i triggerperioder det gjerne er mest aktivitet fra ikke insidere. Nye brukere blir opprettet for å hause(Hei Bagger) etc, og det er vel i disse periodene man gjerne vi sortere ut støy og lese hva de garva medlemmene har for input?

Bazinga (Big Bang!) = Jeg bare tulla.

3 Likes

Hvorfor multinicker du?

2 Likes

Multinick er vel bangrunn?

(tror ikke fyren over her var seriøs.)

Jeg liker også tanken på en eller annen aktivitetsgrense på gratismedlemmer, heller enn utelukking.

3 Likes

Jeg tenker også at mange blir borte hvis forumet lukkes, det ser vi på Stocktalk. En løsning er at ikke-betalende bare kan lese og ikke skrive, eller man kan ha to-tre prisnivåer der det billigste (evt gratis) bare kan lese, et nivå som koster litt men ikke mye der man kan skrive maks 5 innlegg hver uke og at fullt betalende har “alle rettigheter”.

2 Likes

Skjønner overhodet ikke rasjonalet. :thinking:

Nå lo jeg høyt. :smiley:

2 Likes

jeg tror ikke det, men la oss si at du har rett, alle ikkebetalende forsvinner over til ho… de som betaler pr i dag er nok ikke betalende pga at forumet har så mange gratis brukere. de fleste av disse , som er en hel del vil nok fremdeles bli, så inntektene til pdx blir de samme og jobben den halve. stocktalk har vel endel medlemer, men folk bruker det forumet kun for de listene, forumet er fra 1988 og er som å sammenlikne en opel ascona og en opel ampera :wink:

1 Like

image

4 Likes

Problemet “høy temperatur” må kunne håndteres på andre måter enn å ekskludere noen fra å delta på forumet. Det er mange veldig gode brukere som er gratismedlemmer!
Å lukke forumet er begynnelsen på slutten - garantert.

Noen forslag fra meg:

  • Få med i forumsreglene at innlegg i stor grad må/bør kunne begrunnes/bevises. I dag er det mange som kommer med falske og udokumenterte sannheter. Sies det mange nok ganger er det flere som biter på, det har vi sett her i det siste. De samme er ofte raskt ute med å la det bli en persondebatt etter at andre påpeker løgnene.

  • Når den regelen er på plass - la Insidere stemme frem et knippe andre Insidere som kan få tilgang til å fjerne upassende innlegg og kanskje sperre brukertilgang i noen timer/dager. Denne tilgangen må man gjøre seg fortjent og like lett kunne frataes om det viser seg at de ikke kan være nøytrale (report Admin funksjon ?). Anbefaler å bruke Insidere til dette (stemme frem og frata tilgang) da de må ha tilgang til alle tråder - og de har kjent identitet for @pdx. Vanskelig å trolle da :wink:

  • Problem 2 blir å øke Insider massen:

  1. ved å spisse fordelene, øke spektrumet av bransjer som diskuteres (tiltrekke flere investorer enn bare spill og biotech)
  2. få opp en form for Insider mur rundt fundamentale- og TA analyser.
  3. få på plass en utgave av f.eks. denne populære widgeten som vi alle bruker allerede bruker andre steder https://www.tradingview.com/widget/ på Insider delen så snakker vi fort god stemning :smile:
  4. Bevege grensesnittet til forumet mer i retning av å lage en generisk “hjemmeside” pr ticker som automatisk henter inn nyheter og analyser fra ulike kilder (linker) , graf og link til forumstrådene selvfølgelig - det hadde vært noe det! Det krever heller ikke noen behov for at forumet (les: forumeier) må inn med info selv…
    Mange ideer å hente der ute, her ett som også har funksjoner (triggere) du allerede har laget for Insidere :
    https://hotcopper.com.au/asx/dcl/
11 Likes

Enig i omtalen av Stocktalk (jeg betaler fortsatt der på grunn av aksjonærlistene men de blir nå stort sett postet her uansett). Når det gjelder innlegg ellers er det dødt, men jeg tror ikke dette har bare med funksjonalitet å gjøre.

Jeg ser at enkelte av de dyktige skribentene her ikke er innsidere, og mister man dem mister man endel kvalitet også. Så er det selvsagt mange gratismedlemmer som ikke fortjener å få skrive så mye fordi de stort sett “forsøpler” derfor tror jeg en gradert betaling kan være en løsning.

4 Likes

det er jeg enig i, men jeg tror folk er villig til å betale for kvalitet :wink: på sikt