Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Forslag til nye forumregler, trenger tilbakemelding :)

Det er ikke snakk om all verdens goder, mest det å kunne lese flere innlegg hver uke :slight_smile:

1 Like

Støtter tanken om mulighet for frivillig bidrag uten å måtte bli insider. Alt fra 50 kr pr mnd og opp.
Er sterkt kritisk til forslaget om mer bruk av likes.

1 Like

Er bekymringen at nye brukere bare vil poste hausseinnlegg for å få likes? I så fall kan disse innleggene rapporteres, da de bryter med de nye forumreglene (se innlegg #1). I tillegg må de første innleggene fra en bruker godkjennes av meg, så det er lett å se hvem som bare fisker etter likes.

1 Like

Det handler vel ikke om at det er støtende innlegg. Fornuftige kritiske innlegg setter alle pris på.

Men det er en stor forskjell på vettuge innlegg og trolling.

2 Likes

Er det teknisk problematisk å innføre en ignorer funksjon? Eller er det slik at du ikke ønsker det (hvis det er det du/forumet ønsker da :slight_smile: )?

Det kommer i neste versjon av forumet, men har ingen eksakt dato. Og ja, jeg vil bruke statistikken på hvem som ignoreres mest til å moderere, evt. kaste ut folk :slight_smile:

3 Likes

Supert! :smile:

Hvordan får du sida synlig for google? :stuck_out_tongue:

Hvis du skal begrense antall innlegg som kan leses må du implementere en funksjon for å ignorere brukere. Ikke faen om jeg hadde turt å åpne en tråd med 30 nye innlegg hvis jeg ikke kunne lese alt.

Og jeg hadde endt opp med å ignorere 90% av brukerne på forumet hvis jeg var gratispassasjer.

1 Like

Har mine metoder :wink:

Nå synes jeg dette begynner å høres ut som oppskriften på confirmation bias. Men sannsynligvis går det kun ut over den som er så dum at den setter kritiske røster på ignore.

Satt du eksempelvis @anon21766851 på ignore sommeren 2018 ville det ikke vært noen særlige advarsler mot forsinkelsen, emisjonen og det varslede kursfallet i PCIB utpå høsten. Da var dette et forum som nesten unisont spådde måneferd og AA i 2019.

Skal @anon21766851 kastes ut fordi mange på PCIB-forumet er uenige med hans, i mine øyne ofte, on point spørsmål/betraktninger/bekymringer? Skal @pdx måtte bruke 1000 timer på PCIB for å kunne avgi en rettferdig dom?

4 Likes

Jeg ville vel heller satt 90% + av alle som er positive på ignore.

2 Likes

Trenger ikke kaste ut noen som helst.

Jeg tror folk er oppgående nok til å ikke ignorere seg til et ekkokammer. Og som du sier, så får folk skylde seg selv hvis de gjør det. At de ignorerer seg til confirmation bias er deres eget problem.

Hvis man tar PCIB-trådene er det også eksempler på brukere som ukritisk spår måneferd, direkte hausseinnlegg, de synes jeg det også er greit å kunne ignorere.

3 Likes

Om man vil ignorere noen er det så klart opp til en selv, men at gjentakende ignorering skal brukes som kriterie for utkasting mener jeg raskt kan bli et problem, og det var det jeg mente å kommentere. :slight_smile:

@pdx hvor mange innlegg per uke tenker du man skal kunne lese gratis? Det blir jo fort hundre om dagen i de populære trådene?

1 Like

Helt enig, det er en annen med et nick som begynner med J som har samme farge på ikonet som @anon80503862 og blir like skuffa hver gang jeg åpner en tråd for å lese et innlegg pga den fine grønne J-en også er det feil J som har skrevet innlegget. :stuck_out_tongue:

4 Likes

Dette er faktisk et ekstremt bra poeng @pdx Man ser jo i diskusjonen i PCIB tråden så blir ALLE innleggene til @anon21766851 rapportert.

Det er de samme som står bak. Så algoen kan fort finne på å svarteliste Glein, når det strengt tatt er de som driver å spamrapporterer som burde vært straffet.

1 Like

Helt enig, men skulle nesten trodd @pdx gjorde det auto på folk som rapporterte masse uten at det egentlig var noe å rapportere? :stuck_out_tongue:

Litt av mitt poeng er jo at @pdx umulig kan greie å skille mellom hva som er baiss og hva som er legitime spørsmål all den tid han neppe er utdannet i biotek eller følger trådene veldig nøye. Da blir det veldig vanskelig å avgjøre om rapporteringen er korrekt også, ikke sant?

If its not broken…

Trenger vel kanskje ikke gjøre så store greier. Om det trengs litt kroner og øre, lag en support funksjon. Sikker på at endel ikke-insidere heller kunne tenke seg å bidra med noen donasjoner. Det gjelder iallefall meg.

Om det trengs noe mod hjelp, så klarer vel pdx å finne 1 eller 2 “gamle travere” som evner å være objektiv og styre litt i de aller største trådene, mot kanskje et gratis insidermedlemskap eller noe?

3 Likes