Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Forslagskasse 📬

Det hadde vært nice med en slags TI-wiki som kan ta for seg selskapene. Det vil gjøre det mye lettere å sette seg litt inn i nye selskaper samt akumulere data som ellers går tapt for de fleste i lange forumtråder.

7 Likes

Heldigvis har ethvert selskap i dag egne nettsider hvor all relevant info skal være tilgjengelig.

Tenkte faktisk å legge inn forslag om det samme før, men om TI skulle opprettet egne “wiki” sider om selskapene, hvem skulle kvalitetssikre infoen der? De med mest likes i trådene :face_with_hand_over_mouth:?

En landingsside for hver ticker hvor det linkes til ulike kilder av info (hjemmeside, livekurser, nyhetsfeeder, bransjerelaterte nettsider med litteratur/journaler og linker til de ulike TI trådene, aksjonærlistene etc for det selskapet er nok mer passende og hadde vært bra).

5 Likes

Tickers har jo en landingsside i dag under tags: Topics tagged asa_ol

Kanskje den kan forbedres med mer innhold?

1 Like

God ide, sa kan superhausserene endelig få betalt for å spre sine til tider fullstendig latterlige innlegg som dessverre andre bruker som grunnlag for å tape bortimot hele formuen sin.

Likes har ingenting med kvalitet på innlegg å gjøre.

14 Likes

Nja. Uenig der. 200-300 likes er vel stort sett forbeholdt circlejerk mafiaen som er positivt til absolutt alt og kun hojer frem at kursen skal opp og frem. De virkelig nyanserte innleggene oppnår som regel aldri slike antall.

6 Likes

Det virker ikke som om noen synes det er fordømt ille, de er bare uenige med deg. Ikke noe mer dramatisk enn det.

3 Likes

det blir jo en bra mengde med likes på hverandre fort for gratis tur?

Med 1184 likes i Kitron tråden burde jeg mao ha vært bannet :joy:

Det har @h3nk1 forsøkt i 3 år nå.

1 Like

Nei du skal slippe det siden det har tatt deg 7 år og over 700 innlegg å komme dit :joy:

2 Likes

Likes er en populæritets konkurranse og alle mennesker er ute etter confirmation bias. Selvfølgelig vinner de som bare fabler om høye kurser og at ting er underpriset så det holder.
Har forøvrig ingen problemer med likes, men for meg sier det absolutt ingenting om bidraget en bruker har på forumet. I tiden vi hadde samletråder for de mest likte innleggene var det vel hovedsaklig bare svada som ble oppsummert i de.

3 Likes

Mye som er sagt under dette innlegget stemmer.
Men de med mange likes er vel også noen av de som har lagt igjen igjen mest timer på forumet, og av den grunn kanskje kunne tilgodesees med en eller annen form for bonus, videre har de kanskje også vært med på å rekruttere til tekinvestor?

Å belønne innlegg etter kvalitet krever en mye mer avansert løsning enn den binære hjerte / ikke-hjerte.

4 Likes

Hadde det vært mulig med en dislikeknapp i tillegg, men ikke sånn at negative trykk direkte publiseres. Ser for meg en modell hvor det som vises er “likes minus dislikes” med null som det laveste.

Det høres ut som en ordning som kan eliminere mye av det hvor hausseposter får 20 likes bare fordi alle er desperate.

3 Likes

Tror det også vi kunne lede til mye “sabotasje”. Det er mange troll der ute og det virker som om flere og flere kommer hit.

Det er akkurat derfor Youtube nettopp sluttet med denne praksisen.

1 Like

Bedre å lage et system hvor folk kan selv legge inn forslag til hvem som fortjener gratis Insider. Hvor både den som vinner og en tilfeldig stemmer kan vinne, noe som fører til et initiativ til å lage gode innlegg samtidig stemme. Blir det kun basert på likes blir det som flere har nevnt, mye som går på hause innlegg og de mest aktive gruppene.

Men tenker det er noe som bør være årlig eller maks kvartalsvis. Ikke månedlig. Evnt. Kan premien(e) være bedre f. Eks x-antall mnd med Insider.

2 Likes

Hvorfor må noen ha gratis insider? Tror dere pdx er Rupert Murdoch?

Bedre å premiere med noe annet kanskje? :slightly_smiling_face:

6 Likes

Ift likes synes jeg det blir for enkelt slik flere her mener.
Personlig driter jeg en lang marsj i likes, men det er nok korrekt som enkelte påpeker at mange som oppnår mange likes legger utrolig mye jobb og innsats i sine innlegg.

Dog er det ekstrem forskjell.
Tar man pcib tråden så ble det gitt likes i hytt og gevær en periode, paradoksalt nok er vel det en av børsens dårligste aksjer hva gjelder kurs utvikling.
Her ble det tildelt likes ut av en annen verden ukritisk dersom man bare skrek om rakett oppgang og strålende teknologi.

Men, det finnes ildsjeler på mange tråder som bruker ekstremt mye tid på å grave fram faktabasert informasjon og jeg synes de fortjener kred for det.

12 Likes

Tror det er ett mønster i aksjer som er på vei utenfor en foss.
Likes øker proporsjonalt med vinkel og vannmengde i fossen :sweat_smile:

4 Likes

Det samles likes slik i Nano tråden også (men jeg mistenker det ligger ironi bak vedkommende som gjør det ca 1 gang pr dag :laughing: )

Men i denne diskusjonen om å belønne det så er likes likes…

Et system som baserer seg på trynefaktor vil aldri fungere. Skjønner uansett ikke poenget. Er selv blant de som bidrar med en god del innlegg, men motivasjonen er i stor grad egosentrisk; en tro på at å gi også er å få, at et velfungerende fora øker mulighetene til å lykkes i den enkelte aksje.

Incentiv i form av mulighet til å “vinne” en gratis måned ville betydd nada, utover at det gir mindre i lommen til @pdx, som fortjener det som måtte tilfalle for å ha skapt denne arenaen.

11 Likes