Diskusjon Triggere Portef√łljer Aksjon√¶rlister

Forslagskasse ūüď¨

I denne tr√•den kan du komme med forslag til forbedringer av forumet. Det kan v√¶re ny funksjonalitet eller forbedring av eksisterende. Du kan stemme p√• ting du √łnsker deg med knappen til venstre for forslaget :slight_smile:

1 Like

Takk for et flott forum. Aksjon√¶rlistene er gull og personlig liker jeg ogs√• se litt p√• innsidekj√łp- og salg. Endog har jeg enda ikke funnet et godt sted som har samlet dette, s√• om dette var noe man kunne f√• utviklet p√• tekinvestor.no s√• hadde det gitt enda en stjerne i margen.

Edit:
Der jeg henter info n√• er p√• Oslo b√łrs sine sider. Er imidlertid ikke optimalt √• m√•tte g√• inn p√• alle meldingene for √• finne n√łdvendig informasjon. B√łr v√¶re mulig √• lage et enkelt grensesnitt hvor f.eks navn, endring aksjer aksjer, kj√łp/salgskurs og nytt antall aksjer fremkommer.

https://newsweb.oslobors.no/search?category=1102&issuer=12485&fromDate=&toDate=&market=&messageTitle=

5 Likes

Jeg foreslår at implementere en komplementær feature alá aktionærlister, men baseret på shortpositioner (frem for longpositioner, der som bekendt er udtrykt i aktionærlisterne).

Jeg er ikke bekendt med, om der er adgang til et API hos https://ssr.finanstilsynet.no/ men ellers kan man relativt nemt implementere ‚Äúscreen scraping‚ÄĚ for de aktuelle fondskoder og via regex tr√¶kke data ud af DOM strukturen.

Jeg stiller mig frit til rådighed med regex kompetence.

2 Likes

Jeg kunne godt bruge en ‚Äúswipe left to right‚ÄĚ feature i app (iOS), for at komme tilbage til den forrige side/ticker/emne man stod p√•; ofte starter jeg p√• oversigtssiden, v√¶lger dern√¶st fx TRVX tr√•den og efter genneml√¶sning vil jeg gerne tilbage p√• den forrige side (i dette tilf√¶lde oversigtssiden).

Eksemplet er fx twitter, hvor man efter genneml√¶sning af en tr√•d af tweets, swiper ‚Äúleft to right‚ÄĚ for at komme tilbage til den oprindelige stream af tweets.

Dette vil l√łfte appen betydeligt (og TekInvestor er allerede en rigtig god app som jeg bruger n√¶sten dagligt).

2 Likes

Pr√łve noe nytt?

Hva med å teste eks Mumble så vi kan prate isteden for å alltid skrive? Det vil bli enklere å diskutere/forklare og misforståelser kan raskt bli retta på. Og det er ikkje alle som liker å skrive.

Mumble blir bruk i mange MMO spill så det er sikkert noen her som kan hjelpe deg å starte opp. Kan ikkje sjå at det koster noe ant enn tid og da spesielt i starten.

Du vil nok ikkje få reklame inntekter men du kan låse det til insider abonnement.

1 Like

Kom til å tenke på dette etter jeg takket @Christian som advarte i KOA tråden en stund tilbake.

1 mnd senere kommer det en krise emisjon i en tid det er vanskelig å hente penger.
Ting skjer fort i dagens marked, flere poster om kursoppgang og det er jo et tegn på at alt er i orden ?(Nei ikke i dagens marked)
Mange nye investorer eller gud vet holder kursen oppe og hopper på siden aksjen spretter 20% som vi har sett i flere aksjer.

√Ö posten til Christian drukner underveis, da det er mer interessant √• skrive om at den hopper 20% ( han orker selvf√łlgelig ikke sl√łse bort mer tid i tr√•den).

• Kunne likt en funksjon hvor Insidere eller utvalgte medlemmer som vi vet skaper mye kvalitet / g√•r dypere inn i selskaper kunne advart mot emisjonsfare ala. Kanskje hvor det er linket til et innlegg hvor problemet er beskrevet. Den kan kanskje v√¶re innbakt i rapporter funksjonen. S√•

Evt komme en advarsel hær?

4 Likes

Interessant! Har alltid tenkt at mange sitter i kontorlandskap når de er på TI og at voice-chat derfor kanskje ikke passet så bra. Hvis flere er interessert i dette, stem!

Om aksjonærlister:

Er litt forbedringspotensiale på chatmodulen, noen forslag:

• Mulighet til √• mute chats som ikke er av interesse
  • Huske innstillinger for chatvindu
  • Mulighet for tagging av brukere i chats (med varsel til bruker)
  • S√łkemuligheter
  • Bedre oversikt over leste/uleste meldinger (slik som i forumet for√łvrig)
  • Mulighet for √• endre st√łrrelse p√• chatvindu
  • Pop-out vindu for chat
1 Like

Ja, men hva vil du bruke det til?

svar: