Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Shortposisjoner er oppdatert litt tidlig i dag tydeligvis, i hvert fall er tallene for NAS (Norwegian) lagt ut. Men foreløpig ingen andre er oppdatert for den 16.2.
:thinking:

Edit: Virker å være fullt oppdatert nå, ingen endring i Ultimovacs er rapportert inn!

@pdx Hadde det vært mulig å lage en automatisert oppdatering av posisjoner fra Finanstilsynets SSR? Det har tydeligvis en åpen API, så kanskje mulig å få den infoen inn automatisert :man_shrugging:

3 Likes

Hvis man skal dømme ut fra hva som har skjedd hos andre selskaper som har kommet med studieresultater innen onkologi tyder kursutviklingen på at vi får positive resultater i initium :sunglasses:

https://academic.oup.com/jnci/article/103/20/1507/904625

18 Likes

helt klart!

Noe som på en måte er enda mer bullish i TA for aksjen er hvordan det aldri før har skjedd at weekly candles har gått så jevnt og trutt oppover til så høye nivåer, de fleste tidlgere oppturer har vært mer kaotiske og volatile.
Imponerende i en tid der såpass mye aksjer er solgt short.

(Candlesticken fra ESMO er fremdeles den sykeste jeg har sett.)

4 Likes

Ville ikke forundre meg om Janus kommer med en del salg de siste minuttene i dag. De vil ikke ha en close over 144.

1 Like

@pdx har en egen «forslagstråd» her inne:

1 Like

Det har de ikke ammo nok til om jeg har lest handelen riktig i dag. Det er relativt tung nettokjøping og/eller en form for inndekning. JHI har trolig solgt mye, i alle fall tidlig på dagen. Mulig de måtte gjøre retrett med siste batch når presset ble for høyt. Listene blir interessante.

16 Likes

Jeg tror J.P. MORGAN sitter med 230k aksjer klar til å bli kasta ut til short. Mulig de venter avlesning

På vegne av Janus/Adage mener du?

De lånte 230000 som ikke er helt oversikt på forrige uke …

1 Like

Ca. 200k igjen ved mandags morgen. Og en del solgt i dag. Svært nærliggende å tro at det blir oppdatering i SSR i morra.

Men hvem / hva er det som lurer på kjøp i dag? Er det mindre aktør som dekker? (Adage?), eller er det noen som faktisk kjøper? Spent på lister i morgen (ssr) og onsdag (kjøp/salg)

3 Likes

Kjøpte fra dem på åpningen. Tenkte de ville prøve seg da i lys av ODD. 135 og 136. Tusen takk! Hadde eg. planlagt å selge dem ila dagen, men sitter.

2 Likes

Deler nysgjerrigheten / optimismen / gleden!

1 Like

Spennende sluttauksjon i dag. Hvem har mest krutt?

1 Like

Kjøpte på åpningen i dag jeg også, gjorde samme vurdering som larsullern86. Valgte også å beholde.

11 Likes

Gratulerer med det de fleste her inne vil anse som et svært godt kjøp, så tett opp til selskapets største Value Inflection Point :blush:

2 Likes

Det er jo Morgan se kontoen man forventer salg fra ift short eller er det Nordea også?

Wow…. Avslutning på dagens høy var ikke det jeg forventet på dagens nyhet. Det er mer eller mindre totalt omvendt av hva vi har sett på siste News fra ULTI. Var spent før dagen idag men er noen hakk mer spent etter dagen idag. :man_dancing::partying_face::sunglasses:

Bra volum var det også!

19 Likes

21 Likes

Blir vel generelt ganske høyt spenningsnivå fremover. Hjemmeseier i dag!

4 Likes