Mange gode tanker her Takk!
Jeg har flere ganger vurdert Ä gjÞre noe med hvordan innlegg rangeres og belÞnnes, men endringer kan her sette hele forumet i ubalanse. Jeg tror de fleste liker Ä fÄ likes pÄ innleggene sine, og spesielt nÄr man har lagt innsats i de. Likes er som regel et signal pÄ kvalitet, men det betyr ikke at alle innlegg med mange likes har det. Det er lett Ä like et hausseinnlegg, men vanskelig Ä like et innlegg som er kritisk til en investering man har tro pÄ. Det er opp til oss Ä huske pÄ Ä belÞnne innlegg som er kritiske og som tar diskusjonen i en konstruktiv retning.
SÄnn det fungerer i dag har ikke likes sÄ mye Ä si egentlig, men relatert til dette temaet ser jeg pÄ hvordan jeg kan lage en ukentlig oppsummeringsepost med de beste innleggene til aksjene du er interessert i.
Baksystemet har nemlig i tillegg til antall likes ogsÄ en score pÄ hvert innlegg. Score-utregningen bruker flere ting enn bare likes for Ä si hva som er et bra innlegg. Det kan vÊre ting som antall ganger innlegget ble bokmerket, hvor mange som svarte pÄ det, lesetid, osv. SÄ det er heldigvis flere ting Ä gÄ pÄ enn bare likes. SÄ er det ogsÄ sÄnn at innlegg som blir flagget fordi de bryter med forumreglene automatisk blir skjult. Jeg tror fortsatt det er den beste tilnÊrmingen, Ä fremheve bra innlegg basert pÄ mange faktorer, og skjule det som virkelig ikke er bra.
En annen idĂ© er Ă„ gjĂžre som Reddit der man kan gi âpremierâ til innlegg man liker ekstra godt, disse kan koste penger (eller en annen forumvaluta) for Ă„ sikre at man bare bruker den pĂ„ de beste innleggene. Da kunne f.eks Insidere fĂ„tt litt gratis TekGull hver mĂ„ned som de kunne dele ut. SĂ„ kunne man gitt det man fikk videre eller kanskje samlet pĂ„ det for Ă„ bytte inn i forum merch eller noe sĂ„nt Bare lĂžse tanker