Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Fortell om din suksess,og bli møtt av min gode venn "misunnelse"

Her inne kan vi skrive om da vi engang har uttalt om egen suksess innen aksjer,eiendom…damer?
og opplever enten at en nær kompis,dama eller en kollega blir misunnelig.

min historie går slik:

Jeg hadde oppspart god kapital i ung alder,og rundt dette året,2008,begyndte finanskrisen,og jeg tenkte hvorfor ikke prøve seg i aksjemarkedet.

Jeg investerte MED lånte penger og satset tungt og nevnte dette til en god kollega av meg.
men,investeringen viste seg å være feilaktig,og tapte store summer.

i min gode tro i min fustrasjon,sa jeg hva som hadde skjedd med min investering,-dagene etterpå hadde jeg alldri sett for meg…

Kollegaen jeg i lenge periode hadde stolt på og satt min lit til,snudde seg om totalt og hakket på meg daglig og kom med spydige gjentagende kommentarer,-i over en måned!

Dette resulterte til slutt at jeg tok kollegaen min til side og rett og slett skjelte ham ut…

Det hele ble rart i tiden etterpå,og tok hverandre i hendene :handshake: etter noen måneder.

lærdommen i etterkant er dette,-å lære seg kunsten å holde kjeft.

Det ligger nok noe i ordtaket “folk er normale,helt til man blir kjent med dem”.

:thinking:

6 Likes

«Det er bedre å holde kjeft å la folk tro du er dum, enn å åpne kjeften å fjerne all tvil» haha :smiley:
Synd me det rauhålet av enn kollega du hadde/har…

Jeg har desverre ingen suksess historie å komme med :confused: men tar meg selv i å ha litt hastverk med å få ting på stell å kanskje bli sukseerik…

Har funnet ut at det er greit å fortelle så lite som mulig om hvordan aksjer går til folk man kjenner. Tjener man mye penger blir de misunnelige, taper man penger spotter de. Og når man har svingninger på 100-200k pr dag, så klarer ikke vanlig dødelige å fatte det.

19 Likes

Hehe, ja ikke sant​:joy::+1:

Pleier heller ikke å fortelle noe til folk jeg kjenner men mor min er jo fremdeles bekymret når hun hører at børsene går nedover. Alltid morsomt å se ansiktsuttrykket når jeg sier at jeg bare er 2-3 mill i minus i dag :joy:

18 Likes

Hehehe, hadde en kollega som fikk et miniinfarkt når jeg sa jeg var ned 400k en dag. Så best å ikke si noe ;D

8 Likes

Haha, hadde tilsvarende hendelse nettopp. En bekjent hadde byttet ett blackrock fond fordi det var ned 20 000,- på noen uker. Hadde fått med seg at jeg var intressert i aksjer og lurte på om jeg hadde noen tips… Svarte med at jeg hadde nærmer 800 000,- ned på en uke for en stund tilbake. Samtalen var over for å si det sånn :stuck_out_tongue:

11 Likes

snakker om suksess…

“smil til kamera,du er milliardær”

Følgende kommentarer går igjen;
Hvordan hår det på børs?
Opp 50k idag . « selg, selg»

Ned 100k idag: « Idiot, hvorfor solgte du ikke igår?».

12 Likes

Kjøpte 30 k qec tidlig i 2008. 1,90 kr. De steg mye og jeg solgte på 6 kr. Etter at en kollega skrek selg! 1,5 måned etterpå var Qec i 30kr. :sweat_smile:.
Kjøpte så Tsu som steg bra og gav meg kapital.

Kjøpte det jeg klarte i Bionor i 2010, september hadde den steget til nær 6 kr. Jeg hadde tjente nær 1 million. Jeg solgt og var så fornøyd. Mener det var 01 oktober resultater kom at forskningen ikke slo til. Da stupte Bionor til 50 øre…,

Men jeg var strålende fornøyd!

Har ellers sittet med aksjer i 2 selskap på Oslo børs som gikk konkurs :sweat_smile::sweat_smile: og jeg har tap flere 100 k over natta…:frowning:

8 Likes

Regner med han følte seg som en dust etterpå :wink:

1 Like

Tror han gav fanden. Kun min feil. Jeg stolte ikke på magefølelsen samt Pareto kom med mega analyse noen dager etterpå som satte skikkelig fart i QEC

4 Likes

En gang for flere år siden kjøpte jeg et maleri av en kunstner som aldri har fått noe tabloid omtale. (men som viste seg senere var et navn i kulturkretser). Det var ikke snakk om så mye penger, ca 40.000, men jeg hadde 300% avkastning når en kunstsamler ville kjøpe det av meg to år senere. Har gjort flere slike handler etter det.

6 Likes

pushwagner?

Nei :slight_smile: Det er stor ståhei rundt ham, men jeg har kun handlet med mer ukjente kunstnere. Kunstmarkedet er mye større enn jeg hadde trodd.

4 Likes