Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Forumets portefølje - TI indeks

Jeg måtte vært den eneste som stemte på NAS da kun de med minst 2 stemmer ble kjøpt. Lastet heldigvis 1k in real life :slight_smile: Håper morgendagens fall i oljepris (OPEC?) og positive oppdateringer fra flere meglerhus skal gi den et lite puff videre :grin:

3 Likes

En bekjent var Kjos-faste i 70 timer i USA. Dreamcrusher. :stuck_out_tongue:

2 Likes

:smile:

Kjedelig, har opplevd det samme. Oaklandsaken kostet de vel 10-20 MNOK.

Selge Funcom fra TI-porteføljen i dag?

  • Ja
  • Nei

0 stemmegivere

Siden Holmes er porteføljemesteren er dette bare å anse som en stemningsmåling fra min side :smile:

1 Like

Jeg tror (selvsagt) ikke det er lurt å selge Fun. Skulle det være noe poeng i å kjøpe Funcom må en jo sitte gjennom den kommende måneden. Ellers har man jo tatt risiko uten å muliggjøre å tjene på oppsiden som ligger her?

2 Likes

Tja, risikoen har vel forandret seg kraftig i dag hvis en ikke velger å være med på emi’en (som jeg tror kommer før release). Hvis en i tillegg har anledning til å komme seg ut uten tap (kjøpspris på 1,54), ville jeg valgt konservativt.

3 Likes

HELT uenig! Om noe så har risikoen blitt mindre iom at vi har lanseringsdato bekreftet svart på hvitt.

Øk. sit. i Fun visste vi jo på forhånd? De har heller ingen hast med emisjon. Garantert drift ett ÅR frem i tid

:slight_smile:

1 Like

Mulig :smile: Alltid spennende med Funcom, selv om jeg selv er helt ute

Edit: men hvis risikoen har blitt mindre, hvorfor faller Funcom nesten 13% i dag?

Skal det være mulig å gjøre endringer i porteføljen mellom månedene etter forslag fra forumdeltagere?

  • Med flertall
  • Med 2/3 flertall
  • Med 80% av stemmene
  • Med 90% av stemmene
  • Dersom det er færre enn to stemmer mot
  • Ikke mulig

0 stemmegivere

Stem i vei! Tenker det er best å ta mediansvaret.

5 Likes

Hvordan ligger det an med porteføljen vår da? :smile:

1 Like

-2.46%

Grunnen til at cash har økt er at 1 aksje ble tvangssolgt i Starbreeze i splitten (oddetall).

7 Likes

Ja, det er lett å gjøre feil nå…

Netflix og NAS som også ble foreslått har steget litt, men ble ikke stemt inn i porteføljen.

Fint om dere kan begynnne å foreslå nye kandidater.

Jeg kan begynne med å gjenta mitt forslag Handelsbanken likviditet - en defensiv plassering i et turbulent børsklima.

Nextgentel Holding
Havfisk
Noreco

1 Like

Jeg kommer til å handle litt KOG fremover. Kursen er høy nå, men jeg tror det er store ting på trappene.

KOG er en langsiktig aksje for meg.

1 Like

Jeg foreslår at vi kjøper oss inn i emisjonen til Hugo Games på 11,00 som i tilbudet.

De har jo et utrolig bra navn!!

3 Likes

Tja, de har jo Ronaldo som skal promotere flere spill for dem. De skal lage flere spill mot den samme IPén og dette vil bli koordinert med en blochbuster film. Det finnes utallige mennesker som har vokst opp med Hugo som en barndomshelt. Hugo er veldig godt kjent i mange andre land (minst 40). Ikke så kjent i Norge. I tillegg til å lage spill for forskjellige platformer vil de også lage en del apps av forskjellige slag. Hugo har allerede hatt suksess med spill både på Commadore, PC, Nintendo, og Playstation.

Den første tittelen til Hugo på IOS og Android, Hugo Retro Mania ble den mestselgende appen i mer enn 25 land da den kom ut i 2011. Og vant tittelen “Årets beste spill” av FAAD (FreeAppADay). Det neste spillet deres “Hugo Troll Race” ble også den mestselgende appen i over 25 land da den kom ut i 2012.

1 Like

Anbefaler REC silicon av tekniske grunner. Se Nordnet sin presentasjon fra i går om dere vil. Jeg kjøpte på 1.82 i åpningen i dag.