Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Fremtidens biler

Denne kan nok fort bli en storselger. Nå spørs det jo bare og peugeot får tak i batterier til å levere biler.

1 Like

Har selv betalt inn depositum for Vision IV. Men som du skriver så er det mye ukjent angående bilen og man vet jo ikke hva annet som er på markedet eller i nær fremtid når den er klar.
Den store fordelen med å registrere seg er jo at hvis det ikke kommer noe nytt og mye mer spennende så har man mulighet til å velge den og få den relativt raskt når de starter salget :slight_smile:

2 Likes

ser for meg slagordet for bilen “Hit,men ikke lengre…”

(tomt batterihumor)

:sweat_smile::rofl::joy:

1 Like


Dette får man si er relativt stort for elbiler!

3 Likes

Når Porsche blander dette med sin øvrige ekspertise, og en premium standard i gjennomførelsen, så ender du opp med det som i dag er verdens beste elektriske sportsbil. Ingen over, ingen ved siden.

1 Like

A post was merged into an existing topic: Tesla (TSLA) :racing_car:

Godt å høre at du sier det, som har hatt Tesla en stund.
Jeg som er en fattig sjel og har kjipeste Tesla 3 SR+ er kjempefornøyd så langt. Desidert kuleste bil jeg har, og til 400.000 skal det godt gjøres å få bedre totalpakke.

Men det er vanvittig bra at det kommer flere.
Porsche konkurerer nok med endel Tesla kunder, men den er nok alt for dyr for majoriteten av (el)bilkjøpere…

1 Like

:face_with_raised_eyebrow:

Når alle fordeler for el-biler fjernes og de avgiftsbelegges som andre biler, vil sannsynligvis totalsalget i Norge ligge under 10 biler pr år.

Er noen som ikke har fått med seg så mye av hva som skjer på den fronten. :smiley:

1 Like

Litt spent på hvordan denne blir seende ut :blush:

1 Like

Ja denne ser jeg frem til og. Har lagt inn en reservasjon, men er litt usikker. Ser ut til å ticke veldig mange bokser for meg hvertfall!

Tror bilen kommer til å oppfylle de fleste behov egentlig. Men det kommer jo flere og flere konkurrenter og de skal jo normalt legge seg i det nedre prissjiktet så veldig spent på hva prisen blir.

Håper utseende ikke skiller seg alt for mye fra konseptutgaven. Blir litt nedtur hvis det blir alt for mye endringer (de sier det ikke skal bli det men vil se det først). Kommer til å prøve å få plass 12 januar da.

1 Like

Mange her som har bestilt Tesla pickup regner jeg med :smile:

200 000 som har reservert visstnok :see_no_evil:

Jeg synes X er for stor, Cybertruck er en meter lenger og bredere, samt totalt fraværende behov, så den er fjern.
For ti år siden er sjansen stor for at jeg hadde kjøpt Cybertruck (m/campingvogn bak) i stedet for bobil😊

1 Like

Mercedes treffer blink der Tesla bommet!

Dette er noe av det kuleste jeg har sett innen bilfronten på lenge.

Minner dog mer om Tron enn Avatar synes jeg :smile:

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/LABr7p/mercedes-benz-elleville-nye-konseptbil-er-inspirert-av-filmen-avatar

Hvor bommet Tesla?
Kan en kjøpe og kjøre rundt i MB?:wink:
Jeg synes konseptet til Kia eNiro også var kult. Ikke produksjonsmodellen…

Tenkte mest på presentasjonen og konseptet. Teslas konsept med Cybertruck ser ut som noe 3-åringen i huset kunne tegnet :smile: Denne bilen derimot… Dette ser ut som noe rett ut av en Sci-fi film :heart_eyes:

1 Like

Cybertrucken så simpel ut designmessig og presentasjonen gikk jo ikke helt som planlagt med de “uknuselige” rutene som knuste. Men de har jo faktisk truffet et segment i markedet og fått mange reservasjoner. Så kan nesten ikke si at de bommer :blush:

1 Like