Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tesla (TSLA) 🏎

Vi har nå en Tesla 3 og en VW eUP 2014 modell. Teslaen har jeg nå hatt to uker, ikke brukt kortet, unntatt når vi var i butikken og koblet opp telefonen til bilen.
eUpen har en nøkkel med fjernbetjent sentrallås, den andre uten fjernbetjening, den har heller ikke nøkkelfri start, en må altså stikke nøkkel i tenningslås og vri om og “starte” bilen.
Teslaen er det bare å gå bort til, åpne døren, sette seg og sette bilen i drive og kjøre.
Jeg vet hva jeg foretrekker. Selv om jeg skulle oppleve at nett/app ligger nede. Kortet har jeg selvsagt alltid med.
Ellers så vil jeg anbefale en prøvetur, bestill gjerne bil så en har et par timer. Men det kan jo være farlig da…

:sweat_smile:

1 Like

imponerende…:thinking:

Klarer batteriet 800.000 km så holder det også. Men holder det 1.600.000 km så kan jo batteriet gjenbrukes flere ganger etterhvert som resten av bilen er utslitt…
Men i og med at en verken har fossilmotor, dobbeltklutsj automatkasse, partikkelfiltee, katalysator, eksosanlegg osv osv så er det mulig det kan lønne seg å holde liv i en elbil mye lenger enn vi har sett til nå.

:microphone::panda_face: :microphone::man_facepalming:

1 Like

Tesla sitt teknologi forsprang gir ~20% lavere strømforbruk + supercharger nettverk = knock-out.

2 Likes

“Tesla reportedly bought a company that specializes in high-speed battery manufacturing…”

:thinking:

Tesla’s Million Mile Battery

Jeg er mer bekymret for at M3 ruster før jeg bekymrer meg for batteriets levetid.

Derfor understellsbehandler jeg bilen, også Teslaen på lik linje med alle andre biler jeg har hatt.
Alt annet er etter min oppfatning galskap på norske vinterveier. Og nei, jeg er ikke motstander av salt, bare motstander av å kjøre piggdekk på våte og eller salta veier.

2 Likes

Samme her, rust er et problem i Norge! Hadde en Toyota Corolla, og eneste problemet jeg hadde med bilen var rust under. Lakken var like fin, vaskingen bestod stort sett av at det regnet. Den nye bilen fikk seg en understellsbehandling når jeg kjøpte den. Ser jo at før bilen er “oppbrukt” så kommer det til å være 99% elbiler, så lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det. Bilen er bare 3 år gammel nå og kommer nok til å vare i 10-15 år til…

1 Like

til og med Solpanelene brenner…

:fire::fire:

Nissan Leaf og Tesla 3 samme pris:

https://www.nettavisen.no/livsstil/test-tesla-model-3-standard-range-plus/3423853928.html

1 Like

Kvartalstall kl 22 i kveld. Det er lastet opp og det gledes!

Jeg har bidratt og gjort det jeg kan for å påvirke i positiv retning😉

HÆRLIG!!! Den satt!!

Fra Elons tweet:

Tesla Q3 results:

  • Shanghai Giga ahead of schedule
  • Model Y ahead of schedule
  • Solar installs +48% from Q2
  • GAAP profitable
  • Positive free cash flow
8 Likes

Sterkt, og over 300 i aftermarket :money_mouth_face:

Bra timet @larslars

1 Like

:hourglass_flowing_sand: :face_with_monocle:

Vet ikke helt med det designet :joy:

Ser ut som noe fra et spill på 90-tallet😂