Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Fremtidens biler

Hvis jeg hadde behov for svær Pick-up hadde jeg kjøpt den på dagen!!!
Den er svær, har helt rå prestasjoner, seks seter, skikkelig solid karosseri og ruter, på toppen av det hele har den god rekkevidde og er dritbillig, hva mer kan en vente av en arbeidsbil?
Men for en som synes X er for stor så sier det seg selv at jeg ikke går for Cybertruck.

2 Likes

Jeg er litt spent på faktiske salgstall. Forstod det var et veldig lite depositum for å reservere bilen, og man får vel det også tilbake om man kansellerer? :thinking:

Jada det er selvsagt først når bilen er klar at man ser hvor stor interessen faktisk er. Men tror nok den vil selge greit en del plasser.
Syntes bilen så latterlig ut først men den har vokst litt på meg og tror nok den appellerer til en del.


Og der gikk det opp et lys i Tyskland.
Overskriften er noe misvisende, da hovedpoenget ikke er at brenselsceller må kuttes, men generelt overgangen til EL-biler.

1 Like

Spennende!

1 Like

Damn, enda en nice El-bil.

kommer alldri til å kjøpe noe El-bil selv,men her ser man tydelig at BMW tar av seg silkehanskene for å gi Tesla en skikkelig utfordring!

:+1:

Så om ti år, når det bare selges Elbiler, så har du bare tenkt å kjøre veteran etterhvert? :smiley:

4 Likes

Den diskusjonen er rimelig dødfødt, det er nesten skremmende å se hvor fort det går.
Første 50000 elbiler i april 2015
100000 i desember 2016
200000 i januar 2019, når passerer vi 300000? Første halvdel av 2020?
Nybilsalget er i dag ca 50% elbiler, går fort mot 60%, da minker det etterhvert for på brukte fossilbiler.

Elbiler er jo “sponset” av staten pr dags dato med lavere avgifter osv, men om ikke 5-10 år, så tenker jeg elbiler blir billigere enn bensinbiler. Tidligere hvis de klarer å få en batterirevolusjon innen den tid. Er jo ikke akkurat umulig om batterirekkevidden dobler seg over natta med en ny type batteri.

1 Like

Er vel flere år siden VW sa elbiler ville bli billigere enn biler med forbrenningsmotor?
Tenk hvor enkel drivlinjen til en elbil er ift fossilbil.
Ikke noen avansert gearkasse, ikke innsprøytningssystem, turbo osv osv
Når batteriene blir både billigere og mindre miljømessige utfordringer så er det tut og kjør, også med moms.

det og Buss :wink:

veteranbilen jeg hadde,solgte jeg i 2017,-har i den siste tiden vært 100% fokusert på børs og Finans :man_student:

2 Likes

Hvorfor har du konkludert med det?

lite praktisk å kjøpe en bil til 450 000,- for så å parkere den til lading…

Meget praktisk å kunne fylle tanken hjemme vel :slight_smile:
Rekkevidde og lading blir jo bare et mindre og mindre problem.
Vil du heller bruke ekstra tid på service? Skifte olje og slikt? :yum:

1 Like

Er det? Jeg har i hvert fall bilen stående parkert hjemme mye av tiden. Mer praktisk å plugge i laderen der enn å bruke 5 min på bensinstasjonen…

Jeg har forresten en bensinbil, kostet meg 2-300k mindre enn tilsvarende elbil. Det er såpass mye lavere driftkostnader på en elbil at det ikke var noe lett regnestykke.

1 Like

Fikset litt

“praktisk” kun når en trenger å pendle fra A til B :wink:

bare vent til verkstedsregningen kommer fra de nyere El-biler,så skal vi nok se at bilprodusentene har funnet sit snitt i å fortsette å tyne kundene sine for penger…skifte Lazer-lyspære?..vær så god 13 240,- i regning :grin: :man_mechanic: :cry: :money_with_wings: