Jeg må flire litt, her på tekinvestor med aksjespekulanter som er interessert i å investere i teknologiselskaper så er mange mot elbil, liker ikke elbil, vil ikke støtte utvikling av elbil. Ting skal være som de har vært.
I bedriften jeg jobber i og har jobbet i nærmere 15 år så har vi hatt store omveltninger, etter årevis med lappverk for å holde IT-systemene i drift.
Nå gjennomgås alle våre IT-systemer fra A til Å osv.
På bilfronten har har vi til nå hatt bare fossilbiler, som har blitt utviklet videre, bla med effektive dieselmotorer. Men vi har nådd en grense, VW prøvde med juks, alle vet hvordan det har blitt.
Jeg mente selv for endel år siden at elbil var et blindspor. Jeg har innsett at det er det ikke.
Jeg tror elbil blir en viktig del av fremtiden, men vi er fortsatt i startgropen, det produseres bare små mengder elbiler, de er fortsatt dyre, og skal vi komme dit at folk automatisk vurderer elbil og at flesteparten faktisk kjøper elbil må det fortsatt lønne seg.
Kjøper flere ny elbil blir det flere og rimeligere brukte elbiler på markedet for de som ikke vil/kan bruke penger på ny bil.
Jeg håper ikke elbilsatsingen i Norge blir lagt død. Europa ser til Norge hvor vellykket vår satsing har vært, hvorfor avslutte noe som faktisk fungerer?