Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Fremtidens biler

DEFA varmer ikke aktuelt pga kabel? Får du ladet batteriet samtidig :slight_smile:

Har noen av dere som driver å sjekker alt mulig om elbil funnet noen artikler om stråling fra batteripakken? Det er jo sykt mye energi i en slik pakke, den eventuelle strålingen er da ikke mere enn 10-30cm fra testiklene våres. Vi tilbringer jo mange timer i uken i bilene våres, har ikke lyst til å “grille” underlivet til verken kone eller barn. Ingenting å tenke på?

1 Like

Det går nok helt fint, det er ikke atombatterier :wink:

1 Like

Hjemme skrur jeg bare på bilen, hvis det er dritkaldt. Har jo garasje, så is og snø er ikke et problem. Er verst når jeg har vært på skitur :snowflake:

1 Like

Hadde ikke vært feil med litt ekstra varme i setene for folka i nord ? :slightly_smiling_face:

En bra ting med tesla er at støv fra grusvei ikke legger seg på bakruta. Det gjør det så sykt på min toyota avensis stasjonsvogn. :see_no_evil:

1 Like

Det er flere bra ting😅

Det lønner seg å kjøpe svart bil, fordi da ser du møkka før og må vaske oftere, som karosseriet liker. Og møkk bakrute = bra :yum:

1 Like

Sjekka ut BYD Tang i dag (i showroomet). Veldig pent interiør altså (bortsett fra BYD-merket i rattet), ble positivt overrasket. Eksteriørt mer anonym men pen. Skuffer litt med «bare» 400km wltp, men blir spennende å se hvordan den gjør seg om vinteren med dette nye blade-batteriet.

1 Like

Nei, for ned fra fjellet ser jeg ingenting ut bak. Heromkring er det mye isbresand som virvles opp. Kantete og riper opp alt bare du ser på bilen

Denne artikkelen påstår 80x’ Sportsline versjonen skal leveres i år… :thinking:

Per i dag ville ikke jeg stolt på hva som skrives om levering av nybil, med unntak av de en kan få kjøpt nå.
Jeg ville ihvertfall ikke solgt bilen jeg har i dag før jeg hadde bekreftelse på levering.
Jeg ble feks lovet levering uke 16, men bilen kom uke 23, langt tid om en må være uten bil eller leie bil.
Jeg la ut bilen for salg umiddelbart når jeg fikk bekreftelse, leverte bilen på en fredag og hentet ny bil på tirsdag.
Har en kurant bil selges den fort, har en urealistisk forhåpning om pris så får en ikke solgt….

1 Like

Ja, enig med deg der. Supply-problemene er nok en utfordring som kommer til å vare inn i 2022. Vi er blitt lovet leiebil hvis bilen ikke kommer innen november :blush:

1 Like

Mener det er samme motorer i den som i IV80x så skjønner ikke helt “most powerful version yet”.
Sikkert minst en som leveres i år da men tviler sterkt på at du kan bestille en og få den i år :slight_smile:
Hele bilbransjen sliter jo med deler så er nok bare å ta alt av leveringstider litt frem i tid med en stor klype salt.

Ja, det stemmer - det er samme motor i denne som i IV80 og IV80x - såvidt jeg ser av Sportsline modellen er det bare kosmetiske endringer, litt senket og endel tilvalg som nå er standard (Full LED matrix lys etc).

2 Likes

Fikk nettopp en mail fra leasingselskap om at de har gjort en feil og at det er enda mer utstyr på bilen vi har bestilt. De økte prisen med 300 spenn i mnd, noe jeg protesterte på. Etter noen mailer frem og tilbake fikk jeg prutet det ned til 120 kr ekstra. Så da blir det både massasje i setet, areal view under parkering og åpne bagasjerommet med foten. Stoler på deg at det er verdt det :sweat_smile:

3 Likes

Det med å åpne bagasjerommet med foten er helt genialt :slight_smile:

2 Likes

Er det bare jeg som synes dette ser helt feil ut ? Ja det er kjekt med stor skjerm men det må jo være en bedre måte å gjøre det på en dette.

Enig med deg. Virker litt forstyrrende - spesielt siden den ikke ligger i landscape.
I BYD kan man rotere skjermen - ser ikke ut som det er mulig her?