Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Fremtidens biler

Det er sikkert gøy å være på fest med deg…

Denne viser støvsuger funksjonen

3 Likes

Jeg har selv brukt mye penger på å kjøpe biler med lignende egenskaper. Har eid svært mange ulike biler gjennom livet, og innser nå hvor lite slike egenskaper i realiteten blir brukt.

2 Likes

heh, skakkjørt av hvem, om ikke av Stellantis? En studie i merkevaredestruksjon.

1 Like

Du må lese artikkelen, det er relevant for all bilproduksjon i Europa.

Sykt kult! Som tatt ut av James Bond det der :smiley:

1 Like

Artikkelen er relevant for all virksomhet i EU /EØS, industrien reguleres til døde av EU byråkrater.

1 Like

Det som det klages over her er at:

• EU først satte krav om at elbiler skulle fases ut
  • EU vingler og tillater mer fossilbiler
  • Insentiver til elbiler går opp og ned

Kina hadde relativt lite fossilbilproduksjon og har kjørt på fullt med reguleringer som gjør at elbiler får en fordel og dermed et marked.

1 Like

Jeg har så alt for mange ganger lagt igjen fornuften hjemme når det gjelder bilkjøp… :sweat_smile:

1 Like

Dette gjelder ikke bare bilproduksjon. Hele Europas industrielle fremtid står på spill.

Det er selvsagt en enorm fordel for Kinesiske bilfabrikker som fra starten ofte er bygget opp som elbilprodusenter. Dette i motsetning til smertefulle og svært kostbare omstillinger fra fossil til elbilproduksjon hos Europeiske produsenter.

Personlig har jeg tatt et bevisst valg om å kjøpe Europeisk bil i stedet for Kinesisk, selv om jeg eventuelt skulle fått mer for pengene ved å kjøpe Kinesisk.

5 Likes

Hvilke nettsider bruker dere for å tilegne dere denne kunnskapen?

4 Likes

Er du uenig i at EU har et omfattende byråkrati som kan være en hemsko for omstilling og vekst i industrien? Er du uenig i at Europa risikerer å sakke akterut i forhold til USA og Kina. Jeg har ikke konkrete nettsider her og nå å vise til, men dette har da vært advart om i mange ulike sammenhenger?

1 Like

EU hever vektgrensen