Beklager, blingsa på hvem jeg svarte.
Byggekvalitet er helt ok for meg, jeg trenger ikke et interiør med en million knapper, jeg digga interiøret som Tesla viste på Model 3 i 2016, jeg hadde til da ikke likt Tesla.
I -19 kjøpte jeg Model 3, og interiøret jeg digga når jeg så det på video tre år tidligere funka jo faktisk minst like bra som jeg hadde håpet.
Du skriver fullt fravær av ingeniørkunst, hvem har virkelig tatt bilproduksjon et steg videre, f.eks. med giga casting, med energieffektivisering osv osv?
Du burde se en video med f.eks. Munro.
Jeg kaller det ikke frynsegoder at arbeidsgiver dekker bompenger og parkering når jeg holder bil for min arbeidsgiver, dekker alle kostnader mot å få dekket mine utgifter til parkering og bompenger ute på oppdrag. Du bør lese deg opp på hva frynsegoder innebærer.
Hvor mange Tesla har du hatt og hvilke problemer har du hatt?
Jeg har som sagt hatt nøyaktig null driftsproblemer med Tesla, hadde kosmetiske feil på -19 Model 3 fra Freemont, men null av dette på -21 fra Shanghai og -25 fra Berlin.
Og bilene bare fungerer.
Hva andre skriver og mener betyr ikke så mye for mitt bilhold, da enhver liten ting vedr Tesla blir hauset opp og ut av proposjoner, gjerne av elbilhatere generelt, for ikke å snakke om de som har hørt om en som kjenner en nabo som hadde en Tesla som var bare rævva.
Det jeg sliter med er alle de som bruker dag ut og dag inn på å krige ved tastaturet på å forsøke å sable ned alt som har med elbiler og Tesla i særdeleshet.
Jeg ønsker fossilbiler dit pepperen gror, men jeg gidder da ikke å bruke dagene på det.
Tesla lager i 2025 noen strålende bra biler med en byggekvalitet som overgår det meste fra hva en kan forvente av en 15-20 år gammel bilprodusent, se på alt surret f.eks. både VW og Toyota har hatt ved overgang til elbiler.
Hjelper ikke hvor bra bilene ellers er når teknologi ikke funker, men til og med hjuloppheng har også VW slitt med.
Det er solgt ca 175.000 nye Tesla i Norge, hvis du hører med et utvalg av det 137.500 som blant eiere av Model 3/Y om hvordan de opplever bilene sine, jeg tror du finner et flertall som er fornøyd.
For meg er det uaktuelt å kjøpe en ny bil som må innom på verksted for å gå stempel i servicehefte for å beholde garanti, ref historien til hen som var uheldig med Huyndai som manglet et stempel i boka og mistet garantien.