Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

FREYR Battery

Dobbel listing har vært nevnt ja, finnes vel med et Goosle søk eller to. Har vanskelig for å se risiko her nå med dagens prisnivå, spørsmålet er hvor omfattende regjeringens støttepakker blir.

Selvfølgelig vil de klare å levere batterier, det er det alt annet jobber mot. Håper på dobbelnotering i fremtiden, per idag er aksjen vel omtrent halv pris av realistisk verdi, er vel ca 600musd bare i cash per idag. Tror ikke 50GWh avtalene er priset inn i det hele tatt. Amerikanske investorer har skikkelig nyhetstørke på denne i motsetning til oss her på berget som kan lese norsk. Selvfølgelig hjelper ikke inflasjonen på investeringsviljen heller. Tror denne forblir billig frem til testfabrikken starter opp etter sommeren.

2 Likes

Hva er poenget med dobbel listing?

Poenget med å være notert på norsk børs kan f.eks. være at aksjen kan handles på ASK. Det er også mange som ikke rører aksjer som ikke er notert i Norge.

2 Likes

MCAP er på 1100 MUSD, så 500 MUSD i immaterialle verdier? Jeg synes det høres mye ut. Hvor langt kommer de egentlig med 600 MUSD? Hvor mange GWh kapasitet får de bygget?

1 Like

Det er to avtaler med 50GWh tilsammen som er inkludert i de imaterielle verdiene, tilsvarer vel rundt 5milliarder kroner over en håndfull år, etter hva jeg forstår er det nesten halvparten av kapasiteten til en av gigafabrikkene i det tidsrommet. Og det kommer flere avtaler etter hva jeg har lest.

Greia med batterifabrikker er at de vil alle gå for full maskin i hele verden, markedet for batterier fremover vil vokse omtrent som oljen gjorde for hundre år siden, det er nok sultne kunder til alle og ikke bare bilbransjen. Freyr med fordelene de får med nærhet til Europa, strømfordeler etc og en så langt svært kompetent ledelse er vel den sikreste investeringen jeg har sett siden Statoil gikk på børs, spesielt nå som regjeringen har lagt sin elsk på bransjen.

7 Likes

1 Like

Spennende med denne!

Batteri ingeniører - blir nok en fremtidig nisje som flere kommer til å ville utdanne seg innen.

Hvis det er som med cybersikkerhet - så vil det kanskje bli en manko med ressurser de første 10 årene og derav også ville lønninger?

3 Likes

Jeg kjøpe iallefall mer på 8 tallet og er klar for rekyl på gode nyheter og fremdrift mot målet.
Denne er long og ikke salgbar av meg.

2 Likes

Fra LinkedIn Q4 - highlights. Dæven dette blir bra!!

«
Today, FREYR Battery reported financial results for the fourth quarter and full fiscal year 2021.

Highlights:

:battery: Signed first two conditional offtake agreements with Honeywell (NASDAQ: HON) and a global industrial player representing more than 50 GWh of cumulative volumes from 2023 – 2030 for Energy Storage Systems (“ESS”) applications.

:battery: In negotiations with five additional companies for offtake agreements, which are projected to represent more than 150 GWh of estimated potential cumulative demand with several other leads in the FREYR commercial pipeline.

:battery: Entered into frame agreements for nine of 13 key raw materials required for the Customer Qualification Plant (“CQP”) and Gigafactories 1 & 2 in Mo i Rana, Norway. Negotiations of volumes, pricing terms and other conditions are expected to be concluded in 2022.

:battery: Announced intention to form joint venture with Aleees (TWSE: 5227) to establish lithium iron phosphate (“LFP”) cathode plant in the Nordic region as part of long-term strategy to establish low-carbon, localized supply chains.

:battery: FREYR’s technology partner, 24M Technologies (“24M”), announced a strategic partnership with Volkswagen Group (“VWAG”) encompassing a significant investment by VWAG into 24M, and a collaboration to develop production technology for SemiSolidTM battery cells for use in VWAG electric vehicles.

“We are very pleased with the continued progress we made during the fourth quarter to deliver on our aspiration to become a global, giga scale producer of clean, next-generation batteries,” said Tom Einar Jensen, the CEO of FREYR. “With our first two conditional customer offtake agreements signed, our team is focused on reaching a Final Investment Decision (“FID”) on combined Gigafactories 1 & 2, growing our customer backlog, raising capital to fund our expansion, achieving our operational milestones, and enhancing our supply chains to deliver decarbonized cell production globally.”

4 Likes

Alt under 9 er grisebillig om man har tidshorisont lengre enn et kvarter. Laveste kursmål er 13 tror jeg. Har man mer enn 12 måneder horisont blir selvfølgelig tallene større. Eneste “negative” er at gigafabrikkene starter opp tidlig i 24 heller enn 23 men aksjen er etter min mening styrket på lang sikt etter kvartalraporten. Mye nyheter som allerede har kommet som ikke har blitt priset inn enda, NYSE er svært robotstyrt. Moro om det ble sekundærnotering her hjemme.

1 Like

Kjøp!!!

Den har jeg kjøpt for pensjon, dette kan bli ny Tesla kurs om verden blir med på løpet.
De er dyktige, de har landet sammarbeidspartner, de graver som juling tomta, bygger og holder det de lover.
Jeg har et personlig mål om 5 år og det er langt over 18uS som det har nå dette året:)

Voldsomt førmarked i dag! Skal dette bli dagen den bryter seg løs?

1 Like

Lite volum? De må nok opp for å kjøpe i AM/PM.
Vil tro den faller ila. dagen

Vil ikke kalle 66000 som et lite volum

Hvor ser du dette?

Ser 76.000 sammenlignet med avg. volum daily på 1.19 siste 3 mnd.

https://www.nasdaq.com/market-activity/stocks/frey/pre-market

Edit: glem det leste en 0 for mye i posten din😂

Flere som har fått konverteringen som tap på selvangivelsen? Dette er vel feil post? Sprette, blir en bra baksmell i år

Ser min også ligger inne som realisert tap.

Kanskje en fin mulighet til å få penger til å sette inn i nye aksjer :sweat_smile:

Vêr flere fra Norne har fått melding så til syvende å sist er jo vi ansvarlig for å kontrollere skatt!
Får ikke sympati den dagen smekken kommer😂