«FREYR’s total potential revenues from this agreement could equate to approximately $3 billion from 2023 – 2028 based on FREYR’s current price forecasts.»
Da ruller ballen. Allerede etablert kunder for halve kapasiteten på første fabrikk. Det er veldig positivt. Fint om de klarer å få landet kunder for resten av kapasiteten så de kan kjøre på å bygge mer kapasitet fortløpende.
Fantastisk!
Rart ikke kursen går mer?
Ja det stusset jeg også litt på. Foreløpig har kursen kun blitt løftet av luftigere rykter enn dagens nyhet, som i seg selv er relativt konkret. Skjønner at mye er uavklart ennå, men dette er jo meget lovende.
Og nå er snart all oppgang borte…
Fortsatt mye volatilitet i aksjen, og mange nye aksjonærer er ikke Norsk og tenker kortsiktig, så de dumper på pumpene. Helt greit om den får gå litt sakte og stabilt oppover nå, så blir det ikke så store dump… Dette er fantastiske nyheter og kursen skal mye opp på sikt
Jeg er glad den ikke går helt vill idag, skal inn med mer kjøp imorgen tenker jeg så greit at den holder seg
2% oppgang er litt tullete på denne nyheten da…
Det virker som markedet ikke kjenner nok trygghet foreløpig.
Ja men tenker det går litt i dass for alt av vekstaksjer akkurat nå, så om denne nyheten ikke hadde kommet i dag, så hadde den vært ned kraftig nå… pluss mange som tok profitt når den åpnet opp 12%. Om nasdaq er opp i morgen så kanskje vi får en fin opptur da. Denne nyheten burde gi mye trygghet og validere caset sterkt på lang sint
Kolossal milepæl idag. Dette er et langsiktig prosject. Nå da denne nyheten er på plass vil mer komme. Legg den i en skuff og sjekk kurs igjen til våren. Som nevnt er mange aksjonærer uten tilgang til norske nyheter og husk som oss nordmenn er amerikanerne gjerne litt skeptiske til alt som er utenlandsk At kursen ikke går mer nå er for de som er in the know en god kjøpsmulighet. Freyr mener alvor og jeg er ekstremt imponert i over hvor fremoverlent og progressive de har vært siden oppstart for å bruke jobbsøknadklisje ord. Det må de jo være som CEO ofte har tutet - skalering og hurtighet er leve eller dø i dette markedet, selv om det vil bli gigantisk. Har man ambisjoner som Freyr tydeligvis har må man være rask, stor og klar. De leker ikke butikk, kjempetøft å sitte her i oljebyen og se et nytt norsk industrieventyr vokse frem oppe i nord denne gang.
– Spiller vi kortene riktig, kan Norge bli en stor aktør internasjonalt innen batteriproduksjon
Har klekket ut en plan for å komme rundt det «umulige» Brexit-hindret.
Åpne dette i DN-appen:
https://dnapp.page.link/9JSG
Eller,
Åpne dette i nettleseren:
Ny batterisatsing og turer til Brussel: Slik skal Eide og Vestre sikre batteriindustrien i Norge | DN?
Poenget var?
Hva mener du? Forklar hvordan det ikke var relevant.
Fin inngang nå under 12 mens de er skremt over dammen, denne skal opp når frykten er borte og ting prises inn.
Helt enig, fylte mer opp idag for mener prisen er billig !!! Benytte nedturen til fordel
Må være stor usikkerhet et eller annet sted i denne casen. Hvis ikke hadde kursen fått gått mye mer siste månedene. Virker som 10-11 dollar er det markedet mener aksjen er verdt nesten uansett hvilken nyhet som kommer.
Jo og ja. Det er klart det finnes usikkerhet ved aksjen.
Jeg føler dog at ved hver byks oppover har aksjen blitt smittet i pessimismen i resten av markedet. Og jeg synes faktisk Freyr holder seg bedre enn andre amerikanske tek-aksjer. - i hvert fall i forhold til hvor tidlig fase Freyr er i.