Synes den virker lite hot bare. Hva handler egentlig usikkerheten om.
At fabrikkene ikke ender med å bli bygget? Finansieringsproblemer til syvende og sist? For mange aktører, markedet blir mettet? Klarer ikke rekruttere nok folk til de stedene det skal bygges ? Annen teknologi fyker forbi på oppløpssiden ?
Jeg er ingen ekspert, men er det en ting 2021 har vist oss, så er det supply chain-problemer. Både produksjon og transport? Og som du nevner kan rekrutteringen definitivt bli et problem. Det er mye kompetanse som skal til en mindre landsdel.
Husk også at dette er en ukjent aksje for 99% av Amerikanere som investerer på børs.
Er det noen som har sett på lockup ifht. Pipe?
Hvis ikke vil dette tynge aksjen - slik som i andre SPACs
Fabrikkene er fullfinansiert og blir bygget, testfabrikken er allerede påbegynt. Markedet blir ikke mettet selv om alle nåværende selskaper kommer seg på bena, det blir mer enn nok til alle. Rekruttering kan for Freyr bli en flaskehals, men som med oljen kan det løses. Teknologisk er Freyr i front og om det kommer noe radikalt nytt kan de tilpasse seg, de har ikke låst seg til en bestemt teknologi, denne delen er blandt faktorene som gjorde at jeg satset mens de fortsatt var på gråmarkedet. Alt av lignende selskaper på nasdaq er dypere rødt om dagen, når det snur så skjer det over hele sektoren ikke bare Freyr. Men siden de nettop landet en svær avtale tror jeg vi snart ser 13-14 som ny normal iløpet av første kvartal.
Vel, alle aksjer som blir notert på Nasdaq får oppmerksomhet er min erfaring. Amerikanere er flinke til å orientere seg, masse kanaler
De er også som oss nordmenn litt skeptiske til alt fra utlandet. Freyr kommer, ledelsen har vist konsekvent at de ikke leker butikk. Fantastiske ambisjoner forankret i solid forarbeid så langt.
Nasdaq tracker mer enn 3300 aksjer.
Man kan finne statistikk på hvor mye feks. aksjen er delt på twitter o.l. som ikke er veldig mye.
Spør meg selv; hvordan skal utenlandske investorer (foruten noe «smart money») orientere seg og fatte interesse for en aksje i et «en by» de tror ligger i landet «Europa» som har store planer om å bidra med teknologi - få forstår og få har adaptert til.
IONQ feks. første pureplay notert quantum computing selskapet - Amerikansk og flere eiere som Google, MS, Amazon, Bill gates o.l.
Selv om det er «førstemann til månen» race mellom Amerikanerne, Russerne og bla.a Kina - så har selskapet dessverre ikke blitt bemerket i stor grad (selv om det bla.a har fått fokus på CNBC, og bakgrunnen skulle tilsi noe annet).
Freyr har store gode planer, som garantert blir bemerket når mer konkret faller på plass samt man får mer tid til å påvirke medier i større grad.
Det hjelper heller ikke med lockdowns og surt børsklima for growth. Både batterier og quantum computing er fremtiden - med tiden tror jeg disse selskapene vil fatte mer interesse etterhvert som teknologien/produksjonen blir tilgjengelig.
Skulle likt å vite hvordan lockup PIPE har, om noen har gjort DD på det. Ifht. salgspress fra den siden.
God jul!
God Jul.
Spennende! Ser FA har en artikkel om dette. Noen som har tilgang og anledning til å dele den?
Honeywell er et industri konglomerat - svømmer i penger. En partner som dette er BIG.
Må vel de riske caset ganske så kraftig ?
Tror ikke på noe risk i dette - det er gullkalven til staten. De lar det ikke feile uansett.
Dessuten skal de sminke dokka mens Equinor går sin gang og pumper cash opp av sjøen.
Kronprins Håkon har akkurat vært rundt og hausset i USA sammen med div. ministre og CEO i Freyr.
Det at de i det heletatt har møtt CEO i Honeywell er bull.
Husk at Honeywell er et selskap med 32 milliarder USD(!) i omsetning årlig, 120.000+ ansatte og et fortune 100 selskap som gjør ALT innenfor industri.
Men… det er bare mine tanker.
Plutselig kommer det en konkurrent et annet sted også er det takk og farvel.
Å leve er en risiko - det samme er å investere.
Jeg putter nå pengene mine her og lukker øynene fordi jeg tror på caset! Lykke til
Konkurranse er det en viss uro forbundet med, men avtalen i dag sørger vel for at Honeywell forplikter seg til å benytte Freyr?
- Som et ledd i samarbeidet vil Honeywell kjøpe 19 GWh battericeller produsert av FREYR i perioden 2023 til 2030 for bruk i deres energilagringssystemer.
Noe som er sikkert er at alt er usikkert.
Hvis fabrikken aldri kommer opp så trenger de ikke kjøpe noen ting - hvis produksjon blir utsatt eller feks. kvalitet ikke er som lovet.
Det er mye compliance som skal til og mange muligheter for å gå fra en avtale om ikke alt går som det skal. Dessuten er de Amerikanere og de er gode på legal stuff.
Har ikke lest alt for mye - så vet ikke hva konkret som er avtalt.
Uansett - utrolig positivt! Bare det å bli knyttet til et slikt navn.
Nasdaq korrigerer å vi som del av tech selskap må ta støyten idag. Om en ser mulighetene og det gode arbeider som freyr ledelsen har utført samt har ro i skjela til å se long er jeg helt sikker vi kommer til å bli rikeleg belønnet som investorer.
Fant Freyr på NOTC da den låg rundt 9kr, brukte omtrent 14dg på å bestemme meg om å investere eller ei. Har nå vært mwd til 13 US to ganger med en relativt OK gevinst, sitter nå med 30% mer i portefølge da jeg har fylt på ved anledninger som dette er nå. Vi er under emi kurs som jeg mener er en totalt overreaksjon. Hold roen, kjøp ved denne kursen, hold å bli bekønnet når batteriene starter å rulle ut:)
Samme historie som deg. Vært med siden 1,7kr på NOTC, lastet opp hele veien og kjøpt forrig uke, tidligere i uken og senest i dag. Freyr er uten tvil den aksjen jeg har mest troen på langsiktig
Aksjen bunnet ut med fallet på Nasdaq.
Nå vagler vi under 200 sma, for å bryte 200 sma, må vi bryte 10,04US. Er nok ikke lenge før vi er der, om det ikke korrigerer mer.
Idag enda mer solid nyheter til fundamentet i freyr.
At ikke fler hiver seg over denne i disse dager, er for meg merkelig.
Har sett på Freyr nå under korreksjonen og flere dager på rad følger den og flere andre selskaper, alle med forskjellige situasjoner og bunnlinjer, nasdaq indeksen i rykk og napp nesten helt feilfritt. Snakk om kjøpsmuligheter i gode selskaper, som Freyr.