Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

FREYR Battery

2 Likes

Håper ikke Norge går inn og sponser lønnsfesten i dette selskapet, finnes langt bedre formål her i landet…

For noe tull. Har du sjekket hva lønnsnivået ligger på i sammenlignbare selskaper i USA og ellers? 7 mill i årslønn er ikke astronomisk.

1 Like

Da får se hente pengene sine i usa og ikke her i Norge, den norske regjering bør ikke kaste penger etter selskaper som gir vanvittige beløp i bonuser og lønninger uten å ha noe å vise til. Det viser bare at dette selskapet/ledelsen utnytter subsidier for å fylle egen lommer…

5 Likes

Du har ikke noe tro på en ny stor næring som kan skape enormt med arbeidsplasser i Nord? Synes du de bare skal la det være et stort hull i bakken og bare sende alle ansatte hjem igjen ? Ser man rundt i verden så er subsidier helt nødvendig for å slå igjennom med grønn energi
I USA får el og hydrogen masse subsidier
Og EU også deler ut masse
Klart regjeringen her også må stille opp

La det heller gå til selskaper som driver på en mer ærlig måte, det finnes samme type selskap her i landet som ikke driver på sånn.

Og hvorfor skal lille Norge, drive med subsidier på samme måte som usa? Det som skjer der borte er jo helt vanvittig, alle skal få og man må flytte gjeldstaket gang på gang for å finansiere alt det de foretar seg.

2 Likes

Hvordan har du forvillet deg inn her? Dette er som å lese kommentarfelt på fb av boomers fra livets harde skole. Bare flaut… Lille Norge… Verdens mest tøvete argument noensinne…

1 Like

Dette bør regjeringen støtte nå! Det er langt mer spiselig og forståelig, enn deres komplett selvdestruktive framstøt med elektrifisering av Melkøya. Hvis de hadde gjort det i en og samme vending, ville de kanskje kunne mobilisert litt tillit? Ståa per idag gagner kun opposisjonen.

2 Likes

Ja får inderlig håpe ikke regjeringen begynner å rote til dette også

Ingen driver Høyrepolitikk så godt som sittende regjering!

Slappav nå, la folk være kritiske.
Dette er tross alt ett forum…
Som en naturlig del av diskusjonen omkring et «Norsk» selskap med haugevis av statlig støtte, så vil folk ha meninger omkring hvor skattepengene går uansett om man liker det eller ikke. Snu situasjonen, hva bringer det å jage folk ut for deres meninger til denne diskusjonen?

Tror poenget er at det er lønnsfest og utradisjonelle lønninger i en slik tidlig fase, hvor mye stadig er usikkert.

1 Like

Haha! Haugevis av statlig støtte? For noe tull. Hvilken norsk støtte? 4 milliarder i lån og noen småpenger fra Innovasjon Norge? At man er misfonøyd med det generelle lønnsnivået til sjefer for store internasjonale milliard selskaper er greit nok, men da er nok aksjemarkedet et trist sted å være.

1 Like

Om noen ikke har fått med seg

Var det småpenger nå? :smiley:

Lån… Subsidier er noe annet… Men drømmen din kan gå i oppfyllelse. Ser ut som all industri blir flyttet til USA, genistrek av Biden. Men ikke så farlig om vi har olje og gass 10-20 år til vel? Er det mulig… Rart yngre folk stemmer MDG etc?

Det er en skam at ikke verden ikke sørger for raskere omstilling. Jordkloden er i stor fare.
Norge har tjent 1500 milliarder på krigen så langt.

Jeg er litt der at hvis man først skal stille med store deler av kapitalen som trengs, så kan man like gjerne eie en del av selskapet. Equinor eller Kongsberg Gruppen synes jeg er gode eksempeler på det. SAS/Norwegian er dårlige eksempler btw, går ikke alltid så bra. :smiley:

Lån til et oppstartsfirma er omtrent som subsidier. Du får lånet (som du ikke hadde fått ellers) også får du mest sannsynlig rente som er langt under markedsrente.

Virker som om 4 mrd ikke var nok og at de har solgt inn konseptet under falske premisser og nå vil ha mer penger? Tipper det norske selskapet er et datterselskap som de bare kan la gå i dass hvis det passer dem.

Det skal sies at jeg ikke har fulgt dette så veldig nøye, men for meg, så lyser dette av opportunisme. Jeg blir svært positivt overrasket hvis det faktisk ender opp med en operasjonell fabrikk i Norge.

4 Likes

Jeg bor På Mo, og en realisert fabrikk her syns jeg ser mørkere og mørkere ut. Dessverre.

Kan du utdype? Har arbeidet stoppet opp?

Nja de pjusker vel med selve bygget, det vil vel bli ferdigstilt uansett. Men om det kommer en batterifabrikk inni der er jeg mer usikker på. Blir spennende å følge med.