Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

FREYR Battery

Tok litt Alussa, kan ikke klage på volumet :blush:

2 Likes

Er det noen som er flinke på lovverk? Hva kan dette bety for sammenslåingen?

WILMINGTON, Del., Jan. 29, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) – Rigrodsky Law, P.A. announces that it is investigating Alussa Energy Acquisition Corp. (“Alussa”) (NYSE: ALUS) regarding possible breaches of fiduciary duties and other violations of law related to Alussa’s agreement to merge with FREYR A/S.

To learn more about this investigation and your rights, visit: https://www.rl-legal.com/cases-alussa-energy-acquisition-corp.

You may also contact Seth D. Rigrodsky or Gina M. Serra cost and obligation free at (888) 969-4242 or info@rl-legal.com.

Rigrodsky Law, P.A., with offices in Delaware and New York, has recovered hundreds of millions of dollars on behalf of investors and achieved substantial

Helt vanlig i USA, skjer på hver eneste spac. Ikke noe å bekymre seg over

2 Likes

Ok er dette bare en standard etterforskning for å se att alt gikk riktig for seg mener du?
Et lite tilleggs spørsmål hva mener du. Er det smartest å kjøpe Freyr aksjer til 19kr eller Alus til 11,68 dollar. Hva mener du er beste kjøp.

Ut i fra hva jeg kan se så er Alussa Mcap i dag på $419.7 mill som tilsvarer ca 3.6 mrd NOK

Freyr er verdsatt til 3.6 mrd NOK i avtalen og skal utgjøre 30% av selskapet etter hva pressemeldingen sier. Med 19 i kurs er det vel ca 4 mrd.

Mulig jeg tenker feil nå, men er ikke da Alussa på nåværende tidspunkt relativt rimelig?
I følge pressemeldingen vil det nye selskapet være verdt ca 12-14 mrd NOK.

Nå er ikke jeg et mattegeni men mitt regnestykke ser slik ut.
Alus aksjer. 11,68usd=100,05nok. 100,05x0,18=18,009.
Men noen nevner att valuta må tas med i betraktning. Men jeg mener jo att om noen mnd så vil jo all handel foregå i dollar så valutta svingninger er jo altid et punkt å tenke på da. Men tenker jeg feil så takker jeg for opplysninger.

Hvor kommer 0,18 fra?

Det er egentlig 0,179031 men rundet opp.

The transaction implies an equity value of FREYR of approximately $410 million. Current FREYR shareholders (fully diluted) are expected to own approximately 30% of the combined company after transaction close, representing an exchange ratio of approximately 0.179031 of shares of the combined company for each share of FREYR based on the currently available information and assuming a $600 million PIPE.

Dagens aksjonærer i Freyr får ca 30 % av aksjene i det ny selskapet. Dagens aksjonærer i Alussa får ca 22% av aksjene.
44 % aksjene tilfaller de som stiller opp med 600 mill $.
Dette opsettet er gitt en prising på Alussa på 10 $
Har ikke klart å finne ut hvordan aksjekursen Alussa vil påvirke aksjeandelen til 600 mill $ finansieringen

1 Like

Helt vanlig ja. Hvis du søker opp noen andre SPAC’s så ser du at konsensus er at det reises saker. :slight_smile:
Går nok helt fint, og de finner som regel ikke noe unormalt. Isåfall gjøres det noen endringer og det kan ta bittelitt lengre tid før merge og IPO.

Hvor er teksten hentet fra?

Vi tar med oss dette, COO med kjøp av 50.000 aksjer på kurs 19,91.

2 Likes

Presentasjon av Freyr, Alussa og transaksjonen

https://www.sec.gov/Archives/edgar/data/1781115/000121390021005200/ea134163ex99-2_alussaenergy.htm

Og for de som virkelig vil dykke ned i materien:
https://www.sec.gov/Archives/edgar/data/1781115/000121390021005199/ea134163-8k_alussaenergy.htm

1 Like

Når Chief operating Officer kjøpe 50000aksjer til 19,90så kan vel jeg kjøpe 15000til 19,30🤣
Er det noen som har en oppdatert aksjonær liste? Hadde vært gøy å sitt om det er de samme som selger seg videre ned, for hvis det kun er de så må det begynne å minke på aksjene deres.

Om du blir insider får du tilgang til oppdatert aksjonærliste

Edit:
FReyr ligger og stanger mot motstand rundt 20
Alussa opp 8 % nå i pre US

2 Likes

Da blir det generalforsamling den 16. feb hvor man skal vedta å fisjonere ut vindkraftdelen av Freyr til et eget selskap, Sjonfjellet Vindpark Holding. Alle aksjonærer i Freyr vil få tegningsretter i dette selskapet slik jeg forstår det. Detaljene forøvrig vil komme senere.

Dette er slik jeg ser det ikke priset inn i dagens kurs og ikke negativt for kursutviklingen.

1 Like

Den vindparken, er bygging vedtatt? Regulert? Trodde det var noe trøbbel der, men kanskje ikke?

Ikke vedtatt nei, men planene og intensjonene er eid av Freyr.

Ser ut til å være endel lokal motstand bare. Men det er jo arbeidsplasser, så kommunen kan vel komme til å si ja.

Det ser ut til å være et eget selskap allerede, jf proff. Proff

Freyr har jo sagt at de ikke trenger vindparken for å sette igang med batteriproduksjon. Tipper de selger parkdelen, så får noen andre styre med det.

original_282729894

FREYR?