Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom fundamental tråd

Ikke bra - Håper jeg fremdeles får solgt aksjene.

(Lukker øynene og forsøker å gjenskape følelsen av å eie aksjer i FUN)
image

3 Likes

Morsomt å se at Hellsinger demo gjør det helt latterlig bra :smiley:

7 Likes

Nå som vi ikke får være med på morroa lenger, så skal de begynne å levere suksesser ja? :smiley:

Hehe, de endte ikke så verst selv om det til tider var bedrøvelig som Funcom-aksjonær. Glad på deres vegne jeg :slight_smile: De har kommet en lang vei fra brakkene ved E18 da det sto på som verst! :slight_smile:

2 Likes

DUNE AWAKENING!!!

https://store.steampowered.com/app/1172710/Dune_Awakening/

@rher time to invite the old crowd for a playtest !

13 Likes

Det har aldri vært en bedre tid å eie funcom aksjer… dessverre

2 Likes

Tror man skal være glad for at det kom et bud. Det har nok kostet flesk å utvikle dette spillet, Funcom alene ville ikke hatt midlene som var nødvendig uten heftig utvanning av aksjonærene.

2 Likes

Tja. Selskapet ville heller aldri skalert et så stort prosjekt om ikke Tencent tok dem av børs og ga dem «uendelig penger» til utviklingen.

Sant, men ambisjonene var der fra start. Tror de hadde slitt voldsomt med økonomien.

Det hadde jo vært svært hyggelig om man kunne kjøre noen hausserunder og trade rundt lansering av norskproduserte spill, men ellers tror jeg at Riot er ett uendelig mye bedre selskap for spillutvikling enn alternativet som ville vært å basere seg på godviljen til oslo børs.

Hva har Riot med funcom å gjøre?

1 Like

Riot er det største selskapet eid av Tencent, og min hjerne feilkoblet dem :slight_smile:

1 Like

Ahh ja Riot games. Føler de har falmet ganske mye i det siste, vært mye bråk der og klager på kultur. uten at selskapet har løst det på en god måte. Største spillinvesteringen til Tencent er vel fortsatt Epic, selv om de bare har 40% der.

Men funcom investeringen er ganske stor den også, siden den inkluderte masse IPer som nå er tatt inn i tencent og The outsiders som slipper metal hellsinger snart.

1 Like

Skal ikke krangle for mye om det i en funcom-tråd, men Valorant er vel ett av de mer suksessfulle spillene i sin genre - hvor det er veldig mye konkurranse, League of Legends er fortsatt ett av verdens mest spilte spill, og Riot lager ett MMORPG som jeg er rimelig overbevist om at kommer til å bli en helt gigantisk suksess i hovedsak basert på at jeg mener Riot lager gode spill, og at Greg Street (lead system designer WOW 2008-2014, League of Legends lead game designer 2014-2018) leder prosjektet. I tillegg til at jeg personlig liker teamfight tactics selvsagt, uten at jeg tror det er på noen måte like profitabelt.

Men Dune-spillet blir nok svært bra, og det er synd man ikke kan tjene gratis penger på en hausserunde før den lanseringen :slight_smile:

2 Likes

5 Likes

Ser jo helt ok ut da :smiley:

11 Likes

Kjøp Funcom aksjer med begge henda :grin:

4 Likes

Sånn litt seriøst - er det nå man skal handle Funcom aksjer (Tencent) siden alle skal sitte hjemme og game og sutte på resesjonstommelen neste 2 årene?
image

4 Likes

ASP! Nyheter, Næringsliv | Rekordgebyr til bergensk investor

9 Likes

Haha! Helt konge at jæ… får en smekk, dagens gla’ nyhet :grinning: