Litt Starbreeze tendenser egentlig. Massive utsettelser/omprioriteringer. Gapet over litt for mye uten å skape nok belegg for å dekke utgiftene. Rik onkel kommer inn fra sidelinjen. Her er det muligheter
Du er sikkert klar over at funcom kjører tjukt på med dritt i den meldinga for å få aksjonærene til å godta?
Ståa er nok ikke så halvgæren med CE som presterer til meget godt, og utvides i år, Goldfarb Conanborn og Dune x 3 de neste åra😉
Ja, her er det klarhet fra Funcom i at om budet ikke aksepteres kommer en emisjon som vil få aksje kursen litt ned. Men allikevel bittert å ikke få være med på veien til nirvana med selskapet vi har fulgt i 10 år+ og har troen på. Dessverre er det også sånn at Tencent ikke ville kjøpt selskapet uten at det var rom for god gevinst, og siden det bare er Tencent som har forstått/interesse for caset slik ting er i dag trenger de ikke konkurrere mot noen på bud. Kort sagt høres dette ut som en grei deal for oss aksjonærer sånn ting er nå. Det ble ikke 200%+ avkastning på min all in i Funcom, men ikke så verst når risikoen er borte. Som sagt var Funcom god risk/reward. Sa ifra at alle burde sette seg inn i Funcom for en uke siden, håper mange gjorde det og nå er inne med fortjeneste.
De skal komme med paid map til CE fordi sjangeren gjør det veldig sterkt og CE med mounts oppdateringen har sin 3. beste måned siden lansering.
Ja, men vil det kunne sidestilles med lansering av et nytt spill?
Jeg tror ikke det, men kanskje.
Selskapet brenner uansett 4MUSD pr kvartal. CE skal selge ganske mye før det lukker den blødningen.
Og forsåvidt er nok den blødningen enda større nå. Siden de fortsetter å ansette.
Im out.
Gidder ikke vente i 2 mndr for å få noen øre extra. Og nissene i Funcom har sakt seg positive i tillegg. Snakker om nisser på berget
Yup, pengene ruller inn. Men Funcom har ansatt uhorvelig mange på kort tid. Synes det har gått litt fort i ekspansjonen, som de også delvis innrømmer her. Mulig kostnadssiden har vokst for raskt uten at prosjektene har gått framover i liknende tempo. Spesielt USA-delen sier de nå at er forsinket. Som vi vet er dette et case som vi måtte ha ventet 1 år + på at skulle bære frukter i en stor skala. Nå får vi se etter andre muligheter og i tillegg få en liten bonus på det vi hadde i Funcom. Synes det er et ok resultat, men ikke noe å juble over. Veldig dårlig timelønn for all tiden jeg har lagt i Funcom caset.
Jeg leste mellom linjene på den meldingen at Funcom ikke hadde troen på MC. Dvs at USA-studioet ikke har levert noe på bunnlinjen til Funcom fra januar 2018. Oslo-studioet har stått for alle inntektene.
Som jeg sa i januar 2018, dropp USA-studioet
Nån som kan se “vem” det är som köper idag?
Vil Tencent kjøpe alt som blir godkjent eller er det en “fill or kill” at de kan trekke budet om bare 40% takker ja?
Hva tenker du på? All handel på Oslo Børs er anonym.
Handelssystemene til medlemmene er ikke anonyme
Solgt litt, men tror jeg beholder mesteparten fordi jeg tror siste sak ikke er sagt i denne sagaen og at vi får mer enn 17 på sikt.
Convening Notice Extraordinary General Meeting of Shareholders
Corrected: Convening Notice Extraordinary General Meeting of Shareholders
(i) The Offer shall at or prior to the expiration of the Offer Period have been
accepted by shareholders of Funcom representing more than 90% of the issued and
outstanding share capital and voting rights of Funcom on a fully diluted basis,
which shall include all shares that Funcom would be required to issue if all of
the approximately 4.1 million employee options which are in the money were
exercised;
Hvis jeg tolker dette riktig, og at det for øyeblikket er 77286989 antall aksjer, må da Tencent få tak i 90% av ca 81.4 millioner, så 73,3 millioner aksjer? Dette er ca 95% av antall nåværende aksjer, så da holder det vel egentlig om 5% sier nei?
Jeg tolker det som 90% av aksjene når disse 4,1 mill aksjene er utstedt til Tencent. Sånn at det i praksis kreves nei fra 10,53% av dagens aksjonærer for at det skal bli nei.
Hva sikter de til når de nevner external/market pressures?
The Management Board is of the opinion that these factors justify a more ambitious Dune project to launch after around two years of production time. Such increased focus would require a redirection of resources from other initiatives, the most significant being the co-op shooter game, initially scheduled for release during 2020 that has been impacted by scope changes due to external/market pressures with increasingly strong competition and internal delays.