Inboxen til Rui er full av tekinvestorer som ville ha nyheter
At konkurransen har blitt tøffere og at de måtte investere mer i spillet for å kunne konkurrere med de ledende (og nye) spillene i sjangeren.
Kan være med på den, men ikke helt overbevist. Har sendt mail og bedt om avklaring
Noen spesifikke spill?
Jeg får inntrykk av at de har måttet endring retning med spillet, så dette kan være med å forklare hvorfor det er så forsinket.
Jeg er ikke oppdatert i sjangeren, men det er i alle fall det de mener med det de skrev om “external pressure”. MC-prosjektet har vært et lite mysterium, det ble jo ikke mindre av at det plutselig ble lagt på is…
Er det noen mulighet for at en pause i utviklingen av MC betyr at de kan få ferdig DUNE tidligere enn forventet?
De har sagt at ved å pause MC så tror deg at de skal klare å levere Dune med 2 års utvikling. Så kommer de igang kjapt snakker vi q1 2022.
De startet med Dune for lenge siden uansett hvordan du velger å kalle jobben. Kan godt komme i 2022 selv om jeg heller tror det kommer i 2021. De har nå tross alt fått frigjort halve staben fra shooter spillet.
Ifht kvartalsrapportene, når begynte de å jobbe med Dune spillet?
Snakker de da om lansering etter 2 år i produksjon, i full produksjon eller hva?
Helt sikkert. Så om det står Prod på Q4 19 rapporten kan du tenke i Q4 2021 engang.
Det er ganske essensielt og kunne vært greit å avklare. Som det skrives så bør jo flere skaller bety kortere utviklingstid. Ikke så enkelt som halvering av utvikling med dobling av ressurser, men om de skulle bruke 4 år fra preproduksjon start til ferdig lansering så bør det gå på 3 nå?
Nå vet vi jo at funcom har litt løsere bruk av pre prod, prod og full prod enn mange her på forumet
Var ikke det bare prod og full prod?
Pre-prod er jo et veldig spesifikt steg i produksjon av et spill.
https://flylib.com/books/en/3.36.1.39/1/
Ikke nødvendigvis, de øker jo samtidig scopet på spillet.
Ligger en del volum ute til like under 17. Hva er grunnen til at dette ikke fanges opp av Tencent? tenker da spesielt iforhold til om de er redde for å ikke nå 90%. Er det for å ikke dytte pris oppover?
Kan godt hende Tencent soper opp bra med aksjer over børs nå.
Det sikrer dem flest mulig aksjer til 17 kroner, før de eventuelt må opp i pris for å oppnå 90+ %.
Utover det, så er det er mye volum og handel fordi:
De har fortsatt ikke meldt at de er i produksjon og basert på forumleringene tolker jeg det som de fortsatt ikke er det. Og jeg føler meg rimelig sikker på at concept og pre-prod ikke er en del av tidsangivelsen som er gitt.
@Evilfreud de har hele tiden skilt klart mellom pre-prod og produksjon mener nå jeg. Det er kun produksjon og full produksjon som er samme med forskjellig woriding.
Må ikke det børsmelses da ? Kom kkke melding igår ?
Hvis de kjøper over børs så må det meldes etter hvert ja - usikker på grensene, men er vel 1/3 som er nærmeste meldepliktige antall.