Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Funcom: Hide and Shriek - Pris - Antall solgte - Avsteming

Hva tror du hide and Shriek koster?

  • 50-79 NOK
  • 80-100 NOK
  • 100-149 NOK
  • 150-199 NOK
  • 200-249 NOK
  • 250-300 NOK

0 stemmegivere

3 Likes

Lager en Poll til, hvor mye selger de fÞrste mÄned

  • 0 - 10.000
  • 10.000- 20.000
  • 20.000- 50.000
  • 50.000-100.000
  • 150.000-200.000
  • 250.000+

0 stemmegivere

3 Likes

Hvor mange solgte the park fĂžrste mnd? Kunne tenke meg Ă„ tippe det dobbelte, kanskje litt mer :slight_smile:

2 Likes

The Park solgte mellom 90-100.000 fordelt pÄ PC og konsoll, rimelig likt fordelt.
Selger Hide & Shriek det dobbelte er det meget bra.

2 Likes

Det tror jeg ogsÄ med tanke pÄ disse forskjellene mellom The park og H&S

7 Likes

Fra Steamspy:
PC
Owners: 50,266 ± 5,587

Konsoll: User reviews teller til 2033 og vi fant en kalkyle pÄ at 1 review ga ca 22 salg basert pÄ andre tilsvarende titler og hva de har solgt. Dette gir 44666 fordelt pÄ PS4 UK og US og XOne.

1 Like

De solgte mer pÄ konsoll en pc :grinning:

I starten av salget var det bedre enn pÄ PC, men det er jo mulig det dabbet fortere av?

Sikker ? :wink:

Fra Q2 rapporten :

“Overall sales are in line with internal expectations , with consoles sales being on par with PC sales.”

1 Like

De sa det i hvertfall siste update de kom med at konsoll solgte “sligthly better” eller noe i den dur, da mener jeg vi konkluderte med at konsoll var over 50k :smiley: men kan jo hende pc har gĂ„tt forbi nĂ„ ja! Blir spennende i hvertfall.

HÄper vi ser spillet fortere pÄ konsoll en TP! Da blir det god knall.

pÄ kortere tid
 :wink:

Ganske sikker pÄ Ä ha lest det ja.
Kan sikkert grave i morgen nĂ„r jeg er pĂ„ PC igjen, om det ikke er totalt motbevist til dađŸ€”

Fra Q1 rapporten :

"Initial sales figures indicate higher sales on the console platforms than on PC. "

3 Likes

Hvor lang tid tok det fra de meldte om at The park skulle ut pÄ console til det ble sluppet ut? Ser for meg at H&S ikke vil ta like lang tid Ä fÄ ut pÄ console nÄ som de sitter med erfaringen.

Som sagt sĂ„ vet vi ikke etter “initial sales” og man kan bĂ„de anta at de har solgt mindre, like mye eller mer. Derfor tar vi den gylne middelvei og sier det samme :wink:

Kommer jo ann pĂ„ hva du definerer som inital sales men er jo helt klart at funcom har endret “mening” mellom q1 og q2 presentasjonen fra :

"Initial sales figures indicate higher sales on the console platforms than on PC. "

til

“Overall sales are in line with internal expectations , with consoles sales being on par with PC sales.”

3 Likes

The Park var jo ikke nÞdvendig Ä kjÞpe om du hadde sett det pÄ stream. Dere snaker om det dobbelte. SÄnn sjanger som H%S kan jo bli en hit world-wide. Er det utenkelig at et slik spill kan selge opp mot en million, over en million. ???

3 Likes

Det som ble kommentert her er at det er til MANGE sprÄk, sÄ det er klart de treffer mye bredere :slight_smile:

1 Like

Jeg tror det er urealistisk med tanke pÄ at spillet er ganske eksperimentelt og der formÄlet fÞrst og fremst er Ä lÊre opp teamet til Ä bruke unreal engine. Tror Funcom selv er fornÞyd hvis dette gÄr i pluss, og at det blir vellykket mÄlt opp mot de ikke finansielle mÄlene.

8 Likes

Ja men ikke bare sprÄk heller eller ? Vet at sÄnne ting er jo en populÊr sak i Japan for eksempel. The Park var jo litt kjedelig i starten. Se pÄ streameren markipiller, nÄr han streamet The park. Part 1 :3 mill visninger, Part 2 : 2mill og Part 3 1,8 mill visninger. En million falt i fra den fÞrste halve timen men spillet engasjerte pÄ slutten.

Jeg vet ikke hva det nye spillet vil selge men Teaseren, gjorde spilleren i meg nysgjerrig i hvert fall. Moro, lett og litt Nostalgi. Ikke tar det sÄ mye tid og ikke tar det sÄ mye plass pÄ hardisken heller.

Blir meget spennende og se salgstalla. MagefĂžlelsen min sier at de vil overaske. Og det er den som har gjort meg rik.

1 Like