Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - LMO launch

Ser at mange av søkene kommer fra Norge. Det er jo et ganske lite marked

Man bør tenke på serie 13 er utsolgt de fleste plasser, og at det kan komme en ny peak i september, når monstertema er ute i butikkene.

1 Like

Hvor gode tall trenger egentlig Funcom? Her en artikkel fra 2012 hvor finske Remedy går ut med tall fra spillet “Death Rally”, som kostet 2,99$ da det kom ut. LMO klarer seg antageligvis med færre salg da det er dyrere, og kommer ut til flere enheter.

"

Finnish developer Remedy Entertainment has revealed its paid game Death Rally can earn up to $350,000 in revenue per month just by being in the top 200 of the iTunes paid app charts, illustrating the iOS app store can be extremely lucrative — even when a developer’s game isn’t a top 10 hit.

According to figures Remedy executive vice president Aki Järvilehto provided to BGR.com, the company’s gross earnings exceed $50,000 per day when the $0.99 game breaks into the top five of the iPhone or iPad app charts. Outside of those situations, the game’s revenue fluctuates between $50,000 and $350,000 a month, a surprising figure considering AppData shows Death Rally’s highest chart position within the last 30 days has been No. 188 on the paid app charts.

While the app is paid, not all of Death Rally’s earnings can come from its up-front purchase price, since we know from analytics company Distimo it only takes about 3,500 downloads a day to hit the top 25 on the paid app charts in the U.S. The game’s earnings are boosted through optional in-app purchases, which range in price from $0.99 to $39.99.

It’s the same tactic German developer App Zap uses in its game Kick the Buddy, which is also paid with optional in-app purchases. Last year App Zap told us users who pay to download a game are much more likely to make an in-app purchase than ones who got a game for free. Overall, Remedy reports Death Rally’s earnings are typically split 60/40 between its up-front price tag and in-app purchases.

These new figures shed light on exactly how much money a developer can earn on iOS. While we know a top-grossing app can earn anywhere from $2 to $5 million a month, it’s become increasingly apparent even games in the middle and bottom levels of the charts earn substantial monthly revenues. In May, GREE revealed Funzio was earning more than $5 million in revenue a month, despite the fact its iOS games rarely rose above the No. 20 spot on the top grossing apps chart. According to Järvilehto an app can now gross over $1 million just by maintaining a chart rank within the top 200 for a year."

3 Likes

Kan brukes til å lage et guestimate det der…

Ikke for å være negativ. Jeg er veldig skeptisk til slike generelle analyser som maler ett solskinnsbilde. For en slik analyse tar jo ikke høyde, hvis jeg forstått det riktig, for selskapets utgifter og lån. Og Funcom er jo nedsyltet i lån. Så det er ikke nødvendigvis særlig fruktbart for oss håpefulle investorer å overføre dette til vår situasjon og Funcom. Men for all del, der det er liv er det håp osv. Just sayin´.

1 Like

Ja de har mye lån. Men klarer de å overbevise markedet om at de klarer å levere, kommer de også til å klare å hente inn ny kapital på et senere tidspunkt.

Driftsmessig går de omtrent i null bare med inntekter fra TSW, AOC og AO. Inntekter fra LMO kommer tross alt oppå dette igjen. Dette i tillegg til at kostnadene fortsatt reduseres.

1 Like

Funcom har stort sett alltid gått i null på driften, eller kanskje litt i pluss. For å komme seg dit har de brent en milliard i investeringer. Å gå i null igjen vil si at de ikke har noe å investere i neste spill. Eller skal jeg si brenne?

1 Like

Jaja alt dette vet vi fra før. Kan vi prate om launch av LMO nå? Akkurat disse dagene så kan vel vi aksjonærer få glede oss litt over at lanseringen gikk så strålende? Eller?

Lanseringen gikk så bra som en kunne håpe på. Ingen større crash/bugs eller noe som forårsaket masse negativ omtale. Så er det en gang slik at ingen her har trodd på noe sånn supercell eller King suksess med dette spillet. Men, forbedringen fra F2P varianten er stor og dette kan gå veien. Vi trenger ikke en supersuksess første dagene for å få oppmerksomhet for spillet. Vi har LEGO navnet og hjelp derifra er gull verdt for Funcom.

3 Likes

Mail fra Funcom
http://cdn.funcom.com/lego/crm/2015/launch/index-en-b2p.html

1 Like

Min sier ikke “Come play today”, men Hi! Og kontonavnet mitt. Nice editing :wink:

Hehe nei det er ikke mitt verk. Mailen kom sånn :wink:

ah ok

Grossing Norge
68 plass

Paid apps Norge
7 plass.

Paid Germany
105

Paid France
119

Paid USA
116 - opp 23 plasser.

4 Likes

Kun iPhone :wink:

Trangt i døra i morgen?

2 Likes

Den er lite informativ den skjermdumpen :slight_smile: Det virker som det er antall paid apps fra USA på iPhone under Games->All. For å vise stigningen i USA legger jeg ved en dump av grafen hittil i dag. Hvis nå LMO klatrer inn på topp 50 blant alle spill (blå kurve) og holder seg der…krysser fingrene.

5 Likes

Her er link :smile: Paid apps fra USA ja.
https://thinkgaming.com/app-sales-data/top-paid-games/?page=2

1 Like

Det er omtrent kun aksjonærer som søker opp dette på google. Barn gjør ikke det. Hardcore MMO spillere bruker forum, ellers spiller bare folk. De browser seg frem til spill. Derfor betyr det mye å ligge på listene. Da mener jeg ikke nødvendigvis topp 100 listene. Men i topp 1-30 av sortert etter kategori RPG f.eks. Det er nok til at spillet kan bli vurdert av en som browser shop’en. Deretter vil Lego navnet være gull verdt og faktisk generere svært mange klikks for Funcom. Noe som en vilket som helst frittstående utgiver aldri vil få. Så jeg tror at selv om det ikke selges til gullplate så vil det bli solgt spill her i lang tid bare de ligger høyt under RPG kategorien eller hvilken som helst annen kategori. Om de er i flere så teller det dobbelt så mye!

1 Like

Koe: Tetris er nummer 92 :slight_smile:

1 Like
6 Likes

Det linkes hit fra Gamespot: https://www.playminifigures.com/en

2 Likes