Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - LMO launch

Såg du ikke posten min eller Christian? En hel haug med presseomtale på nettet bare siste 24 timer og siste 12 timer.

2 Likes

Min iPad venter og venter på at oppdatering skal lastes ned via App Store. Sikkert fordi tusenvis av brukere gjør det samme akkurat nå.

Ellers synes jeg Funcom er vanskelig kursmessig om dagen. Noen som vet hvor kursen egentlig skal?

Hvis fiksen løser crash som oppstår, hva med dårlige reviews pga dette, de blir vel stående?

Så du ikke posten min som viste google trenden siste 7 dager? Den er ikke spesielt lystig med tanke på neste uke når det ikke kommer masse presseomtale for launchen.

Greit nok at google trenden ikke viser salg direkte, men den burde ihvertfall korrelere ganske bra med hvor bra nyhetsdekning/interesse det er rundt spillet.

https://www.google.com/trends/explore#q=lego%20minifigures%20online&date=now%207-d&cmpt=q&tz=Etc%2FGMT-2

1 Like

For android, så vil det stå at reviewet var for en tidligere versjon. Å bruke 1-2 dager på å fikse en bug er i mine øyne svært bra og ikke noe som burde påvirke salget på lang sikt. Det er verre når det tar 2-3 uker eller mer. Som f.eks med chatten til TSW eller Xbox One patchen til Payday 2.

2 Likes

Det kan virke som Intel legger med Promo-koder (regner med dette er Intel) for LMO i sine produkter, sannsynligvis sammen med CPU. Ser Intel er offensive på Twitter også med å promotere spillet. Synes Lego har vært litt slappe og jeg skjønner ikke helt den der. Ingenting på hjemmesiden eller Twitter. Riktignok la de ut release traileren på Youtube.

Mulig de blir mer frampå senere, spesielt når series 14 slippes i Q3. Serie 13 ser ut til å være utsolgt de fleste steder noe som jo er veldig synd akkurat nå.

Her er linken til han som har promokoden til LMO:

Ny review:

3 Likes

intervju med Poe:

1 Like

Nesten 90 000 views på de 6 mest populære videoene released den siste uken.

3 Likes

Godt poeng, og det kunne man unngått fullstendig ved å la første verden være gratis…

1 Like

Det skjer nok også. Bare om noen måneder tipper jeg. Akkurat nå trenger ikke den første verdenen være gratis.

3 Likes

ja et eller annet gratis-område slik at folk får teste ut figurene sine tror jeg hadde vært meget smart.

Falt i USA på games lista i natt på ipad og iphone, på 160.tallet nå dessverre i følge appfigures.

1 Like

Hadde vært fint med littt drahjelp fra Lego. Kanskje de venter til Android er tilgjengelig ikke bare på Intel-plattform? Håper det kommer i sommer siden det har betydning for salget i Google Play.

Det er natt i USA nå og barn sover som ofte da.

fra artikkelen…

“We have done a tremendous amount of focus testing on LEGO Minifigures Online, bringing in kids from many different age groups to play the game on the various platforms. One of the things we very quickly saw was that most of them simply didn’t bother reading any of the text presented to them. Many of the grownups didn’t either. So bringing in a voiced narrative and voicing all the dialogue as well as the tutorial elements was an important part of making the game as accessible as possible.”

4 Likes

Kjenner hvor usikker jeg er på Funcom…

Faller på listene nå, USA out

Mæh… lempet ut alt jeg hadde nå.

Blir for usikkert

2 Likes

Ellers så kan vi vel med “sikkerhet” si nå at det blir ikke noe mer “hype train” før / rundt launch nå.

Vi har mange indikatorer vi kan følge med på fremover for å se om spiller tallet øker. Ettersom det ikke ble noen rakett start akkurat tror jeg vi har veldig god tid på å time et godt kjøp.

I mellomtiden skal jeg nyte ferien og slippe å tenke på funcom…

2 Likes

Jeg gjør motsatt. Kjøpte noen av dine nå og kjøpt mer etterpå også.

2 Likes

Lykke til Morti!

Jeg har ikke så kalde baller :slight_smile:

Det er andre aksjer der ute med bedre risk reward etter min mening.

2 Likes

Ja det har det vært hele tiden. Men ingen er så gøy som Funcom. Ingen over ingen ved siden. Baller er vel det jeg har mest av og de er varme gode hele tiden (^-^).

3 Likes