Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - LMO launch

Et moment er at det ser ut som om lmo holder seg ganske høyt oppe på undergruppene games->roleplaying og games->family i en del land og kan bli plukket opp av folk som impuls-kjøper av den grunn. Har man noe tall på hvor mange som planlegger kjøp og hvor mange som impuls-kjøper på tablet?

LMO passer fint for barn og casuals.

Jeg vil heller sitte inne nå og så sitte ute i et helt år enn å være ute nå. Jeg aner at de har ting på gang av promoaktiviteter osv. De er ikke i gang med promotering på lego.com enda. Det gjør at jeg tror de vil sette inn et støt i dag/morgen. Og da vil pilene peke oppover igjen og alle skal inn igjen. Tenk at døgnets 24 timer skulle være noe en kunne trade på i Funcom. Hvis folk selger Funcom pga at listeplasseringene går nedover på IOS i USA om natten så kan det muligens være en ide å kjøpe om morgenen og selge om ettermiddagen hehe!

Når jeg kjøper spill på Steam så ser jeg på underkategorier og stiller inntillinen på mest populære og deretter tråler jeg de første to sidene i de 2-3 kategoriene som jeg liker best. Er innom andre også, men er alltid mest interessert i action, mmo, rpg og strategi. LMO er representert i 3 av de.

https://support.appannie.com/hc/en-us/articles/204241684-What-time-are-App-Annie-s-data-update-times-

Daily Ranks page is updated once a day to show the app’s ranking for the day.

Top Charts & Rank History is updated hourly for iOS apps in the following countries.
Australia
Germany
Russia
Sweden
Canada
Italy
Singapore
Switzerland
China
Japan
South Korea
United Kingdom
France
Netherlands
Spain
United States
New Zealand
Hong Kong
Taiwan
India
Austria
Belgium
Denmark
Switzerland
Norway
Brazil
Mexico
For all other countries, ranks are updated twice a day (8am&11pm) App Store local time.

Overall ranking i de mest populære landene:

Jeg reduserte også med noen høvdinger. Tenkte å spre lottokupongene litt. :smile:

Likte dårlig USA tallene fra Appstore…

1 Like

Interessant. Dere er sikkert opptatt av trenden. Men jeg lurer på hva det er som påvirker de vanvittig bratte oppgangene inni der. Er det når større websider publiserer en sak om LMO kanskje?

Har jo truffet litt i det siste med både Starbreeze og Funcom… Drister meg derfor frempå med et råd i form av et spørsmål til mine tidligere medaksjonærer (som jeg forøvrig vil allt vel).

Hvor mange ganger tidligere har Funcom klart å snu en negativ launch til en positiv?

Baller eller ikke. Don’t do it. Det blir starten på en bedriten sommer.

3 Likes

@Gordon jeg er så enig:)

OG så lenge tallene snur saaaaaakte oppover så har vi kjempegod tid til å finne et bra tidspunkt å kjøpe på!

Litt TA fra Investtech;

Funcom viser en svak utvikling innenfor en fallende trendkanal. Videre negativ utvikling indikeres, og det ligger motstand opp mot taket av kanalen. Aksjen tester støtten ved ca 1.76 kroner, noe som kan gi en reaksjon opp. Volumet har tidligere vært høyt rundt kurstopper og lavt rundt kursbunner. Dette svekker den fallende trenden og kan være et tidlig signal om et kommende trendbrudd. Aksjen anses samlet sett teknisk nøytral på middels lang sikt.

appfigures.com oppdaterer en gang i timen. gratis prøve-abonnement i 14 dager.

1 Like

Kursen går jo opp og ned hele tiden og slik jeg ser det så er det når ingen ser hvorfor en skal kjøpe at jeg gjør det. Når alle vil ha da selger jeg. Skal alltids klare å føre tapet på selvangivelsen om det skulle gå slik. Det er ingen krise for jeg kjøper ikke mer enn hva jeg tåler. Men jeg kommer til å kjøpe hele veien ned nå. Hvert 10. øre. Skal sitte inne her i helgen. Og i morgen skal jeg kjøpe spillet selv både til Steam og til Tablet og så skal jeg spille med dattera mi. Så får vi se om jeg liker spillet bedre nå enn tidligere. Det tror jeg. Grunnen til at jeg stoppet sist var at jeg var level 11 og sprang rundt og drepte level 5 mobs fordi jeg ikke fikk tilgang til andre soner. Døfødt!

Men takk for tipset Gordon. Det er bare det at jeg tror du tar feil og jeg liker å gå mot strømmen.

2 Likes

Bra å se at du er mer stolt av ballene dine en å være Funcom aksjonær :stuck_out_tongue:

1 Like

Er stolt nok, men burde vært stoltere… hehe!

Innså plutselig at jeg ikke engang får lastet ned LMO på min iPhone 5. I tillegg støtter den ikke de fleste Android tablets eller telefoner ut fra det jeg har forstått… For å tjene penger er det vel forutsatt at appen er tilgjengelig for folk?

Men hvem vet hva som skjer? Kanskje blir lånet utsatt, kanskje spillet gir moderate inntekter, og kanskje annonserer de et nytt spennende prosjekt… Isåfall vil, kanskje, aksjekursen gå den veien vi liker at den går? Fortsetter å følge med. Må hvert fall ha noe å holde fast i før jeg gjør noe mer :smile:

1 Like

Her er en hånd… :hand:

2 Likes

Skjer vel et eller annet i neste uka når FC har fått gjort seg ferdig med prissetting av opsjonene.

Kryper oppover igjen på listene - nå 144 i US, 93 i UK, 138 i Tyskland (iPad)

Hvis nå bare LMO kunne blitt featured på førstesida.

2 Likes

Kommer stadig ranking fra nye land. I Sveits ligger LMO iPad som #20 på All games og i Spania #31. Norge ligger fortsatt høyest med #10. Men USA er det største markedet. Blir spennende å følge med på listene i ukene fremover. Kjekt å ha konkrete tall.

4 Likes

Her ser dere Lego Marvel Super Heroes Launch (Mai sept)

LMO første dager… sammenlikning

Marvel første dager

1 Like

Top overall topp 10 er nok mye verdt