Dette er ikke en suksess enda slik jeg tolker det - men litt positivt at det trender opp i US og UK.
Det er vel heller ingen grunn til at LMO skulle ha noe big-bang? Nok av legospill der ute, samt at spillet ikke er markedsført. 1000+ samtidige spillere på steam hadde vel vært et mirakel…
Spørsmålet er heller hvordan utviklingen blir i halvåret som kommer, hvordan FUNCOM klarer å utnytte interesse sammen med nye minifigures serier. Og ikke minst hvordan synlighet i de forskjellige kanalene påvirker salget. Family games kategorien er spennende i såpass store marked som den er nå.
Dessuten lurer jeg på hvor mange i målgruppen som faktisk er på steam, ser det er noen eksempelvis marvel som gjør det bra. Eller er det titler som Lego Harry Potter, Lego Star Wars osv som ikke har gjort det særlig skarpt.
eks: http://steamcharts.com/app/21130 se gjerne på andre Lego spill også på steam, LMO ligger ikke så langt unna…
50 overall et stort skille i forhold til omsetning og antall nedlastinger. Men tror heller ikke vi skal undervurdere family games kategorien. 4 plass i USA der nå, det er sterkt. Lett å trykke på når man skal finne et spill til kidsa.
Beklager til dere andre som måtte høre på maset i går. Det er ikke så vanskelig å dra meg langt utpå glatta om en vil og Onns vet hvordan. Jeg liker ikke den typen oppførsel, men heller ikke min egen måte å reagere på.
Jeg mener en må ta med i betraktning at inntjeningen til alle spillene på topp 100 har økt veldig mye. Ca 40-70% per år eller noe slikt mener jeg å huske uten at jeg har tid til å finne tallene nå. Det skal derfor være tilstrekkelig med en lavere plassering for hvert år for å nå den samme inntjeningen. En del av infoen vi har på inntjening av B2P spill i forhold til listeplassing er nok av litt eldre dato, men en må kunne justere for dette ved å finne litt info. Kanskje jeg kan se på det i helgen.
Jeg oppretter nå en offisiell Billy-indeks for Funcom sitt iPad salg under kategorien All Games. Den er veldig enkel og tar ikke hensyn til landets størrelse/volum. Det er to parametre x/y. Hvor x angir antall land på topp-100 og y er gjennomsnittsverdi for rankplassering. Indeksen tar fortrinnsvis ut på det tidpsunktet av dagen som gir best tall I skrivende stund har vi da
2015-07-03: 10/43
Ligger nå i et helt greit terreng oppe ved siden av de andre lego spillene - husk at disse trolig lå mye høyere ved lansering. Det blir spennende å se om LMO kan fortsette den positive trenden i USA og UK - og i hvert fall ikke falle tilbake igjen.
Er ikke Lego Worlds kun PC da? Hvordan kan de da ha samme utgangspunkt på steam? LMO steam har jo “konkuranse” med LMO iOS etc, noe Lego Worlds ikke har.
Var det som var logikken i sammenligningen mellom LMO og Lego Worlds hva gjelder Steam salg, ja.
Edit:
Jeg synes med andre ord ikke det er så rart at akkurat Lego Worlds gjør det bedre enn LMO på Steam.
Har ikke nevnt Lego Jurassic World med et ord jeg og aner ikke om det er mere egnet for PC eller konsoller. LMO derimot har jeg selv sett er 10 ganger bedre på nettbrett enn PC, og at det virker mere laget for mobile enheter.
Kan la den ligge nå, men var en konkret sammenligning jeg kommenterte.
Skal Funcom på mandag komme ut av dødens posisjon og ta innersvingen på alle pessimistene?
Trenger du spenning i hverdagen? Bli aksjonær i Funcom du også!
kanskje pr-avdeling til funcom må bruke denne.
US
27 LEGO® Minifigures Online $4.99
https://thinkgaming.com/app-sales-data/top-paid-games/device/ipad/country/us/date/2015-07-03/
37 plass i USA på iPad under games, vi nærmer oss Gordons kjøpsignal på 25. plass. Da blir det rally da!
Plass 27 Se over. Men ikke overall som Gordon mente.