37ende plass på appannie iallefall. Vet ikke hva som er mest riktig
TLJ holdt 32 plass nesten en hel uke på paid games (appannie) og vi har nesten ikke merket omsetningen engang i rapportene. Derfor sier jeg at LMO bør bli betydelig bedre enn det og holde seg over tid for å klare å bidra med noe som gjør en forskjell (LMO er jo og et parr $ billigere enn TLJ så man trenger minst 25 og oppover for å håpe på noe med substans… Det er 25 og opp hvor det tydeligvis virkelig gjør en forskjell. Om LMO holder en 25 plass eller bedre hele neste uke… Da skal jeg ta noen lodd igjen
Siste time viser nr. 27 på iPad All games og nr. 38 på Top overall. Hvis dette momentet holder seg blir det interessant. Nå vises også LMO på listen over Top grossing i USA for første gang. Det betyr penger i kassa.
Ligger nå rett over LEGO batman
Hvor lenge har de andre Lego spillene blitt ligggende på topp listene da? Siden lansering alle eller?
Forenklet sett vil jeg si at de vanligvis har begynt mye høyere enn LMO (topp 10) og så jobbet seg litt nedover til dit LMO er nå der de har holdt seg ganske stabilt.
Denne kurven er litt interessant. Gordon er inne på noe når han sier TLJ holdt seg en uke. Deretter raste spillet nedover på listene. Men…TLJ var ikke featured på førstesiden en eneste gang. Sannsynligvis kjøpte de største fansa spillet de første dagene det kom ut, og deretter sa det bom stopp. Nå er det litt annerledes. Det begynner sakte, før Apple finner ut at spillet er godt nok til å havne på Featured-lista, og plasserer det der. Funcom har fått hjelp av Lego til å legge opp strategien. Det er med i planene at LMO skulle bli featured. Lego vet nøyaktig hva som må til for å få til det.
Alt ligger til rette for en annen type framgang enn hva TLJ hadde. TLJ har heller ikke muligheten for å legge til content og således holde salget oppe.
Og minifigurene gir et nytt hopp i september.
Da vil jeg si at oddsen for en gangs skyld er på Funcoms og vår side.
Ikke bare LMO som er i siget
“The only thing more addictive than collecting tiny plastic figurines is an MMORPG. That means Lego Minifigures Online could be the most addictive creation ever because it incorporates both of these things.”
Denne er veldig interessant. Bookmarked…
Climbing the App Store Charts is Easy. Making Money is Another Story.
http://philterdesign.com/?p=541
Tips: les kommentarene under også.
If the app makes $.70/download, then it made about $8000/day at it’s peak, which was about #117 Top Grossing in US.
Falling down to 400th, they made around $2500/day.
When they fall out of the top 1000 they are making around $1000/day or so.
2012
Så kan en regne med veksten hvert år fra da.
Shawn May 13, 2012 at 10:29 am # Reply
Actually, just reading the article you linked to on Whale Trail, you can figure out pretty well what the Top 1000 is making.
Or at least, a good correlation between rank in the iPhone Top Grossing (US), and total net income (WW).
Compare this:
http://www.appannie.com/app/ios/whale-trail/ranking/history/#view=grossing-ranks&start_date=2011-10-20&end_date=2012-05-12
To This:
http://paper.li/philterdesign/1322282276
If the app makes $.70/download, then it made about $8000/day at it’s peak, which was about #117 Top Grossing in US.
Falling down to 400th, they made around $2500/day.
When they fall out of the top 1000 they are making around $1000/day or so.
Men hvor lenge er en app featured i usa? Lmo vil nok trende ned når featured perioden er over, men kanskje den stabiliserer seg på et høyere nivå enn før.
Bare sånn fordi jeg er nysgjerrig, hvor mange downloads tror dere Funcom får på hhv ios ipad og iPhone? Samt Android i Juli?
Nå fikk jeg opp mulighet for å laste ned lmo på Android telefonen min. Har de oppdatert? Jeg er på festival, så får ikke sjekket nå.
Skål!
Det må de ha gjort, for jeg får også muligheten til å laste ned.
US: 23 LEGO® Minifigures Online
Germany: 47 LEGO® Minifigures Online
UK: 46 LEGO® Minifigures Online
Ok…basert på estimater fra thinkgaming gir LMO nå tilnærmet 10000$ pr. dag på Iphone (2000X5nedlastninger pr. dag) og samme på iPad (for USA). Det har ligget i sjiktet 2000 nedlastninger pr. dag, og da tar det ikke med tilleggsalg i form av flere områder. I tillegg til dette har vi Android, PC, MAC og Linux. Jeg kan for øvrig bekrefte at den nå er tilgjengelig for min Android (Android 5.1) noe som den ikke var ved release.
Hvis dette holder seg i 10 dager er resultatet (og da ser man bort fra PC,Linux, Android og alt det der) 10000$X2X10=200000$
Apple skal ha 30%, men fortsatt sitter man igjen med nesten 150000$…på 10 dager med iPad og iPhone.
Det sier seg selv at aksjen nå er underpriset?