Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - LMO launch

Dette virker helt ok

2 Likes

Oppdatert:
US 23 -3
UK 26 +6
CA 45 +47
FR 101 +27
DE 84 -50
SE 37 +104

1 Like

Vel, til hans forsvar så kunne det se ut som at de ville tjene gode penger på TLJ en stund. Jeg tror de hadde dager som så veldig gode ut, noe som påvirket listene i stor grad. Ser TLJ gjorde det klart best på iPhone, hvor highest grossing var plass 336 i US, og på iPad plass 790. I følge linken til Holmes har US ca. 50% av markedet.

Til sammenligning har LMO pr. i går (ref appannie) en highest grossing på iPhone som er 504, og på iPad 220. iPhone kommer, men der er de litt tregt i gang. Ser det nå er støtte for iPhone 5s, mens jeg mener at det ved release kun var iPhone 6 som var støttet (eller tar jeg feil?).

Men ting har gått bedre enn jeg forventet, og det er gledelig at FC jobber iherdig og nå støtter flere Android-telefoner. Får håpe det holder seg.

TLJ i UK var vel oppe på topp 10 en stund. Var inne på topp 10 i en hel haug andre land og… pris 6.99 USD pr spill… Tror derfor man skal vente med å sprette korkene.

Eller jeg venter hvertfall… :slight_smile:

1 Like

Saavidt jeg kan se i appannie var TLJs toppplasering i UK 36 overall og 36 games(ipad) og 87 overall 54 games(iphone. I US var det 58 overall og 43 games(ipad) og 164 overall og 77 games(iphone). Da har jo LMO kommet litt bedre ut. Selv om jeg er enig i at dette ikke nodvendigvis betyr store inntekter til Funcom.

1 Like

Hvis Funcom sitter igjen med rundt 20-30 tusd per dag (bare iOS) blir det jo litt penger dersom nivået holder seg konstant her, men den normale trenden er jo at mye av salget skjer rundt lansering.

Men Funcom har ikke annonsert LMO særlig mye da.Så kunde-massen har kommet av seg selv.

1 Like

Vedr. UK så var TLJ inne på #10 for all games ja (fra mitt minne). TLJ var inne som #1 for Spania, Portugal, Norge, en haug av andre mindre markeder… Så jeg tenker fortsatt at LMO og TLJ er ganske even for starten.

Det jeg liker imidlertid er at LMO starter håret bedre i USA som er et kjempestort marked.

Det jeg ikke liker er at Android ikke bare er lavt… men helt dødt.

I sum så tror jeg man fortsatt skal være forsiktig. Hvem vet hvordan dette vil se ut om en uke.

Checking out for videre ferie i St Tropez :wink:

5 Likes

Android kom sent i gang, blant annet på grunn av dårlig kompabilitet. Appen har heller ikke blitt featured på førstesida der enda. Som jeg sa tidligere, var også TLJ’s høyeste plassering på grossing/iPad i USA, plass nr. 790. Høyeste på LMO hittil er plass 336. Dessuten har LMO mye mer stabile plasseringer enn hva TLJ hadde. Statistikk kan lyve på den måten.

Det er bare å se på featured så ser man at LMO er ganske mye mer framhevet enn hva TLJ var.

Blir likevel spennende å se om de klarer å holde på plasseringene. Anser hver $ som et pluss på bunnen i driftsresultatet med tanke på hvor bra det går med de andre live-spilla.

For å sammenligne videre med TLJ på ipad

og her har vi LMO

så hadde TLJ 18 land inne på games rank 10, mens LMO har 2 land inne på rank 10 games, men LMO har vært høyere i USA og UK allerede, to meget viktige markeder. TLJ har vært på markedet mye lengre.

edit
TLJ vinner på hvert mulige rank nivå på games. 64 land på rank 100 games for TLJ mot 14 land for LMO.

Statistikken sier heller ingenting om størrelsen på landet og hvor lenge den beholdt rankinga. To viktige parametre.

2 Likes

LMO nå nr. 20 i Usa på top paid games iPad. Stigende også på iPhone, nå nr. 70 der.
Nr 27 og 71 i UK.

Dette er bra :beers:

4 Likes

Inne på lista for Android, plass 506.
https://play.google.com/store/apps/category/GAME/collection/topselling_paid

4 Likes

It’s all very kid-friendly and loaded with silly Lego humor. A knight attempts to gain entrance to a castle, but is rebuffed by surly guards. He pretends to be delivering a pizza. The guards turn into nice guys.

2 Likes

The best game on Android this week - Lego Minifigures Online

4 Likes

58 nå på iphone og stiger.

1 Like

Takk til alle bidragsytere her, dere gjør en kjempejobb!

5 Likes

Enig, det er bra jobbet!

Jeg bøyer meg i støvet for innsatsen fra enkelte her. :smile: ja ikke onns da selvsagt :wink:

5 Likes