Kjekt at de fortsetter med nye topplasseringer
Det er bra at LMO holder koken i USA. For hver dag den gjør en god figur der jo mer sannsynlig blir en suksess. UK synes jeg ikke er så mye å skryte av.
MEN saken er fortsatt. Android, iphone og resten av markedene er jo mer eller mindre på trynet. Det blir liksom slik da at alt henger på USA. Jeg tror nok at USA Ipad tallene får folk til å se ting ann før de kaster aksjene over bord, men jeg tviler på at vi får noen oppgang på dette som varer, når alt henger på Ipad USA rankingen. Hva skal man gjøre søndag kveld når/om rankingen er halvert… Tror det er en god investering å se dette ann…
Det er alt for tidlig å påstå at LMO ikke gjør det bra. Det er nok mange funksjoner som kommer. Da kan også kjøpermassen øke!
Det påstår jeg jo ikke. Jeg sier jo at de har noe på gang her med USA. Men, det er jo shaky at kunn Ipad USA virker. Vi skjønnernok alle hva som ville skje med Funcom om/når den rankingen faller…
Men, klarer de å holde denne over tid mens de reiser Android for eksempel. Da vil det tidsnok vises i økonomien deres.
Til dere som har tvilt og til tider latterligjort Funcom og LMO, i går kveld slo Lmo voldsomt tilbake.
All time high i USA!
#16 all games
#20 overall
Jeg klyper meg i armen 20 overall!
Funcom har vel nå en gang for alle vist at er det noe de kan er det å lage spill. Når de nå slipper spill på plattformer som når ut til massene renner pengene inn i kassen Gratulerer til Funcom, LMO og medaksjonærer
Når det gjelder totalt salg på iPad i USA (betalt+gratis) ligger LMO på rank 2x som er veldig bra. Tallene Onns trekker frem gjelder ranking basert på inntekter. Der ligger LMO på rank rundt 260. Hva kommer dette av? Som jeg har kommentert i en annen post er det kun fem andre betalspill foran LMO på denne rankingen. Resten er gratisspill. Hvordan beregnes ranking basert på salg? Er det historikk inne i bildet? Registreres alle kjøp via app Store?
Spill som har solgt en stund opparbeider en kundemasse som gjør nye kjøp inne i spillet. Nå har LMO også salg i spillet, dvs. salg av nye verdener. P.t. utgjør dette $12 vs $5 på første verden. Så etter hvert vil spillere også kjøpe nye verdener og dermed vil LMO stige på Top grossing. Top ranking på antall solgte spill vil også reflekteres i høyere ranking basert på inntekter.
Men hvordan algoritmen er for å beregne dette er uklart.
Og ikke se på tallene for USA på norsk dagtid. Salget i USA topper seg på norsk kveldstid.
Skal man være helt nøktern så avventer man kjøp i Funcom til det foreligger melding fra selskapet. Men hvis man tror salget tipper Funcom over i pluss og at man får finansiering i orden kan man jo gå inn før det. Jeg er allerede inne og tar risiko og tap/gevinst deretter.
Forstår ikke helt problemet her, App Store registerer alle kjøp også IAP og ranker spillene etter totalomsetning.
The Top Grossing Rank lists the apps that are generating the biggest revenues. It uses an unknown algorithm to favor more recent revenue than older revenues - in a similar way that the Top rank favor more recent downloads.
http://www.quora.com/What-does-Top-Grossing-on-the-Apple-App-Store-mean-exactly
Meget uvanlig å se deg Bagger være så negativ til Funcom. Tydelig du ikke har aksjer nå. For noen dager siden sa du noe slikt: at du ville vurdere kjøp hvis LMO kom topp 25 på listene i Usa, i går var den på 20 og 16 plass altså godt over det du vurderte og tross gode plasseringer er du bare enda mere skjeptisk. Like før du kan slå deg sammen med Onns ingenting blir bra nok angående lMO uansett. Det hjelper ikke å skrive noe litt posetivt for så å måle fanden på veggen i neste setning.
Kjøp deg noen aksjer og bli med på morroa (Limt inn fra HO)
Hei folkens les denne
Jeg gjorde rett i å mane til fornuft. vedrørende omsetning. Med plasseringene jeg ser nå for Iphone og Ipad I USA og legger på 2 gangen for å korrigere for markedet fra 2013 til nå. så får jeg kunn 3 k USD om dagen. Det blir 3 k USD * 30 = 90 k USD I mnden. Mao bare omlag 0.3 k USD I kvartals rapport fra LMO.
LMO må mao holde seg og komme på banen og allerhelst forbedre seg ytterligere og samtidig komme med flere markeder på banen (android og resten av verden). Da først beginner dette å virkelig gjøre forskjell. TLJ var et kalibreringspunkt for dette og jeg tror denne rapporten stemmer rimelig godt.
Bagger og Onns i samme bås, væla står itte te påske
Denne rapporten har jeg lest tidligere og forstår ikke beregningen din
Du må nesten forklare nærmere hvordan du kommer fram til den konklusjonen der.
lmo på google play tikker sakte oppover: nå 100-500 installeringer.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.funcom.lmo.live&hl=en
Sensortower opp $100.000 fra i går. Det var litt stor korrigering. Mitt estimat er $40.000 per dag hvis US står for halve salget. Forutsetter da at iPad selger omtrent som iPhone selv om rankingen under All games er 20 vs 80.
Edit: US står i dag mye sterkere enn andre land så estimatet bør kanskje være 30-35.000.
Det er her de må kline til. Håper denne runder 100 000 om 3 måneder.
I såfall så kan man vente 0.7* 4.99 * 100 000 = 0.35 m USD i Q rapporten derfra.
Dessverre så tror jeg ikke det kommer 100 000 på 3 mnder. Bare se nå. 100 downloads på en uke. Det tilsvarer 13* 100 downloads på et kvartal = omlag 1300 downloads hvilket er veldig lite.
MEN, man skal ikke avskrive LMO. Jeg synes de gjør det steinbra i USA (bare det at omsetningen ifølge forskjellige rapporter jeg har fått lest igjen er lavere enn først anntatt… dette og kalibrert mot TLJ caset). Nå må vi bare krysse fingrene og håpe at LMO holder seg fortsatt som nå gjennom uka og Helga. Neste uke blir skjebne uke. Mye av featuringen gir seg vel da, blir spennende å se om LMO faller da. Gjør det ikke det da mener jeg at noen og enhver (også seriøse investorer) kan begynne å se på FUNCOM.
Ang. USA har du noe annet enn to år gamle rapporter? Faktiske tall f.eks. som vist 2-4 poster opp. Dine estimat er jo latterlig lave i forhold til det.
App worth er ikke hvor mye de har tjent, men antatt total omsetning over hele levetiden. Det er derfor du ser så store endringer etterhvert som de får mer data.