Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - LMO launch

På google play er også feature-status en nødvendighet tror jeg. Uten en slik status er spillet dømt til en usynlig tilværelse (hvis ikke reviews eller sosiale medier kan få fart i salget, men det er usannsynlig).

På itunes får kun ca 1% feature-status på topp-nivå. Så bare å komme igjennom dette nåløyet er bra som et første steg på veien.

Winning :smile:

Nr 33 på bestselgerlista Android!

https://play.google.com/store/apps/category/GAME/collection/topselling_paid

7 Likes

Yes! Har vært et etterslep fra Google Play virker det som. Men hvilket marked gjelder dette?

Hmmm. Glemte at Sensortower tar hensyn til alt appsalg. Siden Android nå viser godt salgstall så kanskje det utgjør endringen fra i går. Kanskje $100.000 ikke er så dumt tall likevel…

Dette jeg og håper på. Vi får håpe de har noen tricks up the sleeve her. MEN, fra mitt ståsted så skjønner jeg ikke at de ikke kliner til med dette nå når oppmerksomheten er stor etter en haug med reviews osv…

Vel 100 - 500 er 100 - 500 solgte…

Husk vi vet hva som omsettes nå pr spill… og det er 4…99 USD så det er ikke akkurat så mye å rope hurra for. Igjen, vi må gi det tid. Over tid så blir dette kanskje bra.

1 Like

Nå er det vel strengt tatt reviews og lignende som fører til at spillet blir featured. Det er jo ikke noe Funcom bestemmer selv. At Guardian hadde de på top 10 spill i går, både på Android og iOS har nok betydning, og LMO vil etterhvert bli featured i Play Store også.

1 Like

På min Android er nå LMO “featured” som nr. 31 blant beste betalte spill. :v:

det har vært noen reviews på mobil ja, men få som metacritc godkjenner. Dette er den eneste dessverre.

8/10

kun en på pc også

Hva i all verden er kriteriene for å komme på metacritics godkjent-liste?

jeg mistenker at det er featuring som virkelig teller på mobil. Og reklame, men det er dyrt og funcom har lite cash for tida.

1 Like

Tar litt… tid… Metacritic tar nok inn flere av de siste nå til uka…

Når det gjelder Android så vil jeg se antall installs på 10 000 innen mandag. Da har vi håp om å kanskje klare 100 000 i kvartalet (som forøvrig er et latterlig lavt tall). 100 000 i kvartalet er 0.35 Mill USD til FUNCOM i omsetning… som igjen og er veldig lavt.

Det er lov å håpe på at en del velger å kjøpe neste verden. Kanskje 50% blir med videre til neste verden og 50% av de igjen blir med igjen videre etc.

Sant… om/når jeg kjøper noen aksjer skal jeg sette opp en mer detaljert model. I grove trekk vil uansett betraktningen over være rett. Trenger ikke diskutere andre decimal på dette nivået.

Du misforstår innlegget mitt fullstendig. Det står at “Estimated Appworth” er 700TUSD, dette er ikke hvor mye de tror de har fått inn i salg hittil, men hva Sensor Tower estimerer at LMO vil dra inn over livstiden * til appen.

Estimatet har pr dags dato et veldig tynt grunnlag, så at det endrer seg med 100TUSD på en dag illustrerer bare hvor ubrukelig tallet er pr dags dato. Om en måned, så er det kanskje kalibrert til noe som kan være brukandes, men jeg tviler. Hvis du ser på linken jeg sendte, så var det flere utviklere som bare lo av tallene, ettersom de var så fjernt fra virkligheten.

*Mao, fra datoen de startet å selge app-en og til evig tid.

3 Likes

sjekk innlegget fra alexstore i denne tråden her (co-founder of sensortower). Det er et mål på potensiale.

http://iphonedevsdk.com/forum/business-legal-app-store/114723-estimated-app-valuations-from-sensor-tower.html

sitat:
So, going back to the valuations, when you guys think the app userbase
is worth X and we say it’s worth 3X – it’s because we’re considering
what would happen if you used it properly and extracted smart revenue
from them. There are apps out there that earn 10x, maybe even 20x from
each user as other successful apps with similar userbases, and just like
MediaSpree had said there’s a lot of potential for this.

1 Like

Takk, det var avklarende. Da holder jeg meg til estimater rundt App Store. Hvis iPhone er ranket #80 under Games og selger 2000/dag som vist lenger oppe vil iPad med rank #20 selge 3000/dag (lest at iPhone selger 2,8 ganger mer i forhold til rank). Da bidrar US med ca 5000/dag. Dvs. $25.000 per dag for nyinnkjøp (så kommer innsidekjøp). Hvis de normalt står for 50% av salget lover jo dette godt hvis det holder seg. Spesielt nå som Android begynner å vise muskler.

1 Like

Det du skriver var også poenget med posten min, i tillegg til at jeg mener tallet er veldig upålitelig.

Det er nok en bedre framgangsmåte.

ser frem til ny modell og foreløpig er bare en verden tilgjengelig for google play-nedlastere:

“Additional worlds will be available for purchase at a later date.”

1 Like

Man kan jo lure på hva markedet forventer fra Funcom og LMO. LMO er bokført i regnskapet med en verdi (carrying amount) på 2489tusd. Til sammenligning er TSW - etter å ha blitt nedjustert nylig - en verdi på 1974tusd. Nå tok aktiviteten på TSW seg opp etter at Funcom justerte verdien ned, men som de beskriver i årsrapporten, valgte de å la verdien stå, basert på usikkerheten framover, blant annet med LMO. På toppen av det hele har AOC og AO også klart seg bedre enn forventet.

Og de har nå en godt utviklet spillmotor - Dreamworld - som støtter cross-play fullt ut og som gjør at Funcom kan utvikle nye spill mye raskere enn tidligere. Mener også de har bevist at de kan, og dermed vil det bli lettere å få til nye avtaler. Det er vel ingen som kan si at spillet ikke er bra laget?

Tror de har overraskelser på lur i form av oppdateringer som ikke er sluppet enda. De har tross alt brukt over et halvt år uten at noe nevneverdig i form av nytt content er sluppet. Stemmene til spillet ble laget i løpet av tre uker (!), ref Joel Bylos på Twitter.

De har vel sagt de har penger til drift ut 2015? Enten må LMO slå igjennom skikkelig, eller så må de ha noen velvillige kreditorer for å kunne drive videre, eller så går de konkurs.

Hvis det bare går ok med LMO, så har de ikke penger til å utvikle et nytt spill uten penger utenifra. Evt så blir budsjettet veldig lite.