Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - LMO launch

Det beste hadde vært om alt ved spillet var gratis. Da hadde det blitt mest penger til Funcom

1 Like

Ja du må kjøpe spillet to ganger hvis det er du selv som skal ha det til to enheter. Men det skulle jo egentlig bare mangle at du måtte betale mer for hele spillet på PC, enn for kun en liten del av spillet på iOS. Det ville uansett vært feil markedstaktikk av Funcom å gi bort spillet på tablet/telefon ved kjøp på PC/MAC/LINUX. Det ville skremt mange med prisen på 250 kr. Så jeg tror de har valgt riktig taktikk.

Poenget er at venner som spiller på andre enheter, kan si at du kan spille det på PC’n din dersom du laster det ned der (og omvendt).

De har nok tenkt gjennom mange muligheter. Reklame kunne ført til dårligere reviews, noe som ville ført til færre nedlastninger. Funcom har fått god hjelp fra Lego - det har de sagt. Det gjør at modellen de kjører har vært prøvd før, og har fungert.

1 Like

Skulle bare vært donate button, da hadde milliardene rent inn.

Edit: Håper Funcom ansetter Onns, så vi kan begynne å tjene penger snart.

2 Likes

F2P apper tjener mest på App Store… men du må ha en god betalingsmodell som faktisk minner mer om “donasjoner” enn “pay walls” som Funcom opererte med. Man kjøper ting fordi man synes det er gøy og ikke fordi spillet tvinger deg til det.

Denne har jeg postet før

3 Likes

LMO er nr. 135 i Tyskland i dag. Krøpet ganske mye oppover da eller hva Onns?
https://thinkgaming.com/app-sales-data/top-paid-games/device/ipad/country/de/date/2015-07-07/?page=3

Dessuten er nok tyskere/franskmenn litt misfornøyd med at det kun er engelske stemmer.

Ahhh, så det er ikke lokaliserte stemmer, kun tekst på spansk, fransk og tysk utgave. Det hindrer jo salget helt klart i disse landene. Men de jobber nok med saken, dette vil bety mye for salget. Har helt glemt å teste dette, er jo bare å velge flagg under opsjoner.

Det var jo bare 10 stk. på Steam som spilte det, så ingen skade skjedd. Fortsatt gode tall i App Store, vi ser i kveld om det holder seg. Estimert 4500 nykjøp per dag i USA. Snart kommer ordentlig tallgrunnlag for Google Play.

1 Like

Ganske mange spiller direkte hos Battle.net, trion, orion, funcom etc. Tror du Steam er større enn alle de andre til sammen? Jeg er usikker på hvor stor andel av alle salg til pc som går gjennom steam. Verdensbasis 10%? Europa 30% og USA 30% kanskje? Hva tror dere andre? Ikke bare Onns.

Edit: Da mener jeg ikke LMO spesielt. Her er andelen som laster ned gjennom Steam lavere siden alle linker til playminifigures.

Enig Gordon! Onns du er litt av en type

1 Like

Har brukt dette eksemplet før så kan jo gjenta det her.

Se f.eks. Eve Online:
Steam sier et snitt på ca 1000 - 1200 spillere pr. dag.
http://steamcharts.com/app/8500

Her kan man se at server Tranquility + Serenity (kinesisk server) til sammen har ca 33000 spillere.
http://eve-offline.net/

Steam viser oss altså bare 3-4% av den totale spillermassen. Nå vet jeg ikke hvor mange kinesere som bruker Steam, men hvis vi trekker dem ut fra eksemplet, ender vi opp med 4-5%.

Hvis vi da tar for oss LMO - 30-40 spillere i snitt, gir dette oss kanskje et par tusen spillere.

Det er nok flere ting som spiller inn, men det er i alle fall et eksempel hvor vi kjenner antall spillere som er på serverne.

3 Likes

Like uinteligent som ett parr av Jebesens aksjehandler?

1 Like

Hvor mange advarsler må jeg gi? Hold dere til topic, ikke andre medlemmers intelligens.

5 Likes

Endelig er LMO tilgjengelig til Nexus, er det tilgjengelig til det meste på Google play nå?

Nexus 7 også? Tok ikke med tabletten på hytta i ferien så får ikke sjekka selv.