Gjør som onns og 100bagger da sjekk nemlig grossing og ikke rank
Når vi nå er inne på dette med antall installasjoner - legg merke til spillet “This War Of Mine” . Spillet har vært en suksess på Steam og er nå ute i Play Store. Med 25000 følgere på FB poster de følgende:
Altså starter de med å selge spillet med 33% avslag for 4-5 dager siden.
La oss nå se hvordan de ligger an i Play Store:
5-10 nedlastninger mens de har kjørt kampanje, og med et allerede kjent produkt som er meget godt mottatt på Steam/i markedet fra før? Er det mulig? 11 bit studios må jo være svært misfornøyde med salget på Android, og det må jo være fare for konkurs sånn som det ligger an her.
Og på toppen av det hele er LMO 13 plasser foran dem i Norge
13 plasser forran… Derav mellom 100-500 i stedet for 5-10…
Men whatever, jeg skal ikke påstå for hardnakket, selv om JEG selv hvertfall ikke er i tvil om at counteren er rett.
@gordon mener du da at 11 Bit Studios har solgt mellom 5-10 spill til nå? Med 33% avslag siden 15. juli? Og med 25k følgere på FB? Tror du virkelig det er mulig?
Spillet er forøvrig nr. 166 i US paid games.
Det er forresten imponerende med nesten 200 reviews og 500 delinger på Google+ når man har solgt 5-10 spill.
Bestselgerlisten til Android er ikke basert på salg. Det er en magisk formel som for IOS. Om du virkelig vil teste hvor høyt spill er på salgslister. Så må du trykke på mest innbringende spill… Og der er både This War of Mine og LMO borte. 15 juli det er nå og bare 4 dager siden. LMO lanserte for snart 1 mnd siden. Det er ikke slik at et parr tre dagers lag ødelegger tallene på samme måte som This War of Mine
Du skal være klar over at spill skal være inne blant topp 25 for Pads for å gjøre en forskjell (som opplevd og kalibrert for TLJ). LMO er jo i det store og hele rimelig fraværende over hele fjøla. Jeg ville bare ha glemt LMO hvis jeg var deg. Slik det ligger nå så er det ubetydelig. Du kan gange 500 med 10 gangen bare for å være crazy og nekte å forholde deg til installs . Fortsatt lastes spillet bare ned 5000 ganger på en måned. Omsetning for et kvartal etter at Appstore og LEGO har fått sitt… 5000 * 3 * 5 * 0.7 * 0.85 = +0.04 mUSD i kvartalsrapporten. Altså selv om du ganger 10 gangen så betyr det fortsatt jack shit. Beklager altså.
Tror ikke det stemmer at det er en spesiell algoritme, som ved iOS. Det ser ut som det er hver unike nedlastning som utføres - altså 5-10 nedlastninger i tilfellet med “This War Of Mine”, noe som er umulig. Altså stemmer ikke counteren. Tipper du kan gange det tallet med minimum 200 for This War of Mine. Da er vi oppe i 2000 nedlastninger, som fremdeles virker å være for lavt.
http://www.quora.com/How-does-the-downloads-count-for-an-app-in-the-Google-Play-Store-work
Å komme og si at Funcom ikke har tjent til bra og fremdeles tjener penger er bullshit. Redder det selskapet, neppe. Forbedrer det regnskapstallene i q3, lett! Mange land selger fremdeles, hvert salg drar inn 40 spenn.,
Ipad i dag, UK på 6 family og 7 på role playing. 4 land topp 10 family og 6 land topp 10 role playing. Blir smådrypp av dette selv om et er dårlig ifht etter release. De må komme opp på listene ellers blir det ikke mange millioner fremover, men spillet er nytt og det skjer ting de neste par mnd.
Hva sa du sa du?
Nå får du slappe av. Dette raidet mot FUNCOM og investorene i FUNCOM må du holde opp med. Det diskuteres FUNCOM ut av helt feil motivasjon og jeg håper du skjønner hvorfor jeg flagger denne posten din for moderering. Hvorfor i alle dager skal man hate et selskap til det punkt at man må uttale at man håper det går konkurs?
iPad US nå nr. 81
https://thinkgaming.com/app-sales-data/top-paid-games/device/ipad/?page=2
Nr. 41 i UK.
Hmmm forsetter dette da mon tro, kan det bli Fun moro alikevel
Og enda er ikke Lego på banen med oppdatert hjemmeside. Synes spillet har holdt seg rimelig stabilt, og enda har de trumfkortet som kommer i form av nye minifigurer i september.
Lite oppløftende det svaret angående PVP. Bare tull fra Funcom.
https://community.lego.com/t5/MINIFIGURES-ONLINE/The-Scientists-Answer/m-p/12831155#U12831155
The Scientists said:
We know that player versus player content is something a lot of you would like to see and I can tell you that it is something that we have spent quite some time on during the game’s development.
When people fight each other it is normal to get excited and let your emotions sometimes take over. In the heat of the moment, it is very easy to forget that the players on the other side are people just like you! We want LMO to remain fun for everyone!
We also have concerns about PvP modes where the only objective is to defeat or smash the other team. We want every player to feel useful and be able to contribute to the success of their team! That’s hard to do without making people on your team compete with you. LMO is built around harmony and cooperation and we believe that our PvP content should also reflect that.
So, when we do PvP it will be in a form that promotes cooperation and fair play. This is a very hard thing to do, but it is something that we are looking into. When we find a design that works, we will make sure to let our players know, and be as excited as we are about it!
We are not ready to announce a new World at the moment. Creating a completely new World is not easy, and when we do it, we want to do it right. Lately we have been focusing on improving the current content of the game by adding new mechanics, abilities and “toys” to play with and also by adding more replayability through repeatable content (like Lost Creations)
Skuffende at de ikke har noen plan, virker som de har prioritert historie som jeg fryktet. Dette kunne blitt ganske bra, om noen hadde hatt en plan og visjon for spillet.
Still…LMO er nr 40 i UK og 71 i US nå.
Top 200 i US/UK på top paid tjener veldig greit med penger hver dag. Grossing er stort sett forbeholdt “gratis” spill, som algoritmen helt klart pusher fram.