Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - LMO launch

Jeg tipper forholdstallet på dem som liker spillet/youtuberen er ca likt som de som har liket/disliket videon. Mao er det fortsatt en god målestokk på hvor vellykket PR-stuntet er.

Personlig, så tror jeg ikke Funcom har noen sjanse med LMO, så jeg er ikke så nysgjerrig, jeg bare synes bare måten du framlegger fakta på i dette tilfellet vare ute på jordet.

4 Likes

Jeg tror ordet du leter etter er hån ?

1 Like

Jeg skjønner ikke hvordan man kan konkludere med at spillet har floppet. Counteren ser ikke ut til å oppdateres, har prøvd å forklare dette tidligere. Spillet er fortsatt definert som en nyhet, og er nå nr. 16 i UK og nr. 28 i US på Top paid new games Play Store. Jeg skal prøve en gang til på å “bevise” at counteren er fucka…

Her er et spill som heter “This War Of Mine”. De har kjørt en kampanje med 33% salg på spillet. Den har pågått siden release 15. juli. Spillet er veldig populært fra før på PC, og har 25k følgere på Facebook. Nå har det 229 reviews og 615 anbefalinger på Google+.

Counteren viser fremdeles 5-10 installasjoner.

Men dere mener vel counteren fremdeles stemmer for LMO sin del.

1 Like

Nei, jeg er enig med deg, det er nok ganske stort avvik for Android.

Google trenden siste 30 dager viser at launch-hypen har gitt seg og at trenden fortsatt er svakt synkende. Ikke noe godt tegn for ettersalget uten nye investering fra Funcom sin side:
https://www.google.com/trends/explore#q=%2Fm%2F0yntsm0&date=today%201-m&cmpt=q&tz=Etc%2FGMT-2

Ja trenden er synkende, men den har tross alt holdt seg rimelig stabil hvis man ser på de siste 7 dagene.

LMO kan fortsatt bli featured i Play Store, og kan fortsatt overraske. Hadde det ikke vært for den dårlige utviklingen på iPhone hadde det sett veldig bra ut nå. Funcom må fikse ratingen på iOS, den kan lett kjøres opp ved hjelp av venner og kjente nå som det er så få ratinger. Men det er så ødeleggende med de få som ligger der…og jeg tror nok Funcominvestorer kan ha hatt en finger med i bildet der også. Det går begge veier og ratingen kan lett manipuleres når det er så få reviews.

Og spillet får enda en ny giv i september med flere minifigurer.

Men jeg synes Funcom gjør en for dårlig jobb ovenfor spillerne og seg selv akkurat nå…men men plutselig skjer det noe. :smirk:

spurte på leketøysbutikken om minifigures pakkene solgte noe, sikkert de gamle, nope… hadde ikke solgt en eneste

Vent litt

Har de endret prisen?

http://freeminifiguresonline.com/

Klarer ikke se hvem domenet er registrert på, så kan ikke garantere at dette er noe Funcom er med på.

Her er Facebooksiden:

Edit: finner ingenting som forbinder dette med Funcom, så kan være scam?

Hmm, koster 38 kr på android. Kosta den det samme på iOS før?

Ny oppdatering på iOS i dag. Får håpe på litt bedre rating enn 2 stjerner denne gang.

1 Like

Sukk… Drop it like it’s hot…

1 Like

tøm og røm!

Hvorfor?
@Irathi

2 Likes

Fordi… Funcom trenger et LMO som selger… og akkurat nå går våre diskusjoner på om LMO selger for 1000 eller 10000 USD i måneden… 1000 hvis du tror på tallene på nett… 10000 hvis du liker hause deg selv. Uansett fan så er det jo latterlig lite. Funcom brenner fortsatt 1.5 mill USD cash i kvartalet… Kontoen er slunken og samtidig har FUNCOM 13 mill USD å betale tilbake… Hvordan skal de klare det utenom en radbrekkende emisjon… Det finns ingen andre verktøy igjen… Kanskje ikke emisjon går engang.

Bare se på kursutviklingen… Det er en klassiker… ganske bratt ned og opp her og der +5%… for å falle -15% den påfølgende uka. Denne kan ikke endre utvikling uten at det fundamentale endrer seg… og det gjør det ikke… Det er lite og/eller ingenting som tyder på at FUN skal klare noe annet enn 3 Mill USD omsetning.

@Gordon
Hvorfor bruker du din kanskje 20 min på å skrive om funcom egentlig? Har du en agenda? :see_no_evil:

Edit:
Alle vet at en emisjon må komme på en høyere kurs. Foreløpig blir det nok en refinansiering

Er nok ikke over enda.

Q3 blir i pluss.

LMO ligger ikke bra ann akkurat nå, men dette kan fort dra seg opp da funcom tester ut diverse markedsføringsopplegg.
LMO omsatt for over 500k USD i Q4, så skullle tro de klarte å slå den med B2P versjon, hvis ikke så var det en dårlig plan.

Videre er ikke LMO eneste kortet på hånden.

-TSW gjør det greit, jevn aktivitet, ser ut til å være høyere enn forrige kvartal.

-AO får ny engine snart, kan bety mye oppmerksomhet for funcom.

-Nytt prosjekt kan annonseres snart, kanskje samtidig med ny finansiering, evt. emisjon.

Akkurat nå ligger LMO på 55. plass i UK, og 172 i US. I følge Thinkgaming gir en 172. plass i US $2,759 i løpet av en dag. Kanskje gir UK da et par tusen dollar det og. Det er 5000$ i dag for iPad i UK/US. Pluss på 1-2000$ for resten av landene og vi er oppe i 6-7000$. For iPad.

For iPhone sier historikken oss at LMO lå ca. 10 dager på top 100 paid games - iPhone. Både i UK og US. I følge Thinkgaming gir top 100 10000-12500$ pr. dag i US. Altså 10000$ for US. Pluss på 5000$ for UK og vi er oppe i 15000$. Pluss på 5000$ fra de andre landene og vi er oppe i 20000$ pr. dag i 10 dager, som gir 200tusd.
$
Når vi så ser på de 10 dagene for iPad er det sånn at top 100 gir mellom 4-5000$ pr. dag for US. Pluss på et par tusen for UK og et par tusen for de andre landene og vi er oppe i 8000$. 10 dager med 8000$ gir 80000$.

Altså i løpet av de beste dagene for iPad/iPhone estimerer Thinkgaming et salg på ca. 200tus+80tusd = 280tusd for de ti beste dagene mens spillet var featured.

Hvis vi så legger oss på 25% av dette for resten av dagene får vi ca 10 dager*25%=70tusd som er 7000$ pr. dag for iPhone/iPad. Og da legger vi oss ganske lavt iom. at dette er Thinkgamings estimater for iPad-versjonen for dagen i dag.

• på 10 dager til med 70tusd i fortjeneste og vi er ferdig med måneden. 280+70+70= 420tusd.

Da har vi august og september igjen som er veldig vanskelig å spå. Men hvis vi legger oss på nivået som er i dag, og enda litt lavere, bør vi ha mellom 5-10000$ pr. dag. Tar vi det laveste er vi oppe i 5000$ pr. dag som gir 61*5000=305tusd i løpet av de to neste månedene. Og på den tiden er også nye minifigurer kommet ut, så jeg aner egentlig ikke hvordan det vil gå når det skjer.

Uansett…dette gir, basert på tall som er lavere enn Thinkgaming, 420tusd+305tusd=725tusd for iPhone/iPad i løpet av perioden siden release. Hvis vi så sie 100tusd i form av tilleggssalg er vi oppe i 825tusd. 40% til Apple og Lego og vi er nede i omtrent 500tusd.

På toppen av dette kommer inntekter fra Android/PC/Linux/MAC som jeg ikke aner hva blir.

Dette er jo ikke så altfor imponerende men langt bedre enn hva Gordan skal ha det til. Og da har jeg lagt meg på et nivå med dårlige forventninger til de neste månedene. Men forventer at det tar seg litt opp med iPhone/Android og da kan det bli morsomt.

3 Likes

Her er en liste som viser estimater fra Thinkgaming - top paid games:

Edit: Her er også Google Play.

1 Like

Kjære vene… TLJ viste oss alt vi trengte å vite. 7+ dager med plassering 32 til 37 i USA og topp 10 plasseringer i haugevis av andre marker betydde lite. TLJ ble sogar solgt for 6.99 USD… og fortsatt vistes det ikke på omsetningen… Hva tror du, du kan forvente av LMO som antageligvis har solgt færre kopier enn TLJ og er billigere?

Ta en titt på Sensortower… TLJ var prissatt til 1.95 mill USD på det meste. LMO er verdt bare en brøkdel av det. Hva tror du du kan slutte fra det?

La meg videre spørre. Hva tror dere vil skje med Funcoms regnskap når LMOs verdi må nedskrives nå i Augustrapporten? EBIT på -3 mill USD tror jeg blir tøft å svelge selv for Funcom aksjonærer. Negativ Egenkapital med mange millioner. Hater å være realistisk med dere her, men Funcom er slik jeg ser det Fucked.

At de gamle MMOene hjelper til er bra og vil nok bevise seg som det mest verdifulle i Funcom. Men igjen, disse kan aldri våkne tilstrekkelig til liv og gjøre noe med situasjonen beskrevet over. Er man dritheldig så blir omsetning 3.25 mill USD liksom… Ikke i nærheten av hva som trengs.

Det spørres om hvorfor jeg gidder poste dette… Vel jeg liker å poste når jeg har et godt råd. Hvorfor poste om GOGL? Det omsettes aksjer for flere titalls milioner om dagen og på NYSE, forumhype har fuck all å si for GOGL… Vel, jeg postet fordi det var et godt råd … Det samme gjelder Funcom. Du kan da ikke påstå alle her bare poster svada beleilig tilpasset sin posisisjon.

1 Like

@Gordon hva er din agenda?

Edit: siden du ikke vil svare antar jeg at jeg har et poeng.