Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - LMO launch

Jeg er 100% sikker på at think gaming som koe viser til har kalibrert tallene og metodene sine bedre enn deg Gordon. Du hauset jo TLJ som bare juling, men det virket på meg som at du var den eneste som overvurderte inntektene derfra såpass kraftig som du gjorde. Think Gaming lever av å ha utviklet en metode (trolig basert på kvalitative og kvantitative analyser) som analyserer inntekter ut i fra plasseringer.

Ingen drama, men jeg tror Think Gaming har bedre verktøy og erfaring enn å kalibrere utifra TLJ. Ett enkelt døgnfluespill.

Hva er din agenda?

Min agenda… les over.

2 Likes

Vi har alle tilgang til rankingene… Vi har alle tilgang til kvartals rapporten. Summen er at LMO som aldri har ligget så godt ann som TLJ har forsvinnende liten sjans til å gjøre noe med bunnlinja… Er du forøvrig klar over at Think dataene ikke stemte med Funcoms regnskap?Er ikke det selve definisjonen av feil?

Det er jo klart at Interessen for LMO har vært svimlende lav til nå… Det skumleste er egentlig at toppen var i Juli rett etter release og at trenden bare har pekt nedover siden. Før jeg ser den øke så ser jeg ingen grunn til å være aksjonær heller.

TSW har f.eks fremdeles ca 5 gangen i antall søk på google.

Og for de som tror AO skal redde skuten? … pffft…

Og hva er poenget med å sitte dersom dere vet det kommer en emisjon?

Jeg tror ikke Jebsen ønsker å spytte mer penger inn i funcom, det har de hintet om lenge da de har snakket om ønsket om å finne en ny stor eier.- og hvorfor skulle de det om ikke den nåværende eiren var drittlei? - han har jo ikke akkurat vært en problematisk eier som blander seg for mye inn i driften og avgjørelsene rundt spill utviklingen…

4 Likes

Problemet med LMO er vel at det er lite kjent. Det finnes hundre tusener av folk som gjerne skulle kastet seg over et nytt lego spill som de tilogmed kan spille online, men de vet ikke om det.

Funcom har antageligvis noen markedsføringsplaner på hylla, men bruker kanskje sommeren på å luke ut de verste av bugs og problemer før disse implementeres. Dumt å markedsføre for mye hvis spillet crasher og kundene ender med å gi dårlig rating.

Kom ny iOS oppdatering i går, så forhåpentligvis mer stabil nå.

En ting som er veldig negativt er mangel på planer om nye verdener og PVP som ble informert om på lego forumet. Skjønner ikke hva de tenker her… Sitter hele teamet og luker bugs? Eller har de godt over på neste prosjekt?

Ang. AO så hadde man vel ikke ventet mye aktivitet på google trends, spillet er tross alt eld gammelt, men hvis det kommer fram at ny motor er tilgjengelig så blir det nok fort en spike.

Ny engine har vært tilgjengelig på liveserverene til AO i ca 3 uker så tviler på at det kommer til å ha noen merkbar effekt. Kommer AO på steam kan det nok doble antall spillere men det vil fremdeles ikke ha noen merkbar effekt :wink: Det som sannsynligvis vil generere litt cash er issue #12 til tsw.

1 Like

Hvor ser du at det er på liveserverene?

Jeg leser patchnotes…

1 Like

De legger vel ikke ut ny engine som de har snakket om i flere år uten å lage ny blest rundt det vel?

Sto ingenting under news på nettsiden til spillet.

Jo det kom mail om det og var litt mediadekning.
http://forums.anarchy-online.com/showthread.php?614468-18-8-0-Update-Release-Notes

1 Like

1 Like

http://wap.oslobors.no/wapnews?id=382426

Hva sa jeg. Nå kommer dere ut før dere går på storsmellen. Ut!!!

Meldingen er akkurat som dere har blitt fortalt i lengre tid nå. Berg pengene på 1.51 idioten.

Kroken på døra over og ut.

1 Like

Ikke noe uventet der. At de ikke har nådd sine interne mål på PC vet jo alle. Men de jobber med å komme seg ut av gjeldssituasjonen.

“In light of this, the Company is in discussions with its principal creditor on the subject and it will
engage with advisors for a strategic review of the business in order to resolve the situation in a
timely manner.”

Kødder du med meg KOE??

Kan du seriøst si “Ikke noe uventet der” og samtidig sitte som aksjonær og forsvare aksjen?

Grattis 10% mer tap…

20 i morgen og 50 til før emisjonen…

2 Likes

Dette er vel en god oppsumering;

Sales on the iOS platform have performed better,
mainly due to the featuring in the Apple Store
during the launch week, but as the price point of
the game on this platform is lower, these additional
sales are not enough to compensate for the low sales
on PC for the time being.
Initial results from the test marketing activities
have started to become available and they have been
able to drive traffic to the game’s website and the
relevant App Stores.
However, conversion from those visits is low
resulting in these activities being unable to
deliver a return relative to their cost of
execution.

interest from gaming press in the product
is more limited than expected and there is thus less
exposure of the game in traditional gaming outlets.
The Company attributes this, among other possible
factors, to the fact that the game has been
available since last year.

No shit…

The revenues
generated from all of the Company’s games are not
expected to cover both operational expenses and the
debt repayment obligations.

mhm… AO kan få så ny graffikk som det går ann, redder ikke skuta uansett!

In light of this, the Company is in discussions with
its principal creditor on the subject and it will
engage with advisors for a strategic review of the
business in order to resolve the situation in a
timely manner.

oversatt; "vi snakker med jebsen om han vil gi oss mer penger i form av rettet emisjon eller konvertibelt lån /, utsettelse av tilbakebetaling av lån og åpen emisjon.

2 Likes

Mine tanker og medfølelse går til aksjonærene. Det nye spillet skal se utrolig lovende ut for at Jebsen skal grave dypere i lommene. And that’s a fact!

1 Like

har lagt inn kjøp 42 000 på 0.50!