Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - LMO launch

Litt synd at de har valgt å ikke inkludere pvp/minigames.

Men er enig at Q3 kan bli OK. Er ca 4000 som har kjøpt det på steam også og regner med at det er flere på iOS enn på steam/android. TSW har sannsynligvis også greie inntekter i Q3 med ny issue + diverse mounts/sprints.

3 Likes

eier du fc?

4000… morn du… I første 2 ukene av Juli lastet folk ned mellom 15 og 20 000 installasjoner dagling av LMO på iOS. Q3 blir et flott kvartal… Men det er jo bare ett kvartal, det er viktig at FUNCOM treffer/beviser den Nye strategien med The Park. Slår det ann så tror jeg festen er for alvor i gang igjen.

2 Likes

4000… morn du… I første 2 ukene av Juli lastet folk ned mellom 15 og
20 000 installasjoner dagling av LMO på iOS. Q3 blir et flott kvartal…

sensortowers totalestimat for hele Juli var om jeg ikke husker feil på 6.9K.

Estimatene dine er iallefalle urealistiske

Vet du delkop, jeg synes du blir stadig med useriøs (som resten av dine StarBreeze brødre). Men ok da, la oss høre da hvor mange downloads du tror 16 plass i USA Games overall gir pr døgn. Kom gjerne samtidig og med et guestime for Iphone på 50 plass.

Du trenger bare lese rapporter som du finner i same tråd som du nå poster for å vite svaret. Det sagt, kanskje det er på tide for blodsbrødrene fra StarBreeze å ta seg en FUNCOM pause?

sensortowerestimatene er sikkert ikke helt bak mål.

Tror nedlastingstall som det du hevder ville satt spor etter seg feks. med flere reviews el. økt aktivitet på forumet enn det som er tilfellet…

Tipper vi snakker rundt 10000 nedlastninger på IOS, rundt 4000 på steam og litt mer enn 1000 på android.

Jeg er alltid seriøs.

1 Like

For 17 dager sider skrev @Gordon

men fremdeles har ikke counteren snudd… Tror derfor du har noe galt i beregningsmetodikken din.

Å ha er 16 plass i IOS US appstore innebærer mange mange tusen nedlastninger i døgnet. Å ha en 50 plass i Iphone US innebærer også mange mange tusen nedlastninger i døgnet. Tallene dine går jo ikke opp. 10000 er nok snarere det som ble lastet ned på et døgn. Igjen, du kan velge å lese deg opp. Informasjonen du famler etter er postet i denne tråden lengre opp.

Det du sier om Android skjønner jeg ikke. Android og IOS er forskjellige operativsystem. IOs var listen hvor LMO lå høyt, IOs var platformen Funcom meldte at salget hadde gått over forventning. Android var platformen hvor LMO lå lavt og Funcom også ikke meldte gode salgstall. 100 000 instalasjoner på IOS alene er det som vil få Funcoms Q3 tall til å bli betydelig i +.

Ikke så lenge de ikke har løst kapitalbehovet, og gjerne ryddet litt i interne rekker.

3 Likes

Tror du FC har estimert med et så lavt tall på iOS? I rapporten hevder de nemlig å ligge over forventningene.

“Sales on PC, Mac, and Linux were below expectations, but sales exceeded expectations on iOS during the early launch phase.”

1 Like

Det har lenge overrasket meg stort, at ikke Funcom tar en skikkelig opprydning internt.
Det burde være første steg nå.
Og at ikke en mann som Jebsen setter mer trykk på dette, er jo for meg en stor gåte.

Jebsen, eller forsåvidt andre aksjonærer, burde jo satt foten ned for lenge siden.
Man kan gjerne skulde på dårlig ledelse, men aksjonærene har heller ikke vert overvåkne.

4 Likes

IOs var platformen Funcom meldte at salget hadde gått over forventning.

Dette har vel aldri blitt meldt. Link gjerne

edit: takk for den @koe. Synes fremdeles det er en veldig vag formulering som i praksis kan bety mye rart. Tror ikke funcom hadde tatt så store nedskrivinger om tallene var mye bedre enn det jeg estimerer. Hvorfor er sensortowers sine tall så lave for IOS? Har vært under 5000K hver måned untatt juli. Hvorfor får vi ikke inn flere customer reviews?

Spillet får mange 1-stjerners reviews nå på grunn av at de sliter med støtte for iOS 9. Appen burde trekkes tilbake til dette er på plass for å være helt ærlig. Og hvorfor er det ikke sørget for, på forhånd, at spillet fungerer med iOS 9? Det er jo en skandale. 20 av de siste 25 reviews er 1 stjerne! Med så få reviews får dette alvorlige konsekvenser for total review score for appen.

Trekk appen tilbake og fiks bugsene! Det får jo kritiske konsekvenser med så mange negative reviews, når appen har såpass lite reviews fra før!

For øvrig bør de kanskje selv følge med på Sensortower og lignende…tross alt får de en god indikasjon over synlighet og såkalte “keywords” de bør benytte for å bedre synligheten. Nå vet jeg ikke hvor nøyaktig Sensor Tower og lignende er, men Mobileaction.co gir LMO karakteren “F”, og viser til en synlighet på 1/100.

På den positive siden ser det ut som at de har gjort endringer i forhold til promotering av “The Park”. Ser ut som at de gjør en langt bedre jobb med det, ref. bruk av Twitter/Youtube etc., samt en bedre timing av release og events opp mot release.

4 Likes

Litt av problemer med LMO til iOS er at de har de har brukt eksterne konsulenter. Tviler på at de bruker like lang tid på enn fiks som starbreeze har brukt på xb1.

3 Likes

Det var nok Jebsen som sørget for at Ole Schreiner måtte tre tilbake dessverre. Det var nok et dårlig valg.

Er enig at det bør tas en opprydning internt i Funcom. Tror ikke det holder å bare bytte CEO, men også bytte andre som ikke har gjort en god nok jobb (feks. på markedsføring). Men det er vel til slutt CEO sitt ansvar å sette sammen teamet av “toppledere”.

1 Like

Er du blind? Les Koe sine poster… Meldingen kom August var det vel. Det var en børsmelding du finner den selv på newsweb.

Fordi de selger svært lite på alle platformer nå… MEN det vi diskuterer er hvor mange enheter vi solgte i Juli, når LMO lå på nedlastningstoppen i IOS appstore. Du trenger bare scrolle opp i denne tråden for å se hvor bra LMO faktisk gjorde det.

1 Like

De må ha fått inn en del eller tatt opp nye lån som ikke er meldt.

huh? tatt opp nye lån? Forklar gjerne :slight_smile:

2 Likes

Det var jo ganske bunnskrapt sist. Så da har vi to alternativer.

1 Like

Nei. De har vel omlag 2.1 mill USD på bok. De brente 0.75 mill i Q2 og har utsikter til å brenne mindre fremover. Q3 og Q4 med det vi vet kan gi positiv cash flow sogar. Så dette er ikke lengre Funcoms problem no 1.

EDIT: rettet 2.5 til 2.1 mill USD

1 Like