Cash and Cash equivalents på 2.1 mill USD stemmer (husket feil)
Nei de brente ikke 1 mill USD. De brente 745 000 om man ser bort fra YA trekk… Med YA trekk så brente de 334 000 USD. Det er Ganske vanlig at folk som er investert i StarBreeze “tilfeldigvis” ikke klarer å regne når det kommer til FUNCOM . Men det kommer seg nok etterhvert får vi håpe når dere begynner å selge dere ut av den bobla der
Bare les rapporten:
Cash and cash equivalents, beginning of period 2,452
Cash and cash equivalents, end of period 2,118
= 334 000 USD cash brent.
Videre så hentet de gjennom YA:
Net cash from financing activities 411
Mao. brente de altså 334 + 411 = 745 000 USD i Q2 når man ikke betrakter YA.
Videre så skriver de:
“Based on its current revenue and cost projections,
and on the postponement of the convertible bonds
and working capital loan maturity to 4Q16, the
Company expects to have the ability to fund its
operations for the next twelve months after of the
end of 2Q15.”
Altså om de ikke tjener noe mer enn det de visste i August når rapport ble lagt frem så VET de at de skal klare drift ut Q2 2016. Det betyr ett av to det… Enten er cash burn på vei ned (for 4*750 000 = 3 mill USD hvilket er mer enn de har på bok), eller så blir cash flow omlag +1 mill i Q3 pga LMO launchen… Jeg tror det er litt av begge.
Som sagt tidligere da jeg bestemte meg for å øke litt, så tror jeg rapportene fremover blir hyggelige, utgifter og cash burn er og lavt. Det store spørsmålet er hva klarer de å gjøre med den nye strategien og hvordan blir lån betalt i slutten av 2016. MEN er bunnlinja positiv og cash flow positiv så fortsetter FUNCOM. Noe annet ville jo vært dårskap av hovedaksjonær.